DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Witam,
Po pierwsze jak to możliwe, że jak dam "Szukaj" DPF, nic nie wyskakuje?
Już diesle nie mają? Czy wszystkie wycięte?
Tak na poważnie.
Zapaliła się kontrolka mrugająca
Czyściłem filtr sprayem, ale kontrolka nadal mruga, czy można ją skasować tylko programem zewnętrznym?
Po pierwsze jak to możliwe, że jak dam "Szukaj" DPF, nic nie wyskakuje?
Już diesle nie mają? Czy wszystkie wycięte?
Tak na poważnie.
Zapaliła się kontrolka mrugająca
Czyściłem filtr sprayem, ale kontrolka nadal mruga, czy można ją skasować tylko programem zewnętrznym?
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Mrugającą kontrolka to prawdopodobnie rozrzedzenie oleju silnikowego paliwem (estymowane przez ECU niekoniecznie faktycznie tak musi być)
kontrolka DPF zaczyna mrugać kiedy ECU oszacuje rozrzedzenie powyżej 10%, żeby zniknęła tzreba się podpiąć i wyzerować wymianę oleju w ECU
kontrolka DPF zaczyna mrugać kiedy ECU oszacuje rozrzedzenie powyżej 10%, żeby zniknęła tzreba się podpiąć i wyzerować wymianę oleju w ECU
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
A czym można się podpiąć?
Z tych urządzeń co sprzedają w Polsce można coś dobrać do Subaru?
Jak mam co tydzień latać do serwisu to już wolę kupić i se sam sprawdzać w zaciszu domowym
Z tych urządzeń co sprzedają w Polsce można coś dobrać do Subaru?
Jak mam co tydzień latać do serwisu to już wolę kupić i se sam sprawdzać w zaciszu domowym
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Wielkie dzięki za linki.
Czytałem na innym forum - oficjalnym.
I myślę, że najwyższy czas wymienić DPF na nowy. Ja mam nowy blok silnika a DPF stary.
To może szkoda "nowego" silnika!?
Czytałem na innym forum - oficjalnym.
I myślę, że najwyższy czas wymienić DPF na nowy. Ja mam nowy blok silnika a DPF stary.
To może szkoda "nowego" silnika!?
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Jakieś opinie na temat tej firmy:
http://allegro.pl/katalizator-filtr-dpf ... 21112.html
http://allegro.pl/katalizator-filtr-dpf ... 21112.html
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
z którego roku masz auto ?
to jest DPF do SBD jeszcze Euro4 który nie miał czujnika różnicy ciśnień (tzw. otwarty DPF)
to jest DPF do SBD jeszcze Euro4 który nie miał czujnika różnicy ciśnień (tzw. otwarty DPF)
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Oops, ja mam euro5, 2010r.
Czyli taki, choć gwarancji pewnie żadna:
http://allegro.pl/show_item.php?item=66 ... d00be2ff62
Czyli taki, choć gwarancji pewnie żadna:
http://allegro.pl/show_item.php?item=66 ... d00be2ff62
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Witam, kupiłem taki czytnik typy EML327 i program TorquePro .
Tamta historia z mrugajacym DPF skończyła się w serwisie i -200zl.
Teraz już nie wyłączam silnika jak się rozpoczyna procedura pasywnego wypalania ( zielona lampka się świeci) .
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Tamta historia z mrugajacym DPF skończyła się w serwisie i -200zl.
Teraz już nie wyłączam silnika jak się rozpoczyna procedura pasywnego wypalania ( zielona lampka się świeci) .
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Kilka tygodni minęło od zakupu ELM327.
Wszystko fajnie, ale:
DPF nie lubi zimna ( poniżej 25stopni - temperatura otoczenia!): tzn. Silnik się słabej nagrzewa, i tym samym wytwarza dużo sadzy zapychajac filtr DPF do nawet 90% po drodze uruchamiając wszystkie procedury wypalania. Ale ponieważ jest Zimny silnik to kończy się to na blink- mrugajaca kontrolka.
A jak mruga kontrolka, to d..a, do serwisu!.
Czemu nie można zresetować tej kontrolki nie uruchamiając tej procedury w serwisie!!?!?!???
Przypominam, iż procedura serwisowa polega na uruchomienie silnika tak na 15 minut minimum przy 2500obrotow aby katalizator osiągnął najmniej 700stopni! I wypalił cyf.
