EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ppmarian
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: leśniki szuwareki 2.0MT MY'99+ 2.5AT MY'08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 14 kwie 2009, o 23:52

spaw pisze: Jesli chodzi o strojenie to zapewnie znacie Evo z Wrocka...


z calym szacunkiem dla Ciebie, ale znam EVO go jeszcze z czasow syncro jak ci to cos mowi....

zna kazdy jego projek lacznie z golfem II V8 biTURBO 4x4


moja dobra rada - nie oodawaj w rece EVO subaru....

natomiast wszystko co pokrewne VW smialo mozesz mu dac tylko ubezpiecz sie w cierpliwosc i wyrozumialosc estetyczna


Obrazek
były niemcy, teraz dam szansę japońcowi

rasputin
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 15 kwie 2009, o 08:48

dobra dyskusja :giggle:

było pytanie kto sam dłubał głowice?
ODP: JA :mrgreen: :mrgreen:
kompletny porting, pasowanie przelotów, poler na wydechu, planowanie, większe zawory + remont silnika + wałek sportowy = więcej mocy w 652 R2 (tak tak maluch) i koniec silnika po kilku tysiącach km :-) ale chodził jak zły :-d co tam że seryjny tikacz mnie by mnie objechał... tylko że w mluchu kosztowało to wszystko razem ok. 800pln w przypadku subaru jedno zero więcej na końcu a i tak seryjny golf GTI by Cie objechał - jesli mówisz o "wyścigu" po prostej

warto dłubać - zawsze można jechać szybciej/sprawniej, ale nie najsłabszą wersje silnikową, gdzie za 10kpln można mieć 2xszybsze, 2xlepiej przyspieszające, 2x bardziej żywotne.

Jedyne na co bym się odważył to zmiana na 2.5 - ale tylko wtedy jakby seryjne 2.0 powiedziało - "good bye my love" :P
bo auto bez silnika to prawie na złom można oddać a tak zawsze by jeszcze jeździło...

no to jak sprawa wygląda z tym 2.5 ktoś mi powie ?
.

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 15 kwie 2009, o 09:37

rasputin, poczekaj jeszcze nie wdeptali do końca nowego kolegi.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 15 kwie 2009, o 13:13

damaz pisze: 1. powiedziane zostało: się nie opłaca (ky, to chyba jednak jest jedno z częściej zadawanych pytań)
Punkt odnośnie konwersji N/A na turbo jest od dawna, punkt odnośnie rasowania N/A jest od niedawna. Tylko co z tego, kto czytuje faki? ;)

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

spaw
0 gwiazdek
Auto: Impreza Holzer
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 16 kwie 2009, o 14:02

Koleszko "KY" ty naprawde mi nie musisz ile da podniesienie st. spr., jak bym chcial to bym kupil GT w sumie nie mialem duzoo kasy na auto bo tylko 32 tys. wiec w tej cenie byl by GT ,WRX lub moze jakis STI nawet.Ale to moj wybor byl.A to że pare gaf strzelilem w pisowni to juz inna sprawa, chyba dyskutujemy na temat motoru , a nie poprawnej polszczyzny.

Wzor: Nowa Moc = Stara Moc * [ (nowy stopień sprężania/stary stopień sprężania) do potęgi 1,46 ]
O oktanowosci paliwa niewspomne bo wiadomo co sie dzieje jak jest za malo oktan na doprezonym silniku 11:1.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 16 kwie 2009, o 14:21

spaw pisze: a nie poprawnej polszczyzny
Wiesz. Ją także staramy się traktować tak, jak na to zasługuje...
Dolce far niente ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 16 kwie 2009, o 14:39

spaw, obawiam się że KY dość dobrze rozumie fizykę działania silnika spalinowego spalania wewnętrznego. Twoja reakcja na jego pytanie wskazuje na to że Ty nie, niestety. Dobrym pomysłem przed rozpoczęciem psucia swojego samochodu byłaby lektura jakiegoś podstawowego podręcznika o działaniu silników i procesach fizycznych w nich zachodzących.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 16 kwie 2009, o 16:56

