Strona 1 z 2

SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 8 mar 2017, o 21:07
autor: Karol S.
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem w posiadaniu subaru legacy outback z 2010r, poj. 2,5l bez turbo z instalacją gazową BRC,skrzynia CVT,123kW i mam problem.
Po zakupie w aucie wszystko działało bez zarzutów.Nie wymieniałem oleju w skrzyni, ani w mechanizmach różnicowych. Po przejechaniu ok 1,5 tys. km podczas jazdy zaświeciły się kontrolki. Po uruchomieniu silnika stale świeci się CHECK ENGINE i zaraz zaczyna migać AT OIL TEMP+ CRUISE i na żółto świeci się również antypoślizg. Po wizytach w kilku warsztatach aso i nie aso, wszędzie odczytano te same błędy tj. P0700 i P2764.Kasowano je kilkakrotnie i cały czas się świecą z powrotem.

Wraz z kontrolkami pojawiły się dodatkowo takie objawy:
-nie działają manetki do zmiany biegów przy kierownicy
-dźwignia zmiany biegów czasami lekko jakby się przycinała
-przy ruszaniu i wolnym wciskaniu gazu czasami szarpie
-czasami po wciśnięciu gazu słychać wycie silnika i wolno się rozpędza
-czasami obroty szybko rosną i w pewnym momencie jakby się coś przełączało i obroty szybko spadają.

Problem w tym, że w jednym warsztacie powiedziano mi, że sprawę może załatwić sama wymiana oleju w skrzyni, w drugim jakaś cewka, w trzecim że może to wina jakiegoś czujnika np.temp.oleju, a w ASO powiedzieli że oni tylko wymienią cały solenoid lub nową skrzynię. SAMKO powiedzieli, że uszkodzenie mechaniczne.Od kolejnego usłyszałem, że po sprawdzeniu wszystkich styków,przewodów oraz parametrów czujnika temp. oleju oraz poziom i jakość oleju w skrzyni,nie stwierdził nieprawidłowości i radzi mi poszukać dobrego elektronika.

Nie wiem co mam robić i gdzie się udać celem naprawy.

Proszę o pomoc i wskazówki od czego zacząć, żeby nie pakować się w zbędne koszty.

W razie polecania warsztatów (TYLKO BEZ ASO) proszę o ograniczenie do woj.mazowieckiego,chyba że w województwach bezpośrednio graniczących.Mieszkam w Ząbkach powiat wołomiński.

Pozdrawiam

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 8 mar 2017, o 21:11
autor: inquiz
Z Ząbek tutaj masz blisko, dobry warsztat http://subcartyski.pl/

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 8 mar 2017, o 21:16
autor: Karol S.
byłem ale to nie to,dzięki ;-)

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 19 maja 2017, o 07:44
autor: Karol S.
Witam. Wstawiłem auto do warsztatu. Rozebrali valve body,diagnoza: uszkodzony jakiś elektrozawór ciśnieniowy, którego podobno nie da się wymienić tylko trzeba całą kasetę. Pozostałe elektrozawory i wiązki są w porządku, w oleju ze środka skrzyni nie widać syfów, że raczej łańcuch i tarczki też są ok. Radzą mi wymianę kasety, uzupełnić olej i problem powinien zniknąć.
ps. a jeśli po wymianie kasety dalej będą wyskakiwać te błędy to co rozbierać ją do końca?
Gdzie mogę znaleźć taką używaną kasetę i skrzynię i w jaki sposób będę miał pewność że to są do mojego auta akurat-po jakichś oznaczeniach,kodach czy jak?

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 19 maja 2017, o 08:21
autor: AdamMarshall
Jeżdżę automatami od dłuższego czasu i podpowiem Ci jedną podstawową kwestię:

SERWIS SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ TYLKO W WARSZTACIE KTÓRY ZAJMUJE SIĘ SERWISEM SKRZYŃ AUTOMATYCZNYCH. Tyle w temacie.
Większość warsztatów samochodowych ma blade pojęcie o PRND.

Nie chciałbym Cię dołować, nie wiem też dokładnie jak z tym jest w Subaru ale w Audi, którymi głównie jeździłem skrzynie bezstopniowe wytrzymują maks. 200 tys. km. Później nie ma bata - remont.
(...) w oleju ze środka skrzyni nie widać syfów, że raczej łańcuch i tarczki też są ok.
(...) Radzą mi wymianę kasety, uzupełnić olej i problem powinien zniknąć.
"Raczej" świetna diagnoza i porada. ;)

Skrzynię najprawdopodobniej masz w trybie awaryjnym/serwisowym. To się włącza żeby jej nie zajechać. To jest tylko po to, żeby dojechać do najbliższego serwisu (max 100km), jak będziesz tak jeździł to Cię wkrótce czeka bardzo niemiła niespodzianka.