Ja się pytam! Jaka jest żywotność tych części ( układ wydechowy)???!? Jak muszą co róż wytrzymać taki obciążenia.
Jak ktoś wie jaki jest kod, albo procedura zresetować komputera, aby ponownie uruchamiał pasywne wypalania to proszę go podać!.
Przypominam, że jak się zapali mrugajaca kontrolka to już wyłącza się program sprawdzający sadzy, pyłu i td. Możesz mieć 63% sadzy a i tak mruga
Patrz zdjęcie. Kontrolka mruga!!!
Soot=sadza
Soot : - jak przekracza 65% to się uruchamia pasywne wypalanie
- jak przekracza 75-80% to się zapala kontrolka DPF, czyli zaproszenie na "przejażdżkę"
- jak przekracza 90-95% zaczyna mrugać....i nic nie zrobimy
Jak ktoś ma patent/kod/ kombinacje na reset komputera proszę podać! Please.
Druga opcja to kupić urządzenie do podpięcia pod program serwisowy ( firma z Białegostoku Sprzedaje za 1300zl) i jestem coraz bliżej!
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Wszystko fajnie, ale:
DPF nie lubi zimna ( poniżej 25stopni - temperatura otoczenia!): tzn. Silnik się słabej nagrzewa, i tym samym wytwarza dużo sadzy zapychajac filtr DPF do nawet 90% po drodze uruchamiając wszystkie procedury wypalania. Ale ponieważ jest Zimny silnik to kończy się to na blink- mrugajaca kontrolka.
A jak mruga kontrolka, to d..a, do serwisu!.
Czemu nie można zresetować tej kontrolki nie uruchamiając tej procedury w serwisie!!?!?!???
Przypominam, iż procedura serwisowa polega na uruchomienie silnika tak na 15 minut minimum przy 2500obrotow aby katalizator osiągnął najmniej 700stopni! I wypalił cyf.
Ja się pytam! Jaka jest żywotność tych części ( układ wydechowy)???!? Jak muszą co róż wytrzymać taki obciążenia.
Jak ktoś wie jaki jest kod, albo procedura zresetować komputera, aby ponownie uruchamiał pasywne wypalania to proszę go podać!.
Przypominam, że jak się zapali mrugajaca kontrolka to już wyłącza się program sprawdzający sadzy, pyłu i td. Możesz mieć 63% sadzy a i tak mruga
Patrz zdjęcie. Kontrolka mruga!!!
Soot=sadza
Soot : - jak przekracza 65% to się uruchamia pasywne wypalanie
- jak przekracza 75-80% to się zapala kontrolka DPF, czyli zaproszenie na "przejażdżkę"
- jak przekracza 90-95% zaczyna mrugać....i nic nie zrobimy
Jak ktoś ma patent/kod/ kombinacje na reset komputera proszę podać! Please.
Druga opcja to kupić urządzenie do podpięcia pod program serwisowy ( firma z Białegostoku Sprzedaje za 1300zl) i jestem coraz bliżej!
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Kumir pisze: Możesz mieć 63% sadzy a i tak mruga
Patrz zdjęcie. Kontrolka mruga!!!
Mrugająca kontrola to estymowane rozrzedzenie oleju procedura serwisowa wypalania DPF-u jest tu na nic.
Wymiana oleju i kasowanie inspekcji olejowej to wszytko.
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Jak widać nie, u góry masz rozrzedzenie oleju na poziomie tylko 3%!
A skasować (kombinacja zapłon + coś tam ) nic nie zmienia. Już to przerabiałem poprzednio. Musiałem pojechać do serwisu na uruchomienie "wypalania"
Uruchomili program serwisowy SubaruSelectMonitor III i uruchomili. Bez chemicznego czyszczenia, bo po co.
A skasować (kombinacja zapłon + coś tam ) nic nie zmienia. Już to przerabiałem poprzednio. Musiałem pojechać do serwisu na uruchomienie "wypalania"
Uruchomili program serwisowy SubaruSelectMonitor III i uruchomili. Bez chemicznego czyszczenia, bo po co.
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
to jest jakaś usterka układu
bo mrugająca kontrolka rozrzedzenie oleum albo jeśli z błędem w ECU awaria układu
bo mrugająca kontrolka rozrzedzenie oleum albo jeśli z błędem w ECU awaria układu
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter...
Witam ponownie,
Wiem, że dużo tu czytających gorzej z udzielaniem się ale to niestety normalność na forach.
