Strona 1 z 1

JDM Legacy II BD5 + EJ20G czyli 'błędy młodości'

: 30 mar 2017, o 10:43
autor: wicked
Witam,

Z góry chciałbym zaznaczyć, że jeśli chodzi o obecność na forach w moim wykonaniu jest to raczej nasiąkanie wiedzą niż luźne rozmowy itd.. Oczywiście, jeśli mam informację chętnie się dzielę. Jednak nie w tym rzecz, chciałbym przeprosić z góry, jeśli temat jest za mało techniczny bądź za moment strzelę jakoś gafę.

Mówiąc wprost- kupiłem niezłą rzeźbę.
Człowiek młody, cena niska i niby bez przekonania, ale dziecko usłyszało boxer'a i pomyślało 'jest potencjał' nie mając zupełnie obycia w temacie Subaru bądź nawet doładowanych silników. Z czasem wyszło na to, że nie była to zbyt mądra decyzja.

Sporo czasu zajęło mi doinformowanie się na temat tego co jak z czym jeść i oczywiście mam świadomość, że nadal nic nie wiem. Tak więc pacjent to Legacy II BD5 z rynku japońskiego, silnik EJ20G (tak przypuszczam- poprzedni właściciel napisał, że z imprezy GT '96-'98), wiązka i ecu pozostały z japońskiego (co dziwne bo przekręca 180 km/h) twin turbo skąd też jak sądzę problemy, nie mówiąc o 'modach' bez strojenia czyli większe wtryski 440cc, większy intercooler i mega na wyrost zrobiony przelot na 3 cale od samego turbo. Auto dawało po zakupie lekkie oznaki zalewania jednak teraz jest to pogrom.
Samochód stracił moc, na zimnym silniku do 3k rpm wszystko wydaje się być normalnie, po rozgrzaniu objawy są różne czasem go szarpie zarówno przy podnoszeniu z okolic 2k rpm jak i przy trzymaniu gazu w jednej pozycji bez przyspieszania na wyższych obrotach.
Czuć, że subaryna się męczy i bardzo chce ale nie może. Najciężej jest w momencie przejścia 3..4k rpm, ostatnio nawet na jałowym biegu nie chcę się wkręcić tak jak powinien. Ciągnięcie na trzecim biegu często wypluwa check engine i następuje odcięcie paliwa. Po zgaszeniu i odpaleniu auta check znika. Wypluwa benzynę przez wydech, a na wolnych obrotach czuć lekkie przerywanie. Turbina trzymała 0.5 bara (z tego co wiem to seria ma 0.8?) podczas problemów z autem i prób 'przedmuchania' wydaję się jakby wskazówka szła powyżej 0.5 niestety nie posiadam wiedzy w temacie i nie jestem w stanie stwierdzić skąd szaleństwo z ciśnieniem doładowania, czy to kwestia podciśnień, restryktora czy czegokolwiek, nie wiem jak to zdiagnozować..

Za pomocą kostek diagnostycznych 'wymigałem' sobie zapamiętane błędy:
21 Coolant temperature sensor or circuit
22 Knock sensor or circuit
65 Vacuum pressure sensor
66 Sequential turbo system

Plan był taki, żeby zrobić to na daily, ogarnąć, wystroić i jeździć. Na ten moment jest więcej strachu niż zadowolenia. Wiem, że kwestia strojenia to nie jest też takie hop siup, zwłaszcza jeśli ecu nie jest flashowalne. Rozumiem, że nie jest to najlepsze wyjście i też wolałbym remap jednak zakupiłem det'a i myślałem o 'strojeniu' na ecumasterze. Niestety na ten moment bardziej myślę o sprzedaży i zakupie sprawnej serii mimo iż auto się cudownie prezentuje wygląda na to że nie jest dla mnie.
Na ten moment jestem umówiony na wymianę świec i przewodów wysokiego napięcia, mam nadzieję że poprawi to kulturę pracy motoru i niestety chyba spróbuje sprzedać swoje drugie auto..