Wsadź to auto na lawetę i grzej do warsztatu który się zajmuje automatami.

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 19 maja 2017, o 11:38
autor: Czujnik
AdamMarshall pisze:jak z tym jest w Subaru ale w Audi, którymi głównie jeździłem skrzynie bezstopniowe wytrzymują maks. 200 tys. km...
mam na budziku prawie 280 tys km i zero problemow z cvt ale wymieniam olej co 60 tys
jak dbasz tak masz
grzej do warsztatu który się zajmuje automatami...
dokladnie

tapatalked

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 19 maja 2017, o 11:51
autor: AdamMarshall
Czujnik pisze:mam na budziku prawie 280 tys km i zero problemow z cvt ale wymieniam olej co 60 tys
jak dbasz tak masz
Myślę, że w Subaru są jakieś inne konstrukcje tego CVT albo z poważnych materiałów są wykonane, bo w Audi (ogólnie w grupie VW) do wozideł Quattro skrzyń bezstopniowych nigdy nie wsadzali, bo im wychodziło, że od samego patrzenia klękały.

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 19 maja 2017, o 18:20
autor: Karol S.
dzięki za sugestie i odpowiedzi,narazie :wall:

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 1 sie 2017, o 18:05
autor: bjerz
Karol S. pisze:dzięki za sugestie i odpowiedzi,narazie :wall:
Karol S. czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam podobny problem i zastanawiam się jakie było w końcu u Ciebie rozwiązanie. Z góry dzięki za odpowiedź.

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 3 sie 2017, o 17:26
autor: rafeekk
Posiadam takie sterowanie z zaworami używane jeżeli ktoś jest zainteresowany.
Mogę podjąć się także naprawy ww skrzyni.
pozdrawiam Rafał

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 7 lut 2018, o 20:08
autor: doli
Jestem w posiadaniu subaru legacy outback z 2010r, poj. 2,5l bez turbo z instalacją gazową BRC,skrzynia CVT.
Problem jaki posiadam to zaświeciła mi się kontrolka AT OIL TEMP + trakcja.
Po diagnozie komputerem był błąd sterownika skrzyni. Dało się go wykasować. Po wyłączeniu auta i ponownym uruchomieniu kontrolki nie palą się. W momencie przełączenia dźwigni w pozycję D lub R kontroli zapalają się. I co tu teraz. Macie jakieś pomysły? Proszę o pomoc.
Ps. Karol S - poradziłeś sobie ze swoim problemem?
Pozdrawiam

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 7 lut 2018, o 20:09
autor: doli
bjerz - może ty coś podpowiesz?

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 7 lut 2018, o 20:14
autor: doli
AdamMarshall pisze: Nie chciałbym Cię dołować, nie wiem też dokładnie jak z tym jest w Subaru ale w Audi, którymi głównie jeździłem skrzynie bezstopniowe wytrzymują maks. 200 tys. km. Później nie ma bata - remont.
Polecam artykuł: http://www.auto-swiat.pl/porady/skrzyni ... rki/1dtem9

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 12 lut 2018, o 22:04
autor: DREAMCARS
może pomoc wymiana oleju , lub podpiecie do komputera i nauczenie skrzyni od nowa , jeśli to nie pomoze skrzynia została przegrzana i tutaj szukuj 6k na wymiane lub 10 na remont

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 16 lut 2018, o 16:47
autor: wojtas.
albo sprzedaż auta... ;-)

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 17 mar 2018, o 16:45
autor: martini333
Witam.
Chciałbym się podpiąć do tematu, z uwagi na bliźniaczy problem. Akcja dotyczy Subaru Legacy 2.0 B 2012 Lineartronic. Objawy podobnie jak na początku postu jeśli chodzi o kontrolki.
Włączyła się kontrolka czerwona AT OIL TEMP (pulsuje) i jednocześnie pomarańczowe CHEK ENGINE, KONTROLA TRAKCJI, HAMULEC POSTOJOWY.
AT OIL gaśnie po wyłączeniu zapłonu ale wystarczy kilka km i z powrotem mruga, pozostałe pomarańczowe cały czas zostają.
Skrzynia działa wydaje mi się normalnie, nie szarpie, nie skrzypi itd. Po uruchomieniu AT OIL tryb manualny (łopatki) nie działa.
Diagnoza w ASO wymiana kasety, "usterka zaworu LOCK UP DUTY w skrzyni biegów, zbyt duża rezystancja".
Potrzebuje konkretnego warsztatu zajmującego się tymi skrzyniami.

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 18 mar 2018, o 12:06
autor: Czujnik
martini333 pisze: Potrzebuje konkretnego warsztatu...
Zabawmy się we wróżbitę Macieja.
Jesteś z... Rouen, Francja. Zatem polecam warsztat Meca, 369 Rue Georges Charpak, 76150 Saint-Jean-du-Cardonnay, Francja.
Drugie trafienie to Rososznica koło Ziębic. Wtedy MTS, Dzierżoniów, ul. Szkolna 5.