Zadam pytanie..haha kolejne:
Które urządzenie wybrać , aby samemu uruchamiać proces "czyszczenia" DPFa - forced DPF regeneration process?:
- XTUNER X500 ? link : zobacz na ALLEGRO
- Autel MaxiCheck Pro zobacz na Aliexpress,
na Allegro
- VXDIAG zobacz na ALLEGRO
Wiem, że dużo tu czytających gorzej z udzielaniem się ale to niestety normalność na forach.
Zadam pytanie..haha kolejne:
Które urządzenie wybrać , aby samemu uruchamiać proces "czyszczenia" DPFa - forced DPF regeneration process?:
- XTUNER X500 ? link : zobacz na ALLEGRO
- Autel MaxiCheck Pro zobacz na Aliexpress,
na Allegro
- VXDIAG zobacz na ALLEGRO
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Ciekawostka :
Dane początkowe: mrugająca kontrolka DPF
powiedzmy soot: 116%
oil dilution 3% Pojechałeeeem, na zimnym silniku, najpierw płynnie aby uzyskać te 70stopni płynu chłodzącego. Potem droga szybkiego ruchu. Ale już było soot : 195% !!! I pojechałem jakieś 15kms przy 2500rpm (może czasami 3000rpm), starając się aby temperatura DPF lub CAT rosla powyżej 550stopni. Udało się nawet uzyskać 700! (6-ty bieg, prędkość ok 140km/h cały czas gaz w podłogę, ale samochód nie przyspieszał tylko temperatura rosła - nie wiem czemu tak się dzieje/działo)
Oczywiście zaczęło spadać soot%, ostatnie kilometry jechałem pilnując obroty: RÓWNO 1500rpm, i spadało soot% bardzo szybko aż do 6%...TAK SZEŚĆ!.... Ale to NIC nie zmieniło z mrugającą kontrolką! i tak wizyta i uruchomienie forced regeneration (nie było co regenerować ale zużycie paliwa,silnika, portfela...nieuniknione!)
Pod koniec tradycyjnych 15-20minutach kontrolka zgasła (za sprawą programu od SUBARU)
Normalnie brak słów i to nie wina SUBARU, żeby było jasne!
Dane początkowe: mrugająca kontrolka DPF
powiedzmy soot: 116%
oil dilution 3% Pojechałeeeem, na zimnym silniku, najpierw płynnie aby uzyskać te 70stopni płynu chłodzącego. Potem droga szybkiego ruchu. Ale już było soot : 195% !!! I pojechałem jakieś 15kms przy 2500rpm (może czasami 3000rpm), starając się aby temperatura DPF lub CAT rosla powyżej 550stopni. Udało się nawet uzyskać 700! (6-ty bieg, prędkość ok 140km/h cały czas gaz w podłogę, ale samochód nie przyspieszał tylko temperatura rosła - nie wiem czemu tak się dzieje/działo)
Oczywiście zaczęło spadać soot%, ostatnie kilometry jechałem pilnując obroty: RÓWNO 1500rpm, i spadało soot% bardzo szybko aż do 6%...TAK SZEŚĆ!.... Ale to NIC nie zmieniło z mrugającą kontrolką! i tak wizyta i uruchomienie forced regeneration (nie było co regenerować ale zużycie paliwa,silnika, portfela...nieuniknione!)
Pod koniec tradycyjnych 15-20minutach kontrolka zgasła (za sprawą programu od SUBARU)
Normalnie brak słów i to nie wina SUBARU, żeby było jasne!
- Czujnik
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Mannheim
- Auto: obk diesel byl - forester i bmw do upalania
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Dokładnie tak jest.Kumir pisze: Wiem, że dużo tu czytających gorzej z udzielaniem się...
W twoim wątku zadaję ci pytanie, ty nie udzielasz odpowiedzi więc...
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Sorry coś przegapiłem... Powtórz swoje pytanie.Czujnik pisze:Dokładnie tak jest.Kumir pisze: Wiem, że dużo tu czytających gorzej z udzielaniem się...
W twoim wątku zadaję ci pytanie, ty nie udzielasz odpowiedzi więc...
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
- Czujnik
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Mannheim
- Auto: obk diesel byl - forester i bmw do upalania
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: DPF Filter cząstek stałych Diesel Particular Filter
Kumir pisze: Sorry coś przegapiłem...
to ja sorry pomylilem ciebie z kaniurem
tapatalked