Witam szanownych użytkowników.
Dotknęła mnie przypadłość turbo związana z obróconą panewką. Wałek w poniedziałek idzie na pomiary.
Szybki temat. Chcę mieć silnik zrobiony cacy i nie zamierzam się pozbywać auta. Proszę o wskazówki i propozycje co do remontu. Skrzynia seria 4EAT. I tu pojawiają się wątpliwości i pomysły. Zastanawiam się nad montażem panewek i korbowodów z czegoś mocniejszego, ew. pierścienie. Podczas remontu chce przygotować silnik do delikatnego moda. Nie znam parametrów skrzyni. Ktoś mi wspomniał że wytrzymuje seria do 310 Nm? informacje niesprawdzone i niezweryfikowane proszę poprawcie. Proszę o propozycję dot części i ew. modów. Silnik przed kontuzją 228 kkm. Nie doszukałem się bezpośredniego tematu o takiej zawartości ewentualnie mile widziane przekierowanie bądź przeklejenie. Pozdrawiam Was subaroholicy i z góry dziękuję za wszelką pomoc i rady.
Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
PietrekPietrek
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester 2.0 XT MY03
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03
Napiszę jak to u mnie miesiąc temu wyglądało
Silnik strzelił Ci przy 228 kkm więc z trwałością (o ile to pierwszy raz) seryjnych gratów nie jest tak najgorzej, choć zawsze można poprawić. Oczywiście sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy koniecznie musi ten silnik (i przede wszystkim za ile lat) przejechać kolejne 200 kkm.
Założenie dla budowy mojego auta były takie, że jeżdżę nim "po piwo na stację"; upalam raz na rok; w trasie jeżdżę 140, a większość czasu w jeżdżę jak Legacy N/A. Robię może z 5 kkm. Nie planuję podnieść mocy, a przynajmniej nie znacząco (tzn ewentualna korekta przy okazji wydechu). Czyli poprawiona seria i mam nadzieję spokój na lata.
Ja dałem wszystkie panewki ACL, które kosztują chyba tyle co seryjne. Trochę przez przypadek, bo korbowodowe miały być STI. Zamówiłem główne, a przyszły wszystkie. A, że według składającego silnik nie ma to dla mnie większego znaczenia więc założone. Panewki STI, ewentualnie "enkowe" to pi razy oko dwa razy więcej kasy. Strzelam z pamięci 800 vs 1700.
Wał jeśli musisz zmienić to wzmocniony. Jest przy okazji tańszy niż seryjny.
Z niespodzianek to koszty obróbki. Na początku jest fajnie, tu czysta, tam pińcet. Ale jak zbierzesz to kupy, a do tego pewno trzeba będzie (a trzeba będzie) porobić coś przy głowicy to się szybko zbiera sumka. Oraz uszczelki. Komplet uszczelek do STI to 1800. Do Ciebie pewno podobnie.
Tłoki - ja założyłem kute Mahle seria I (nie wiem co to ). Mnie wkurzają, bo mi to auto klepie. No, ale jakbym miał pompować więcej mocy to przynajmniej wiem, że tłoki się nie rozlecą... zbyt szybko. Jakbym jeszcze raz składał to wziąłbym seryjne (tylko ze względu na dźwięki).
Jeżeli chcesz auto do delikatnego moda, to mój WRX przelatał od przebiegu 170kkm do 220kkm na remapie na 250 koni kompletnie seryjny poza wydechem i pompą paliwa. O ile wiem jeździ do tej pory. Silnik nigdy nie otwierany, skrzynia 5MT raz - ale to tylko wymiana łożysk. Można było oczywiście napompować więcej.
***
oraz przyjmij wyrazy. Bolesne zdarzenie, no ale będzie dobrze.
Jak odbierałem swoje po 2 miesiącach to tak byłem zajarany widokiem subaraczka, że dopiero w domu dotarła do mnie wysokość faktury.
Silnik strzelił Ci przy 228 kkm więc z trwałością (o ile to pierwszy raz) seryjnych gratów nie jest tak najgorzej, choć zawsze można poprawić. Oczywiście sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy koniecznie musi ten silnik (i przede wszystkim za ile lat) przejechać kolejne 200 kkm.
