Strona 1 z 3
stuki w zawieszeniu
: 16 kwie 2009, o 12:33
autor: seiken
Witam
No mam jakies stuki z tylu na nierownosciach. A to denerwuje:(
Bylem sprawdzic na warsztacie: tuleje i gumki tam jakies wszystko ok, amorki 68-75%.
Moze ktos podpowie na co jeszcze zwrocic uwage? Bo nie mam juz pomyslow. A do Janisza to
ze 140km.
Pozdro
Re: stuki w zawieszeniu
: 16 kwie 2009, o 13:06
autor: deLux
jak już powiedziane w wątku o justynce - można sprawdzić czy wydech nadmiernie się nie majta i może o coś tłuc.
procenty amorków nie mówią o stanie mocowań - może się zestarzały, ani czy same amorki nie klepią. oczywiście nie jestem ekspertem jak ci co po mnie się wypowiedzą, ale zawsze to jakieś wskazówki
Re: stuki w zawieszeniu
: 16 kwie 2009, o 13:48
autor: Godlik
seiken pisze:
No mam jakies stuki z tylu na nierownosciach. A to denerwuje:(
Zawartość bagażnika sprawdzałeś?
U mnie stukały zużyte łączniki stabilizatora. Po wymianie błoga cisza.
Re: stuki w zawieszeniu
: 16 kwie 2009, o 18:54
autor: Bergen
seiken, mi stukało (w sumie to nadal stuka
) w przednim zawieszeniu. Kilkakrotne szarpaki niczego nie wykazały. Potrzeba było dopiero wycieczki do Mysiadła i tam zrobienia rozpierduchy (nooo, może trochę ubarwiam
) żeby się nagle okazało, że to dokładnie to, co Pablonas z fusów na Chlejadach wywróżył.
Re: stuki w zawieszeniu
: 16 kwie 2009, o 19:58
autor: czar63
stuka mi coś z przodu(jakby pod stopami kierowcy i pasażera.)Całe zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie(sprawdzałem to w kilku zakładach ina stacjach diagnostycznych.To głuchy stukot pojawiający się podczas jazdy po nierównej , wyboistej drodze z dziurami , gdy koła przednie nierówno wchodzą na nierówności.To jest S. Forester 2.0X r.prod.2003.Podpowiedzcie co to jest.
Czar63
Re: stuki w zawieszeniu
: 16 kwie 2009, o 20:13
autor: Bergen
Przekładnia kierownicza?
Re: stuki w zawieszeniu
: 16 kwie 2009, o 21:04
autor: citan
U mnie też coś ostatnio zaczęło stukać.
Chyba prawe przednie koło - może łącznik, ale czasami stukanie przenosi się jakby na środek auta. Stuka oczywiście na nierównościach (ale takich większych), albo na kocich łbach. Najbardziej stuka przy minimalnie skręconych kołach.
Ehhh
Re: stuki w zawieszeniu
: 16 kwie 2009, o 21:55
autor: Bergen
citan, nie marszcz się - jeśli coś jest w użyciu, to się musi zużywać. A jak się zużyje, to trzeba wymienić. Życie.
Re: stuki w zawieszeniu
: 17 kwie 2009, o 08:24
autor: seiken
dziekuje za podpowiedzi.
chyba zalicze w slupsku jeszcze pare diagnostow i jak nic to do janisza pojade.
sezon jednak sie zbliza.
Re: stuki w zawieszeniu
: 17 kwie 2009, o 11:18
autor: deLux
a co tam, janisz lepszy w szukaniu stukacza w zawieszeniu od innych nie będzie zwłaszcza, że masz daleko. tam każą Ci jeździć po okolicznych dziurach z mechanikiem i będzie wróżył. Wywalonego amorka u mnie zdiagnozować nie potrafili... daj sobie spokój z legendami
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 16:14
autor: citan
Po szybkim sprawdzeniu zawieszenia z przodu okazało się, że jest luz na drążkach kierowniczych.