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 19 mar 2018, o 12:55
autor: martini333
Interesuje mnie bardziej czy ktoś już miał do czynienia z tym problemem i gdzie konkretnie udało się to ogarnąć i działa bez problemu.
Kwestia miejsca, to najlepiej województwo zachodniopomorskie, ale przeglądając forum to widzę że będzie ciężko tutaj.
Także nie wykluczam wyjazdu dalej.

Ważne żebym nie musiał tam wracać :-(

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 19 mar 2018, o 20:41
autor: Czujnik
Nie napisałeś jaki masz przebieg ani czy wymieniałeś olej w skrzyni. Teoretycznie masz skrzynię zdiagnozowaną.
Najtaniej wymienić konkretny zawór ale trzeba zestroić solenoid i zaadaptować skrzynię i tu może zacząć się zabawa.
Nie ma możliwości żeby zabanglało od strzała, zawsze są problemy więc wiekszość warsztatów odpuszcza grzebanie i zaleca wymianę.
Zacznij od telefonu do Długołęki (wyguglasz dane) a jak będą stękać to do Kopra w Warszawie.
Jacy są tacy są ale u Kopra uratowali parę skrzyń ale wiadomo, nie za nic. Parę tysi popłyniesz tak czy siak.

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 20 mar 2018, o 20:56
autor: martini333
Przebieg "podobno" 150 tyś. raczej realny. Wymiana oleju właśnie miała zostać wykonana, a tu bach kontrolki się rozświeciły. Więc zacząłem od diagnozy. Teraz i tak wymiana oleju i filtra będzie konieczna.
Puściłem kilkanaście maili po warsztatach specjalizujących się w remontach cvt.
Z ciekawostek - jeden gość proponuję wymianę "czujnika temp" z robocizną za ok 800, podobno na tej kasecie jest ich kilka. Czarno to widzę, tymbardziej że większość warsztatów nawet tematu nie podejmuję z wymianą jej pojedynczych elementów.
Jedna z normalnych propozycji to nowa oryginalna kaseta z US i wymiana oleju, filtra. Tyle że olej Revenol. Z olejem Subaru o 1,5k więcej. Nie bardzo rozumie tą różnice z tym olejem patrząc po cenach na necie.

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 31 mar 2018, o 12:12
autor: Karol S.
Witam.
Tak ja swoją skrzynię naprawiłem. Też miałem błędy wskazujące na problem w skrzyni: p2764 i p0700,który wynikał bezpośrednio z tego pierwszego. Wymieniłem sterownik, zalałem nowy olej. Zrobiłem jakieś 2000 km,suba śmiga jak brzytwa;-)

Ogólnie jeżeli chodzi o skrzynie CVT to print Polsce jest ciężko z naprawami,zawsze mechanicy płaczą że straszna dłubanina,ale to frazesy i liczą sobie jak z zboże. Faktem jest że trzeba bardzo dobrej i fachowej wiedzy wiedzy temat CVT Przyczyn awarii tej skrzyni może być kilkanaście.

Jeśli mam coś doradzić to:
1) wyjąć sterownik i posprawdzać oporności n poszczególnych elektrozaworach powinno być min 13 OM-szczególnie na tak zwanym lock up-ie
2) po wyjęciu sterownika mechanik od skrzyń powinien łatwo ocenić stan tarcz i łańcucha w mechanicznej części
3) jeżeli mechanik uzna że powyższe jest ok to wymiana całkowita oleju w skrzyni ok.12 litrów wchodzi,a po przejechaniu ok 1000 km warto powtórzyć operację,ponieważ nie wiadomo kiedy był zalewany poprzedni i jaki i co tam w tych kanalikach sterownika się nazbierało.

Jeżeli mogę pomóc przy wyborze mechanika i jeszcze na coś odpowiedzieć to zachęcam do kontaktu.

Pozdrawiam

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 31 mar 2018, o 13:26
autor: Karol S.
Karol S. pisze:Witam.
Tak ja swoją skrzynię naprawiłem. Też miałem błędy wskazujące na problem w skrzyni: p2764 i p0700,który wynikał bezpośrednio z tego pierwszego. Wymieniłem sterownik, zalałem nowy olej. Zrobiłem jakieś 2000 km,suba śmiga jak brzytwa;-)

Ogólnie jeżeli chodzi o skrzynie CVT to print Polsce jest ciężko z naprawami,zawsze mechanicy płaczą że straszna dłubanina,ale to frazesy i liczą sobie jak z zboże. Faktem jest że trzeba bardzo dobrej i fachowej wiedzy wiedzy temat CVT Przyczyn awarii tej skrzyni może być kilkanaście.