Założenie dla budowy mojego auta były takie, że jeżdżę nim "po piwo na stację"; upalam raz na rok; w trasie jeżdżę 140, a większość czasu w jeżdżę jak Legacy N/A. Robię może z 5 kkm. Nie planuję podnieść mocy, a przynajmniej nie znacząco (tzn ewentualna korekta przy okazji wydechu). Czyli poprawiona seria i mam nadzieję spokój na lata.
Ja dałem wszystkie panewki ACL, które kosztują chyba tyle co seryjne. Trochę przez przypadek, bo korbowodowe miały być STI. Zamówiłem główne, a przyszły wszystkie. A, że według składającego silnik nie ma to dla mnie większego znaczenia więc założone. Panewki STI, ewentualnie "enkowe" to pi razy oko dwa razy więcej kasy. Strzelam z pamięci 800 vs 1700.
Wał jeśli musisz zmienić to wzmocniony. Jest przy okazji tańszy niż seryjny.
Z niespodzianek to koszty obróbki. Na początku jest fajnie, tu czysta, tam pińcet. Ale jak zbierzesz to kupy, a do tego pewno trzeba będzie (a trzeba będzie) porobić coś przy głowicy to się szybko zbiera sumka. Oraz uszczelki. Komplet uszczelek do STI to 1800. Do Ciebie pewno podobnie.
Tłoki - ja założyłem kute Mahle seria I (nie wiem co to ). Mnie wkurzają, bo mi to auto klepie. No, ale jakbym miał pompować więcej mocy to przynajmniej wiem, że tłoki się nie rozlecą... zbyt szybko. Jakbym jeszcze raz składał to wziąłbym seryjne (tylko ze względu na dźwięki).
Jeżeli chcesz auto do delikatnego moda, to mój WRX przelatał od przebiegu 170kkm do 220kkm na remapie na 250 koni kompletnie seryjny poza wydechem i pompą paliwa. O ile wiem jeździ do tej pory. Silnik nigdy nie otwierany, skrzynia 5MT raz - ale to tylko wymiana łożysk. Można było oczywiście napompować więcej.
***
oraz przyjmij wyrazy. Bolesne zdarzenie, no ale będzie dobrze.
Jak odbierałem swoje po 2 miesiącach to tak byłem zajarany widokiem subaraczka, że dopiero w domu dotarła do mnie wysokość faktury.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03
jesli zaintersowany jestes tematem i nie masz za daleko do wroclawia odezwij sie a cos poradzimy w tym temacie
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
-
PietrekPietrek
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester 2.0 XT MY03
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03
zinc pisze:jesli zaintersowany jestes tematem i nie masz za daleko do wroclawia odezwij sie a cos poradzimy w tym temacie
Niestety Rzeszów
-
Sławek
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03
A ile to mniej więcej kosztowało?Alan, Alan, Alan! pisze:Napiszę jak to u mnie miesiąc temu wyglądało
***
oraz przyjmij wyrazy. Bolesne zdarzenie, no ale będzie dobrze.
Jak odbierałem swoje po 2 miesiącach to tak byłem zajarany widokiem subaraczka, że dopiero w domu dotarła do mnie wysokość faktury.
Re: Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03
Najbliższy sprawdzony serwis to Nowy Sącz albo coś w Krakowie, chyba Frey ASO miał dobre opinie ale poszperaj na forum.PietrekPietrek pisze: Niestety Rzeszów
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03
Racja, wytrzymają Ci długo, więc o to nie ma co się martwić. Myślę, że Mahle to był trafiony wybór. Ważne, że sam jesteś zadowolony ;)Alan, Alan, Alan! pisze: Tłoki - ja założyłem kute Mahle seria I (nie wiem co to ). Mnie wkurzają, bo mi to auto klepie. No, ale jakbym miał pompować więcej mocy to przynajmniej wiem, że tłoki się nie rozlecą... zbyt szybko. Jakbym jeszcze raz składał to wziąłbym seryjne (tylko ze względu na dźwięki).