W US-spec chyba wstawiają papierowe tulejki zamiast.
Sprawdziłem oznaczenie drążka tutaj:
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_5/ i to powinien być ten:
34160AE001. Tyle, że 2.0l EU-spec N/A mają chyba inne drążki. 2.5l WRX ma właśnie taki
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_8/, więc chodzi chyba o rozstaw osi i trzeba szukać do 2.5l. Na 4turbo są takie:
34160FE010 i
34160FE000. Ktoś wie, gdzie i za ile można dostać
34160AE001
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 16:23
autor: Azrael
OK. 230zł wg. cennika z tego co widzę, występuje tez w Lanosach wolnossących, różnych Legacy i Foresterach.
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 16:37
autor: Tomir
U mnie do wymiany z tyłu łączniki stabilizatora. Różnica w cenie pomiędzy whiteline i powerflex bardzo mała. Co wybrac droga redakcjo ?
1.
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224 ... D-alu.html
2.
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... alowy.html
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 16:54
autor: Azrael
Są bardzo porównywalne.
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 17:08
autor: Tomir
Czyli obojętnie ? przód bede chciał też tej samej firmy a jakaś tam już roznica w cenie jest na + powerflex.
Dzięki
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 17:21
autor: Azrael
Nie ma przednich powerflexów, są tylko tulejki do seryjnych plastikowych.
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 17:27
autor: Tomir
Ok, czyli to są same gumki które mogę zastosowac w seryjnych łącznikach
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... RXSTI.html
Czy lepszym rozwiązaniem jest to, żeby czas jakiś się nie martwic ?
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224 ... GTWRX.html
Sorry za takie naiwne pytania, ale lajkonik jestem
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 17:33
autor: Azrael
Tak dokładnie jest.
Plastikowy seryjny łącnzik się też wyrabia, nie tylko gumki, poza tym może się urwać z czasem.
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 17:35
autor: Tomir
Dobra, wielkie dzięki :)
Pytałem nawet o rabacik jakiś na te częsci, ale dowiedziałem się, że często się je wymienia i nie ma bata heheh
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 17:59
autor: jmiciuk
Ja już o łącznikach mowa to powiedzcie no mi tylko o co chodzi w tych
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8229 ... 115mm.html ?? Tam się coś reguluje ? Jeśli tak to co ? W zaleznosci do jakiego auta maja byc czy coś z charakterystyką prowadzenia sie zmienia ?
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 18:32
autor: FUX
Sądzę, że regulacja długości jest po to, aby dopasować do szerszej gamy modeli. Mierzysz dystans i regulujesz a nastepnie kontrujesz.
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 18:35
autor: seiken
Wlasnie kupilem stalowe w 4turbo. A cena z tego co zrozumialem mocno sie rozni.
Mi sie wydaje ze aluminiowe to cena za 1 sztuke,a stalowe to (juz wiem) cena za 2 sztuki.
Moze Azrael mnie poprawi?:)
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 18:42
autor: Tomir
Tak, masz rację
ALU - 2 szt 828 zł
Stalowe - 2 szt 400 zł
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 20:01
autor: Azrael
seiken, łączniki Whiteline mają zawsze cenę za parę.
FUX pisze:
Sądzę, że regulacja długości jest po to, aby dopasować do szerszej gamy modeli. Mierzysz dystans i regulujesz a nastepnie kontrujesz.
Kompletnie nie, regulacja długości jest po to żeby usunąć wszelkie naprężenie stabilizatora na płaskim podłożu. Ustawia się jeden łacznik w połowie długości i skręca, a drugi się reguluje tak żeby śruba luźno wchodziła w stabilizator.
Re: stuki w zawieszeniu
: 18 kwie 2009, o 21:37
autor: FUX
To jeżeli zakladalbym oryginal bez regulacji, to co?
Mam go ciąć i spawać, żeby wyregulować?
Oj Az. Coś mnie wkręcasz...