diagnostyka rozrusznika

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
geos
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.0X 2003
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 43 razy

diagnostyka rozrusznika

Post 9 cze 2017, o 14:50

ciekawi mnie jak wykonuje się diagnostykę rozrusznika. czy sprawdzając rozrusznik podłącza się go pod jakieś urządzenie pomiarowe czy też jest to diagnostyka wymagająca "wiedzy eksperckiej" i doświadczenia w "odsłuchiwaniu" jego pracy? co najczęściej psuje się w rozrusznikach? czy naprawa to zazwyczaj wymiana całości czy niekoniecznie?

i drugie pytanie: forester odpala, ale jakby tak trochę mu się nie chciało: kaszlnie, zakręci i dopiero. wydaje mi się, że wcześniej było jakoś szybciej, sprawniej, bez tego delikatnego opóźnienia. wykluczyłem akumulator, na nowym jest to samo. czy rozrusznik to pierwszy podejrzany czy też może na coś innego zwrócić uwagę?

pozdrawiam,
geos



kamilos
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Forek 98 "Rodzyn" 2.0 ASB
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: diagnostyka rozrusznika

Post 13 cze 2017, o 19:52

moze masz lpg ?

geos
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.0X 2003
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 43 razy

Re: diagnostyka rozrusznika

Post 14 cze 2017, o 21:57

tak, jest LPG, działa bez zarzutu. coś może być na rzeczy z LPG?

kamilos
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Forek 98 "Rodzyn" 2.0 ASB
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: diagnostyka rozrusznika

Post 14 cze 2017, o 22:26

Moga Ci puszczac wtryski od lpg. Lub mozesz miec zle ustaeiona mieszanke i np przy odpalaniu na benzynie lekko go zalewa. Dla testu mozesz zakrecic lpg przy butli i posmigac dzien na benzynie i zobaczyc czy mu sie poprawilo odpalanie.

otome
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: diagnostyka rozrusznika

Post 15 cze 2017, o 15:35

Mogą być zaśniedziałe jakieś połączenia i rozrusznik dostaje za mało prądu.

geos
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.0X 2003
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 43 razy

Re: diagnostyka rozrusznika

Post 15 cze 2017, o 20:49

dziekuję koledzy i koleżanko otome. będę drążył temat.

recki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: diagnostyka rozrusznika

Post 15 cze 2017, o 21:41

Rozrusznik robi ze wał się kręci. Prądy jakie przy rozruchu do niego lecą (setki amper) powodują że jeżeli coś jest mocno zasniedziale to albo się "przespawa" albo on poprostu nie zadziala. Jeżeli słabo kręci mogą być zatarte łożyska albo szczotki cienkie. Jeżeli kręci normalnie ale słabo pali- problem raczej gdzie indziej. Najłatwiej i najtaniej - jak pisali koledzy, wyeliminuj LPG- zakręcić zawór, trochę pojeździć i wtedy test. Mi się tak zrobiło że za każdym razem musiałem ok 5 sek kręcić. Palił za każdym razem ale po 5 sek kręcenia. Wymiana wszystkiego w reduktorze, dokładne czyszczenie i pali po maks 2 obrotach wału- 0,5 sek. Równie dobrze mogą lać wtryski, mi się udało.

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Cezar 01
0 gwiazdek
Auto: Subaru Outback Boxer Diesel
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: diagnostyka rozrusznika

Post 16 cze 2017, o 15:25

Aby diagnozować rozrusznik, do czego niezbędne jest jego wybudowanie proponuję najpierw abyś w rzetelnym warsztacie sprawdził
stan układu wtryskowego i zapłonowego , regulację zawodów jeśli dany model wymaga regulacji ręcznej oraz w wątpliwych przypadkach kompresję silnika oraz stan plecionki miedzianej łączącej chasis pojazdu z silnikiem,już nie wspominając o pomiarze akumulatora pod obciążeniem , bowiem nawet nowy akumulator może się okazać fabrycznie wadliwy. W przypadku silnika zagazowanego jest wysokie prawdpodobieństwo iż jeśli zawory nie były na bieżąco regulowane to mogły sie wypalić przylgnie zaworowe
w głowicy i wymaga ona remontu, co wyjdzie jednakże przy próbie ich regulacji i wykonananym następnie próbie pomiaru ciśnienia kompresji na każdym z cylindrów.
Dopiero jeśli tak wykonana diagnostyka wykaże, że wszystko jest OK ma sens demontaż rozrusznika, i przekazanie go do diagnostyki
do warsztatu specjalizującego się w naprawie i regeneracji rozruszników i alternatorów. Tamże na stole probierczym rozrusznik
zostanie fachowo zdiagnozowany i w przypadku kiedy okaże się , że łożyskowanie wału rotora, komutator , szczotki , uzwojenia, bądź bendix
będą uszkodzone zostanie poddany należytej regeneracji z udzielona gwarancją na tak wykonaną usługę.

ODPOWIEDZ