Jeśli mam coś doradzić to:
1) wyjąć sterownik i posprawdzać oporności n poszczególnych elektrozaworach powinno być min 13 OM-szczególnie na tak zwanym lock up-ie
2) po wyjęciu sterownika mechanik od skrzyń powinien łatwo ocenić stan tarcz i łańcucha w mechanicznej części
3) jeżeli mechanik uzna że powyższe jest ok to wymiana całkowita oleju w skrzyni ok.12 litrów wchodzi,a po przejechaniu ok 1000 km warto powtórzyć operację,ponieważ nie wiadomo kiedy był zalewany poprzedni i jaki i co tam w tych kanalikach sterownika się nazbierało.

Jeżeli mogę pomóc przy wyborze mechanika i jeszcze na coś odpowiedzieć to zachęcam do kontaktu.

Pozdrawiam
Dodatkowo radzę:
1)sprawdzić wszelkie wiązki i styki jeżeli ok to
2)wyjąć sterownik i sprawdzić czujnik temp.oleju-z tego co kojarzę u mnie błąd czujnika ma swój unikalny kod,więc wiadomo że to może być bezpośrednia przyczyna, ale należy też sprawdzić inne elektrozawory-tu mechanik powinien mieć jakieś manuale jakie wartości są odpowiednie,po demontażu sterownika można w dużym stopniu określić stan tarcz i łańcucha, nie wymieniać od razu,
3)jeżeli powyższe ok-to wymiana oleju - filtrów
- olej do skrzyni cvt,większość mechaników będzie chciało zalewać oryginalny subarowy,bo powie że w razie problemów nie bierze odpowiedzialności za poprawne działanie skrzyni. Chyba, że samemu chce się oryginalny. W Centrali Subaru 1l ok.80 zł. Zależy od podejścia,można kupić innej firmy,ale parametry muszą być identyczne,w necie dużo jest artykułów jak dobierać olej do automatów.

Jeżeli powyższe nie poskutkuje kupno sterownika lub całej skrzyni. Na rynku wtórnym można znaleźć w bardzo dobrych cenach.

Nadmienię:
-brak pojedynczych elektrozaworów lub wiązki z elektrozaworami tzn. są,ale nieopłacalne i nie wiadomo jaki stan, bez gwarancji
-warto za każdym razem konsultować się z działem technicznym i sprzedaży w centrali subaru w Krakowie
-sprawdzić kilku mechaników zanim się zostawi auto.

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 31 mar 2018, o 14:08
autor: Karol S.
Odnośnie kontroli,diagnozy i napraw osobiście nie jestem za aso,chyba że aso ma przyjaciel:-) Podam kilka przykładów cenowych:
-olej do skrzyni aso ok.100 zł /l w necie te same parametry ok.50
-wymiana oleju w skrzyni aso 500zł u "ździcha" 150
-sterownik skrzyni aso 8 tys.zł tylko nowy, w necie używka(należy sprawdzić parametry) nawet od 700 do 2500zł
-sama wymiana sterownika aso 1500 u "ździcha" 500zł
-sjrzynia cvt w aso tyljo nowa 40000zł w necie 4500-6500zł.

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 31 mar 2018, o 14:41
autor: Karol S.
martini333 pisze:Interesuje mnie bardziej czy ktoś już miał do czynienia z tym problemem i gdzie konkretnie udało się to ogarnąć i działa bez problemu.
Kwestia miejsca, to najlepiej województwo zachodniopomorskie, ale przeglądając forum to widzę że będzie ciężko tutaj.
Także nie wykluczam wyjazdu dalej.
Ważne żebym nie musiał tam wracać :-(
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem dzisiejszymi postami.Wiem, jakie to męczące nie dać się nabić w butelkę i naprawić auto i cieszyć się jazdą.
Bliżej Ciebie może zadzwoń tutaj:
Szczecin - Kiselnicki al.kasztanowa 13
Gdańsk - Sosnowski serwis.
Gdyby się okazało że słabo, to mam kilka bardzo sensownych kontaktów z Polski jeszcze. Ja naprawiłem w mazowieckim bo tu mieszkam. Więc możesz w ciemno przyjechać.
A tu możesz dzwonić jakbyś potrzebował mechaniczne części do skrzyni cvt-łańcuchy,tarcze cierne itd. Liptak ul.środkowa 169 w Białce Tatrzańskiej.
Powodzenia daj znać jak się zakończyło.

Re: SKRZYNIA BIEGÓW CVT

: 2 kwie 2018, o 11:29
autor: Czujnik
Karol S. pisze: to wymiana oleju - filtrów

jakie filtry?
bo w mojej cvt jest filtr staly do wyplukania a nie wymiany

tapatalked