Strona 1 z 1

Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

: 1 lut 2008, o 21:54
autor: Konto usunięte
W moim pudle po telewizorze problem został rozwiązany. Na przeglądzie przy 15 tys wymieniono olej w dyfrze. To co zostało spuszczone śmierdziało jak stado dwumiesięcznych nieboszczyków. Podobno leją jakiś totalny szajs w fabryce w sezonie 2007.

Po wymianie oleju dyfer ucichł. Natomiast pompa paliwa, mimo, że druga, piszczy jak dzika. Ale chyba odpuszczę, bo ponoć TTTM ;-)

: 2 lut 2008, o 09:25
autor: carfit
No widzisz , kiedyś pisałem że trzeba seryjne oleje w dyfrze czym predzej wylac i nalac coś normalnego, to A.K. mnie wyśmiał itd. :evilgrin: że producent zaleca, itp. pierdoły.
Z racji że ostatnio mam dośc często do czynienia z zespołem rajdowym SPRT, słucham się ich , i ściśle tego przestrzegam. Maja w wielu kwestiach naprawde 100% racji, i nie chodzi tu o samochody rajdowe ! a o cywilne.
U mnie było to samo, tylko po 3000km, wylał się jede syf, a na korek spustowy, był cały w opiłkach :evil:
Jak mówiłem że mam problemy z DCCD ( po nagrzaniu) i mechanik od Leszka K. pierwsze mi powiedział wymień olej na 75W140 , i aż sie wierzyć nie chce ale pomogło ! oczywiście A.K. tez mnie wyśmiał.... widocznie wie lepiej :-P

Wczoraj na ten przykład, byłem na rajdzie Magurskim i siedziałem z teamem SPRT, jak tylko Leszek zjechał do parku po wszystkich odcinkach, i mieli 45 min. czasu na obsługę, dokładnie sie przyglądałem co robią.
Zbiezność
olej w dyfrze
płyn hamuclowy
dolewka oleju ( widziałem jaki leją :-P )
płyn spryskiwacza,
jeden elektronik zajmuje sie silnikiem
drugi elektronik zajmuje sie dyframi
mycie auta
dokrecanie wszystkich śrub
wszystko to oczywiscie zalezy od specyfiku rajdu, i uszkodzeń, ale tj. tzw standart

: 2 lut 2008, o 12:05
autor: damaz
Konto usunięte, a czy taka wymiana to po 15k "standard" czy trzeba się prosić?

: 2 lut 2008, o 18:20
autor: Konto usunięte
damaz pisze:Konto usunięte, a czy taka wymiana to po 15k "standard" czy trzeba się prosić?
Taka wymiana to zdecydowanie ponad standard. Przy pierwszym przeglądzie nikt tam nie zagląda. Serwis w Białym od razu mi powiedział, że proponuje wymianę oleju, bo w przeciwnym wypadku za jakiś czas będzie dyfer do wymiany. SIP ponoć wymienia bez szemrania. U Kopra jak byłem na wymianie pompy, to chłopaki powiedzieli, że te dyfry to niestety ostatnio często. Więc znają problem jak widać. Dziwię się trochę, że nie zarządzają (albo doradzają przynajmniej) wymiany oleju, lecz potem wymianę całego dyfra. No ale niezgłębione są prawa biznesu.

Za olej zapłaciłem, koszt to jakieś 50 zł.

: 2 lut 2008, o 23:40
autor: gimof
Konto usunięte pisze:Za olej zapłaciłem, koszt to jakieś 50 zł.
To co to za olej? Lub ile wchodzi w dyfer? :shock:

: 2 lut 2008, o 23:46
autor: carfit
gimof pisze:
Konto usunięte pisze:Za olej zapłaciłem, koszt to jakieś 50 zł.
To co to za olej? Lub ile wchodzi w dyfer? :shock:
wchodzi 1 Litr, po cenie sądze że mogłby to być Shell Gear oil, Castrol T-FX, lub Valvoline Durablend GL5

: 2 lut 2008, o 23:50
autor: esilon
carfit, mam do Ciebie pytanko, co należy zrobic ponad standard (czyli ponad to co książka gwar. każe) w forku 2.0 XT przy przebiegu 90 tysi aby mieć spokój na przyszłość?