Dawno nie miałem do czynienia termodynamiką, ale ten wzór zalatuje mi raczej zmianą sprawności obiegu (choć nie powiem, żebym teraz był w stanie -- wiedza już nie ta, miał siły i ochotę na wyprowadzanie tego), ewentualnie empirycznym przybliżeniem rzeczywistości (chociaż trochę za duże liczby mi wychodzą). A od obiegu teoretycznego do rzeczywistości jest jeszcze kawałek drogi.

CR 11:1 w silniku czterozaworowym nie jest żadną sensacją, zatem dopręż ten silnik (myślę że spokojnie polatasz sobie paliwie handlowym -- masz 98RON, masz VPover Racing, masz LPG, może do tego czasu będziesz miał E85) i pokaż nam te ~20% przyrostu mocy.

Tak, czy inaczej, dłub. Shamuj, podaj kosztorys. Jestem ciekaw, czy zrobisz taniej auto (nie zapomnij jeszcze wycenić swojej pracy, nie wiem jak Twoja roboczogodzina, ale ja np. swoją troszkę cenię), które będzie łomotało Imprezę ze 160-konną dwuipółlitrówką, które będzie tak samo niezawodne.
rasputin pisze: było pytanie kto sam dłubał głowice?
ODP: JA :mrgreen: :mrgreen:
kompletny porting, pasowanie przelotów, poler na wydechu, planowanie, większe zawory + remont silnika + wałek sportowy = więcej mocy w 652 R2 (tak tak maluch) i koniec silnika po kilku tysiącach km :-) ale chodził jak zły :-d

Ale Malar ma mnóstwo rezerw: niski stopień sprężania, restrykcje na dolocie, niekorzystny kształt strefy przyzaworowej, sporo miejsca na większe grzyby, gaźnik niemal elementarny, dużo do zrobienia w samym zapłonie i rozrządzie, a jednocześnie jest mnóstwo wiedzy i ciekawych części (nie musisz wymyślać sobie wałków, jak Ci nie wystarcza Świątków i Kałuż, zawsze możesz kupić coś w Italii). A wolnossący Subarak (znaczy też pewnie się coś znajdzie, tylko np. komplet wałków będzie kosztował trochę więcej niż 300PLN)?

r.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2009, o 17:09 przez ky, łącznie zmieniany 2 razy.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 16 kwie 2009, o 17:04

ky, po co sie z koniem kopiesz... :cofee:
Dolce far niente ;-)

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 16 kwie 2009, o 17:07

Bo ja taki niewierny Tomasz jestem i chciałbym zobaczyć te 20% z samego doprężenia silnika.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

spaw
0 gwiazdek
Auto: Impreza Holzer
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 16 kwie 2009, o 23:32

nie no a gdzie ja napisalem 20%, aaa pewnie juz to skrzetnie policzyliscie, to normalnie ze stopien nie da sie 20%, to tylko wzor obrazowy,zrobimy zhamujemy ,po co ta szydera zbedna zreszta ,wazny jest efekt i ci co nie maja pojecia to lepiej niech nic nie pisza, bo to latwo rozpoznac kto ma jakies pojecie o sprawie , jak tu porownowac silnik z malacza fabrycznie zj... ,tu mamy doczynienia z inna jednostka, a na wszystko to by Pan Grabowski powiedzal: silnik musi sie wiecej napelniac i wiecej wydalac , to chyba wystarczy... . A ty fux mnie zaczynasz wk.... cwaniaczku nawet pewnie nie wiesz jak wyglada glupi wtryskiwacz, no chyba ze ze schematu,widac ze jestes jakims tempym mieszczuchem, ku... wiejski wilozof. Z takimi jak ty nie wchodze w dyskusje , bo dzialasz na tradycyjnej zasadzie , najpierw kogos sprowadzasz do poziomu roznemu sobie a pozniej udowadniasz ze jest glupkiem..., klasyczny przyklad debilizmu..., a odnoscie mojej wiedzy to mozemy wiele popolemizowac, bo widze ze niektorzy wiedza(wydaje im sie) wiecej niz chlopaki z VTG czy tez Promotora.

spaw
0 gwiazdek
Auto: Impreza Holzer
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 16 kwie 2009, o 23:36

i ja mysle ze to dosc i poczekamy na efekty co by niektorym wena do docinania opadla.

