OBK 2.5 N/A - remoncik silnika
: 31 mar 2017, o 16:28
Witam
Pacjent: OBK 2,5 N/A (EJ25) MY '05 przebieg 255.000km. Samochód nie jest upalany, pełni funkcję "rodzinnego kombi".
Objawy: Zaczął palić olej w ilościach godnych silników TSI
Początkowo sądziłem, że winne są uszczelniacze zaworowe (bo puszcza dymka szczególnie po przegazowaniu na jałowym), ale mądrzy ludzie od subaru twierdzą, że to na 90% wina zapieczonych pierścieni olejowych.
Skoro jak już i tak będę zwalał głowicę to zrobię i pierścienie.
Teraz kilka pytań:
1. Czego powinienem się spodziewać po otwarciu puszki z pandorą (zdjęciu głowicy) przy tym przebiegu? Gładzie cylindrów chyba powinny jeszcze być ok? Czy w dole silnika spodziewać się jakiś problemów?
2. Planuje zrobić: wymiana pierścieni, planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych, gniazda i prowadnice zaworowe to już warsztat regenerujący głowicę oceni ich stan.
Coś jeszcze powinienem przy okazji zrobić? Rozrządu nie zmieniam, bo był robiony przy 210kkm na oryginalnych częściach, więc jeszcze polata.
3. Czy oprócz ST499097700 będę potrzebował jakiś dziwnych narzędzie specjalnych?
4. Czy wymieniać śruby głowicy? Niby serwisówka nic o tym nie wspomina.
5. Czy wymieniać pierścienie zabezpieczające sworzeń tłoka? Niby serwisówka to zaleca co wydaje się lekką przesadą.
6. Jakie pierścienie kupić? NPR, OEM czy jeszcze jakieś inne?
7. Uszczelka pod głowicę OEM czy jakaś inna?
Trochę tego jest, ale będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
Pacjent: OBK 2,5 N/A (EJ25) MY '05 przebieg 255.000km. Samochód nie jest upalany, pełni funkcję "rodzinnego kombi".
Objawy: Zaczął palić olej w ilościach godnych silników TSI
Początkowo sądziłem, że winne są uszczelniacze zaworowe (bo puszcza dymka szczególnie po przegazowaniu na jałowym), ale mądrzy ludzie od subaru twierdzą, że to na 90% wina zapieczonych pierścieni olejowych.
Skoro jak już i tak będę zwalał głowicę to zrobię i pierścienie.
Teraz kilka pytań:
1. Czego powinienem się spodziewać po otwarciu puszki z pandorą (zdjęciu głowicy) przy tym przebiegu? Gładzie cylindrów chyba powinny jeszcze być ok? Czy w dole silnika spodziewać się jakiś problemów?
2. Planuje zrobić: wymiana pierścieni, planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych, gniazda i prowadnice zaworowe to już warsztat regenerujący głowicę oceni ich stan.
Coś jeszcze powinienem przy okazji zrobić? Rozrządu nie zmieniam, bo był robiony przy 210kkm na oryginalnych częściach, więc jeszcze polata.
3. Czy oprócz ST499097700 będę potrzebował jakiś dziwnych narzędzie specjalnych?
4. Czy wymieniać śruby głowicy? Niby serwisówka nic o tym nie wspomina.
5. Czy wymieniać pierścienie zabezpieczające sworzeń tłoka? Niby serwisówka to zaleca co wydaje się lekką przesadą.
6. Jakie pierścienie kupić? NPR, OEM czy jeszcze jakieś inne?
7. Uszczelka pod głowicę OEM czy jakaś inna?
Trochę tego jest, ale będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
