Witam wszystkich ciepło ,
jeśli temat gdzieś jest już rozwinięty proszę o zrozumienie, jestem zielony na tym forum mogłem nie znaleźć.
W ciągu najbliższych dni będę oglądał kilka Foresterów z serii II i mam kilka pytań związanych z nimi...
1. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Są jakieś sztuczki co do oglądania? (czy wizyta ze znajomym mechanikiem wystarczy?)
2. Co myślicie o silniku 2.0 158 km? (przyznam że fanem szybkich jazd nie jestem)
3. Czy subaru ma jakieś typowe usterki, które mogą być uciążliwe?
4. Znajdzie się ktoś na forum, kto ma może możliwość sprawdzenia numeru VIN? (chodzi dokładniej o przebieg oraz wyposażenie)
5. Jeśli to możliwe to rzućcie okiem na to ogłoszenie jest coś podejrzanego? https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-fo ... 4722c70c73
Jeśli ktoś może proszę o pomoc
Pozdrawiam Maciej
Zakup Subaru Forester'a
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Zakup Subaru Forester'a
Ad 2. Regulacja zaworów jest kosztowna, przy gazie warto sprawdzać luzy co ok. 50.000 km (podczas sprawdzania wymieniasz uszczelki pokryw zaworów - koszt. na OEM ok 200 zł za komplet, zamienniki nie polecane), regulacja może się wiązać z wyjęciem silnika, ew. podczas wymiany rozrządu można zdjąć wałki rozrządu i da się bez wyciągania - ale musi to robić ktoś mający pojecie konkretnie o Subaru. Silnik o oznaczeniu EJ20F miał wzmacniane gniazda zaworowe.
Ad. 3. Padające SLS-y z tyłu (amortyzatory samopoziomujące) - ale tu raczej już coś było robione, bo przebieg duży, a stoi prosto. Koszt dobrych zamienników ok. 1150 zł (wymienia się razem ze sprężynami). Sprawdź wiskozę w centralnym dyfrze - na asfalcie rób kółka na maksymalnym skręcie - jak opony przeskakują - wiskoza do regeneracji lub wymiany (w tym z ogłoszenia podobno zrobiona, ale zrób test). Z czasem lubi szumieć w okolicy lusterek - do wymiany wtedy trójkątne uszczelki. Korodują osłony katalizatorów, warto obejrzeć stan - można ew. je usunąć lub kupić nowe w ASO. Czy z rozrządem była zmieniana pompa wody? Możesz mieć pompę 21111AA310 - wtedy raczej tylko oryginał za ok. 500 zł. Jak masz inną, to są tanie zamienniki.
Ad. 3. Padające SLS-y z tyłu (amortyzatory samopoziomujące) - ale tu raczej już coś było robione, bo przebieg duży, a stoi prosto. Koszt dobrych zamienników ok. 1150 zł (wymienia się razem ze sprężynami). Sprawdź wiskozę w centralnym dyfrze - na asfalcie rób kółka na maksymalnym skręcie - jak opony przeskakują - wiskoza do regeneracji lub wymiany (w tym z ogłoszenia podobno zrobiona, ale zrób test). Z czasem lubi szumieć w okolicy lusterek - do wymiany wtedy trójkątne uszczelki. Korodują osłony katalizatorów, warto obejrzeć stan - można ew. je usunąć lub kupić nowe w ASO. Czy z rozrządem była zmieniana pompa wody? Możesz mieć pompę 21111AA310 - wtedy raczej tylko oryginał za ok. 500 zł. Jak masz inną, to są tanie zamienniki.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Re: Zakup Subaru Forester'a
Z takich moich osobistych rad. To po przejechaniu się zajrzyj do zbiorniczka płynu jak on tam wygląda. Sprawdź olej. Znaczy wyjmij bagnet i popatrz na niego i standardowo zajrzyj mu w rurę czyli przetrzyj palcem czy nie ma grubo czarnej sadzy co świadczy albo o złym składzie mieszanki albo o braniu sporych ilości oleju. To tak ogólnie tyle mogę doradzić.
- Leitz033
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Siedlce,Ostrów Mazowiecka,Warszawa
- Auto: niedługo będzie stForek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zakup Subaru Forester'a
Planuję zlecić na stacji diagnostycznej pomiar spalin żeby zobaczyć czy są problemy właśnie z braniem oleju bądź katalizatorem. Myślicie że to dobry pomysł ?
- Leitz033
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Siedlce,Ostrów Mazowiecka,Warszawa
- Auto: niedługo będzie stForek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zakup Subaru Forester'a
luki_man pisze: To po przejechaniu się zajrzyj do zbiorniczka płynu jak on tam wygląda. Sprawdź olej. Znaczy wyjmij bagnet i popatrz na niego i standardowo zajrzyj mu w rurę czyli przetrzyj palcem czy nie ma grubo czarnej sadzy co świadczy albo o złym składzie mieszanki albo o braniu sporych ilości oleju.
O co chodzi z tą mieszanką ? O Foresterach czytałem sporo, ale jeszcze nie trafiłem na mieszankę. Pomoże ktoś?