Czy świece i przewody WN pomogą, czy powinienem skupić się na czymś innym? Jest może w Łodzi ktoś kto pomógłby mi zdiagnozować problem i doprowadzić to auto do ładu?
Przyznam, że po mału kończą mi się siły do tego tematu..

Wybaczcie za zbędny tekst, mam nadzieję, że nikomu nie podrażni to oczu. Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc i mam nadzieję, że jakoś to będzie.

Re: JDM Legacy II BD5 + EJ20G czyli 'błędy młodości'

: 30 mar 2017, o 11:03
autor: skwaro
Po pierwsze to nie wymieniaj na pałę świec ani przewodów, bo to nic nie da, tylko doprowadź najpierw auto do działania. W pierwszej kolejności zajmij się błędami, bo przy takich jakie masz obecnie auto nie ma prawa jechać. Skopane masz czujniki temperatury wody i spalania stukowego, do tego wygląda to na bajzel z podciśnieniami. Ściągnij sobie manual serwisowy i sprawdzaj po kolei, ja bym zaczął od weryfikacji podciśnień i knocksensora. Jakbyś był z Warszawy lub okolic to pewnie bym był w stanie Ci pomóc u nas w warsztacie...

Re: JDM Legacy II BD5 + EJ20G czyli 'błędy młodości'

: 2 kwie 2017, o 23:15
autor: Przemyslawn
Kolego, piszesz że silnik masz od Imprezy GT a wiązka i ecu od twin turbo. Moim zdaniem ecu od twin turbo ma inny program niż ecu imprezy gt, więc samochód nie będzie jeżdził tak jak powinien. Co do błędów to jeżeli masz japońską wiązkę to ktoś musiał ją przerobić. Jestem na etapie przeróbki japońskiej wiązki ( przerabiam układ kierowniczy na lewostronny w moim Legacy B4 Rsk ) i powiem Ci, że jest z tym kupe roboty, wiele przewodów trzeba przedłużać. Jeżeli robił to ktoś nierozgarnięty i np. pomieszał jakieś przewody to samochód nie będzie jezdził tak jak powinien i będzie wyrzucać błędy. Na początku zrób tak jak radzi kolega Skwaro, ściągnij manual serwisowy do Legacy/Liberty II generacji. W manualu serwisowym znajdziesz schematy elektryczne, będą tam również schematy do wersji twin turbo. Zajżyj do schematów i sprawdz za pomocą miernika czy jest przejście na przewodach od ecu do czujnika temperatury płynu chłodniczego, do czujnika spalania stukowego (knock sensor) i vacum preasure sensor. Jeżeli jest przejście na przewodach od tych czujników do ecu, znaczy że instalacja w tej części jest ok i nikt nic nie namieszał. Następnym krokiem będzie diagnostyka samych czujników.Jak je zdiagnozować znajdziesz w service manualu. Jeżeli okaże się, że czujniki są ok, zidentyfikuj jaki masz dokładnie silnik i dobierz odpowiedni do niego sterownik. Jeżeli instalacja i czujniki są ok to bardzo prawdopodobne, że przyczyną problemów jest nieodpowiedni dla tego silnika sterownik. Jeżeli masz silnik od Imprezy Gt powinieneś podpiąć do niego sterownik również od Imprezy Gt. Żeby podpiąć sterownik od Imprezy Gt najprawdopodobniej trzeba będzie powalczyć z i immobiliserem ( japońskie sterowniki chyba go niemają a wersje EU zdaje się, że tak ). Zanim podepniesz sterownik od Imprezy Gt pamiętaj żeby sprawdzić na schematach czy pin out sterownika Legacy twin turbo i Imprezy Gt iest taki sam. Na 99% jest inny, inne mogą też być kolory kabli, więc będziesz musiał identyfikować wszystko przy pomocy miernika, następnie będziesz musiał przepinować kable tak, żeby zgadzały się z pin out Imprezy Gt. Jak już to ogarniesz wtedy możesz myśleć o wystrojeniu.