Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
PietrekPietrek
0 gwiazdek
Auto: Forester 2.0 XT MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03

Post 12 mar 2017, o 15:21

Witam szanownych użytkowników.

Dotknęła mnie przypadłość turbo związana z obróconą panewką. Wałek w poniedziałek idzie na pomiary.

Szybki temat. Chcę mieć silnik zrobiony cacy i nie zamierzam się pozbywać auta. Proszę o wskazówki i propozycje co do remontu. Skrzynia seria 4EAT. I tu pojawiają się wątpliwości i pomysły. Zastanawiam się nad montażem panewek i korbowodów z czegoś mocniejszego, ew. pierścienie. Podczas remontu chce przygotować silnik do delikatnego moda. Nie znam parametrów skrzyni. Ktoś mi wspomniał że wytrzymuje seria do 310 Nm? informacje niesprawdzone i niezweryfikowane proszę poprawcie. Proszę o propozycję dot części i ew. modów. Silnik przed kontuzją 228 kkm. Nie doszukałem się bezpośredniego tematu o takiej zawartości ewentualnie mile widziane przekierowanie bądź przeklejenie. Pozdrawiam Was subaroholicy i z góry dziękuję za wszelką pomoc i rady.



Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03

Post 14 mar 2017, o 00:24

Napiszę jak to u mnie miesiąc temu wyglądało ;-)

Silnik strzelił Ci przy 228 kkm więc z trwałością (o ile to pierwszy raz) seryjnych gratów nie jest tak najgorzej, choć zawsze można poprawić. Oczywiście sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy koniecznie musi ten silnik (i przede wszystkim za ile lat) przejechać kolejne 200 kkm.

Założenie dla budowy mojego auta były takie, że jeżdżę nim "po piwo na stację"; upalam raz na rok; w trasie jeżdżę 140, a większość czasu w jeżdżę jak Legacy N/A. Robię może z 5 kkm. Nie planuję podnieść mocy, a przynajmniej nie znacząco (tzn ewentualna korekta przy okazji wydechu). Czyli poprawiona seria i mam nadzieję spokój na lata.

Ja dałem wszystkie panewki ACL, które kosztują chyba tyle co seryjne. Trochę przez przypadek, bo korbowodowe miały być STI. Zamówiłem główne, a przyszły wszystkie. A, że według składającego silnik nie ma to dla mnie większego znaczenia więc założone. Panewki STI, ewentualnie "enkowe" to pi razy oko dwa razy więcej kasy. Strzelam z pamięci 800 vs 1700.

Wał jeśli musisz zmienić to wzmocniony. Jest przy okazji tańszy niż seryjny.

Z niespodzianek to koszty obróbki. Na początku jest fajnie, tu czysta, tam pińcet. Ale jak zbierzesz to kupy, a do tego pewno trzeba będzie (a trzeba będzie) porobić coś przy głowicy to się szybko zbiera sumka. Oraz uszczelki. Komplet uszczelek do STI to 1800. Do Ciebie pewno podobnie.

Tłoki - ja założyłem kute Mahle seria I (nie wiem co to ;-) ). Mnie wkurzają, bo mi to auto klepie. No, ale jakbym miał pompować więcej mocy to przynajmniej wiem, że tłoki się nie rozlecą... zbyt szybko. Jakbym jeszcze raz składał to wziąłbym seryjne (tylko ze względu na dźwięki).

Jeżeli chcesz auto do delikatnego moda, to mój WRX przelatał od przebiegu 170kkm do 220kkm na remapie na 250 koni kompletnie seryjny poza wydechem i pompą paliwa. O ile wiem jeździ do tej pory. Silnik nigdy nie otwierany, skrzynia 5MT raz - ale to tylko wymiana łożysk. Można było oczywiście napompować więcej.


***

oraz przyjmij wyrazy. Bolesne zdarzenie, no ale będzie dobrze.
Jak odbierałem swoje po 2 miesiącach to tak byłem zajarany widokiem subaraczka, że dopiero w domu dotarła do mnie wysokość faktury.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03

Post 14 mar 2017, o 01:15

jesli zaintersowany jestes tematem i nie masz za daleko do wroclawia odezwij sie a cos poradzimy w tym temacie
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

PietrekPietrek
0 gwiazdek
Auto: Forester 2.0 XT MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03

Post 14 mar 2017, o 21:23

zinc pisze:jesli zaintersowany jestes tematem i nie masz za daleko do wroclawia odezwij sie a cos poradzimy w tym temacie

Niestety Rzeszów :-|

Sławek
3 gwiazdki
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03

Post 14 mar 2017, o 22:26

Alan, Alan, Alan! pisze:Napiszę jak to u mnie miesiąc temu wyglądało ;-)

***

oraz przyjmij wyrazy. Bolesne zdarzenie, no ale będzie dobrze.
Jak odbierałem swoje po 2 miesiącach to tak byłem zajarany widokiem subaraczka, że dopiero w domu dotarła do mnie wysokość faktury.
A ile to mniej więcej kosztowało?

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 406 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03

Post 14 mar 2017, o 23:00

PietrekPietrek pisze: Niestety Rzeszów :-|
Najbliższy sprawdzony serwis to Nowy Sącz albo coś w Krakowie, chyba Frey ASO miał dobre opinie ale poszperaj na forum.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

sammi
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Obrócona panewka Forek 2.0 XT MY03

Post 20 mar 2017, o 11:38

Alan, Alan, Alan! pisze: Tłoki - ja założyłem kute Mahle seria I (nie wiem co to ;-) ). Mnie wkurzają, bo mi to auto klepie. No, ale jakbym miał pompować więcej mocy to przynajmniej wiem, że tłoki się nie rozlecą... zbyt szybko. Jakbym jeszcze raz składał to wziąłbym seryjne (tylko ze względu na dźwięki).
Racja, wytrzymają Ci długo, więc o to nie ma co się martwić. Myślę, że Mahle to był trafiony wybór. Ważne, że sam jesteś zadowolony ;)

ODPOWIEDZ