: 3 lut 2008, o 00:00
autor: gimof
carfit pisze:wchodzi 1 Litr,
To wszystko wyjaśnia. Moje zdziwienie było tym uzasadnione, że cena jakoś nie chciała mi współgrać z objętością na olej w dyfrze.
Cóż dobrze, że mamy carfita 8-)

: 3 lut 2008, o 01:33
autor: SzamaN
A jak dyfer nie wyje, to wymienić tak czy tak chociażby profilaktycznie ?

: 4 lut 2008, o 16:03
autor: damaz
jesli prawda jest to co było napisane wyżej (opiłki w oleju) to wymieniać. na pewno nie zaszkodzi a może pomoże.

: 4 lut 2008, o 23:48
autor: carfit
esilon pisze:carfit, mam do Ciebie pytanko, co należy zrobic ponad standard (czyli ponad to co książka gwar. każe) w forku 2.0 XT przy przebiegu 90 tysi aby mieć spokój na przyszłość?
Przy 90 tys,. nalezy dość uważnie wsłuchac czy coś w silniku nie szumu ( z przodu) jest wiele przypadków ze seryjne rolki paska rozrządu nie wytrzymują przebiegu 100 000km. Jeżlei jest wszystko tip top , nie przejmowac sie i szykowac kase na duzy przegląd :mrgreen:

[ Dodano: 2008-02-04, 22:51 ]
SzamaN pisze:A jak dyfer nie wyje, to wymienić tak czy tak chociażby profilaktycznie ?
moim zdaniem tak, wszystko można jakos naciągnąć, parę km wiecej: silnik, skrzynia, płyny, ale dyfer nie :roll:

: 5 lut 2008, o 00:17
autor: esilon
carfit pisze:Przy 90 tys,. nalezy dość uważnie wsłuchac czy coś w silniku nie szumu ( z przodu) jest wiele przypadków ze seryjne rolki paska rozrządu nie wytrzymują przebiegu 100 000km.
tfu, tfu, brrr,

carfit pisze: szykowac kase na duzy przegląd
:roll: zbieram :evil:

dzieki carfit, a ten szum to z leciutkim cykaniem taki?

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

: 13 paź 2010, o 21:31
autor: GT III
Tak podsumowując to czym należy zalać dyfer markowym syntetykiem 75W90 czy jak zalecają mechanicy Kuzaja 75W140?

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

: 13 paź 2010, o 21:33
autor: Azrael
GT III, 75W140 to chyba jak jeździsz w rajdach albo wyścigach albo cały dzień 250km/h po autobahnie.

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

: 13 paź 2010, o 22:46
autor: GT III
W rajdach to nie ale maraton 18h z przyczepka i tylko krótkimi przerwami na tankowanie i takie tam to mi się zdarza. Zawsze pojawia mi się wtedy taki specyficzny zapach w okolicach tyłu auta. Do dziś nie wiem co to.Podejrzewam tylny dyfer lub mechanizm hamulca najazdowego przyczepki.

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

: 13 paź 2010, o 23:03
autor: So What!
GT III pisze: W rajdach to nie ale maraton 18h z przyczepka i tylko krótkimi przerwami na tankowanie i takie tam to mi się zdarza. Zawsze pojawia mi się wtedy taki specyficzny zapach w okolicach tyłu auta. Do dziś nie wiem co to.Podejrzewam tylny dyfer lub mechanizm hamulca najazdowego przyczepki.
A ciśnienie w oponach sprawdzasz. Przy przyczepce/mocno obciążonym tyle, to chyba trzeba tył trochę dopompować.

i czy opony masz w takie same (rozmiar, model), z jednakową głębokością bieżnika?

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

: 13 paź 2010, o 23:07
autor: Azrael
GT III, nie wyobrażam sobie jakby Impreza 1.6 miała przegrzać olej w tylnym dyfrze.

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

: 14 paź 2010, o 18:54
autor: GT III
O oponki i ciśnienie dbam jak mało kto. Oponki mają niecały rok i są wszędzie takie same. felgi są zimne. Zapach jest bardzo specyficzny. Nie przypomina ani palonego sprzęgła ani przegrzanych hamulców. Kojarzy mi się z amoniakiem ... jeżeli dobrze zapamiętałem jego zapach. Może to ten mechanizm hamulca najazdowego.

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

: 14 paź 2010, o 19:11
autor: gimof
Amoniak? A może bardziej zgniłe jaja?

Re: Wyjący dyfer w Foresterze MY 07

: 14 paź 2010, o 22:19
autor: GT III
raczej nie