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 16 kwie 2009, o 23:40

spaw pisze: ja mysle ze to dosc
Zdecydowanie dość. Już pokazałeś, że:
a) na silnikach się nie znasz
b) jesteś burakiem

Efekty zaprezentuj na forum golfa, tam bardziej pasujesz.

Dołączam wieczorne pozdrowienia.
Obrazek

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 16 kwie 2009, o 23:58

Arti pisze: b) jesteś burakiem

A Ty marchewką :mrgreen:

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 17 kwie 2009, o 00:02

LouCyphre pisze: A Ty marchewką
Marchewkę to będziesz musiał zjeść już niedługo w stroju węża ze springfield jak przegrasz pojedynek na cytrynówkę. :-d :mrgreen:
Obrazek

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 17 kwie 2009, o 01:44

spaw pisze: A ty fux mnie zaczynasz wk.... cwaniaczku nawet pewnie nie wiesz jak wyglada glupi wtryskiwacz, no chyba ze ze schematu,widac ze jestes jakims tempym mieszczuchem, ku... wiejski wilozof. Z takimi jak ty nie wchodze w dyskusje , bo dzialasz na tradycyjnej zasadzie , najpierw kogos sprowadzasz do poziomu roznemu sobie a pozniej udowadniasz ze jest glupkiem..., klasyczny przyklad debilizmu...
Ochłoń, policz do dziesięciu - nie wiem - cokolwiek - bo z takimi tekstami to ja Ci długiej kariery na forum nie wróżę.

rasputin
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 17 kwie 2009, o 07:34

ky pisze:
rasputin pisze: było pytanie kto sam dłubał głowice?
ODP: JA :mrgreen: :mrgreen:
kompletny porting, pasowanie przelotów, poler na wydechu, planowanie, większe zawory + remont silnika + wałek sportowy = więcej mocy w 652 R2 (tak tak maluch) i koniec silnika po kilku tysiącach km :-) ale chodził jak zły :-d

Ale Malar ma mnóstwo rezerw: niski stopień sprężania, restrykcje na dolocie, niekorzystny kształt strefy przyzaworowej, sporo miejsca na większe grzyby, gaźnik niemal elementarny, dużo do zrobienia w samym zapłonie i rozrządzie, a jednocześnie jest mnóstwo wiedzy i ciekawych części (nie musisz wymyślać sobie wałków, jak Ci nie wystarcza Świątków i Kałuż, zawsze możesz kupić coś w Italii). A wolnossący Subarak (znaczy też pewnie się coś znajdzie, tylko np. komplet wałków będzie kosztował trochę więcej niż 300PLN)?

r.
ky chyba się nie zrozumieliśmy - kolega zapytał kto - to dowiedziałem że ja, ale na poziomie malucha, gdzie właśnie jest dużo możliwości poprawy, które dają wymierne efekty i to w maluchu można uznać za zwiększenie mocy silnika - w subaru nie wyjdzie i osbiście też nie popieram modyfikacji n/a.
Druga sprawa, że w przypadku 4x4 potrzeba raczej dużo momentu - a przez mody n/a raczej go nie osiągniemy.

Jedyne co mnie interesuje to słap na 2.5 - czysto teoretycznie
.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 17 kwie 2009, o 07:48

WRC fan pisze: Ochłoń
Sądzę, że to dobra rada.
spaw pisze: cwaniaczku nawet pewnie nie wiesz jak wyglada glupi wtryskiwacz
Akurat wiem; wiem również, jak je się wymienia, podobnie, jak kilkaset innych części, z których sklada się samochód. Jak skasujesz swoje auto i będzie podobne do przystanku autobusowego, także nieobca jest mi wiedza, co zrobić, aby z tego czegoś zrobić coś, co będzie wyglądać, jak samochód, ale nim już nie będzie, tylko ladnie pomalowana kupą złomu.
To w kwestii merytorycznej.
spaw pisze: widac ze jestes jakims tempym mieszczuchem
Jeżeli 2 tysięczna wioskę można nazwać miastem...
spaw pisze: wiejski wilozof
Nie znam takiego kierunku; nie kończyłem również.
spaw pisze: Z takimi jak ty nie wchodze w dyskusje , bo dzialasz na tradycyjnej zasadzie , najpierw kogos sprowadzasz do poziomu roznemu sobie a pozniej udowadniasz ze jest glupkiem
Juz wszedłeś, a wnioski wywiodłeś sluszne...
Ewentualnie rozwiń myśl, bo nie wiem, czy piszesz o mnie, czy o sobie, a może opisujesz jeszcze inną sytuację :oops: .
spaw pisze: klasyczny przyklad debilizmu
A w tej kwestii nie mam już nic do dadania.

Pozdrawiam.

P.S. Życzę wielu osiągnięć na niwie modyfikacji silnika. W innych dziedzinach osiągnąłeś szczyty mozliwości.
Dolce far niente ;-)

adam.str
2 gwiazdki
Lokalizacja: ..
Auto: GiejTek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 17 kwie 2009, o 10:06

kolego spaw, ja w powolnym ssaku załozyłem głośną rurę, i mam nawet 300KM *

8-) 8-) :thumb:




























*w umysłach uciekających z drogi, kur i kotów, oraz wg babek siedzących na ławkach przed domami, kiedy jadę przez moją wieś

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 172 razy
Polubione posty: 103 razy

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 17 kwie 2009, o 10:07

E Fux ty to sie nie znasz na modyfikacjach silnika :giggle:

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 17 kwie 2009, o 10:12

WRC fan pisze: Ochłoń, policz do dziesięciu - nie wiem - cokolwiek - bo z takimi tekstami to ja Ci długiej kariery na forum nie wróżę.
Słuszna rada.

Arti pisze: b) jesteś burakiem
Po co zniżać się do jego poziomu? Szkoda klawiatury!

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 17 kwie 2009, o 10:15

Piter 35 pisze:E Fux ty to sie nie znasz na modyfikacjach silnika :giggle:
No i wlaśnie napisałem, że na TAKICH sie nie znam... :giggle:
Dolce far niente ;-)

rasputin
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 17 kwie 2009, o 10:31

uwolnienie wydechu w ssącym to najlepsze co można zrobić - przynajmniej ładnie gra i masz ochotę jeździć :-d :lol:
.

spaw
0 gwiazdek
Auto: Impreza Holzer
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 17 kwie 2009, o 10:43

ładnie gra i -15km odrazu , bo to nie jest silnik z turbem, tu jest cos takiego jak zjawisko falowe, i takiez odetkanie zalatwi go ale w kierunku odwrotnym do zamierzonego.

rasputin
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

Post 17 kwie 2009, o 11:22

powiem Ci że po odetkaniu wydechu mam problemy, żeby ruszyć z miejsca - to pewnie przez Twoje zjawisko falowe :? Arti też tak masz ?

nie zmniejszysz mocy maksymalnej przez zmniejszenie oporów wydechu - jedynie możesz zmienić/zepsuć przebieg
chyba że:
1. mówimy o 2-suwach :D (którym moje subaru nie jest. chyba... :o )
2. mamy super mega wyliczony wydech, dokładnie pod auto a nie seryjną puche i katalizator...
.

ODPOWIEDZ