ciekawi mnie jak wykonuje się diagnostykę rozrusznika. czy sprawdzając rozrusznik podłącza się go pod jakieś urządzenie pomiarowe czy też jest to diagnostyka wymagająca "wiedzy eksperckiej" i doświadczenia w "odsłuchiwaniu" jego pracy? co najczęściej psuje się w rozrusznikach? czy naprawa to zazwyczaj wymiana całości czy niekoniecznie?
i drugie pytanie: forester odpala, ale jakby tak trochę mu się nie chciało: kaszlnie, zakręci i dopiero. wydaje mi się, że wcześniej było jakoś szybciej, sprawniej, bez tego delikatnego opóźnienia. wykluczyłem akumulator, na nowym jest to samo. czy rozrusznik to pierwszy podejrzany czy też może na coś innego zwrócić uwagę?
pozdrawiam,
geos
diagnostyka rozrusznika
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: diagnostyka rozrusznika
Moga Ci puszczac wtryski od lpg. Lub mozesz miec zle ustaeiona mieszanke i np przy odpalaniu na benzynie lekko go zalewa. Dla testu mozesz zakrecic lpg przy butli i posmigac dzien na benzynie i zobaczyc czy mu sie poprawilo odpalanie.
Re: diagnostyka rozrusznika
Mogą być zaśniedziałe jakieś połączenia i rozrusznik dostaje za mało prądu.
-
recki
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
- Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: diagnostyka rozrusznika
Rozrusznik robi ze wał się kręci. Prądy jakie przy rozruchu do niego lecą (setki amper) powodują że jeżeli coś jest mocno zasniedziale to albo się "przespawa" albo on poprostu nie zadziala. Jeżeli słabo kręci mogą być zatarte łożyska albo szczotki cienkie. Jeżeli kręci normalnie ale słabo pali- problem raczej gdzie indziej. Najłatwiej i najtaniej - jak pisali koledzy, wyeliminuj LPG- zakręcić zawór, trochę pojeździć i wtedy test. Mi się tak zrobiło że za każdym razem musiałem ok 5 sek kręcić. Palił za każdym razem ale po 5 sek kręcenia. Wymiana wszystkiego w reduktorze, dokładne czyszczenie i pali po maks 2 obrotach wału- 0,5 sek. Równie dobrze mogą lać wtryski, mi się udało.
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
Re: diagnostyka rozrusznika
Aby diagnozować rozrusznik, do czego niezbędne jest jego wybudowanie proponuję najpierw abyś w rzetelnym warsztacie sprawdził
stan układu wtryskowego i zapłonowego , regulację zawodów jeśli dany model wymaga regulacji ręcznej oraz w wątpliwych przypadkach kompresję silnika oraz stan plecionki miedzianej łączącej chasis pojazdu z silnikiem,już nie wspominając o pomiarze akumulatora pod obciążeniem , bowiem nawet nowy akumulator może się okazać fabrycznie wadliwy. W przypadku silnika zagazowanego jest wysokie prawdpodobieństwo iż jeśli zawory nie były na bieżąco regulowane to mogły sie wypalić przylgnie zaworowe
w głowicy i wymaga ona remontu, co wyjdzie jednakże przy próbie ich regulacji i wykonananym następnie próbie pomiaru ciśnienia kompresji na każdym z cylindrów.
Dopiero jeśli tak wykonana diagnostyka wykaże, że wszystko jest OK ma sens demontaż rozrusznika, i przekazanie go do diagnostyki
do warsztatu specjalizującego się w naprawie i regeneracji rozruszników i alternatorów. Tamże na stole probierczym rozrusznik
zostanie fachowo zdiagnozowany i w przypadku kiedy okaże się , że łożyskowanie wału rotora, komutator , szczotki , uzwojenia, bądź bendix
będą uszkodzone zostanie poddany należytej regeneracji z udzielona gwarancją na tak wykonaną usługę.
stan układu wtryskowego i zapłonowego , regulację zawodów jeśli dany model wymaga regulacji ręcznej oraz w wątpliwych przypadkach kompresję silnika oraz stan plecionki miedzianej łączącej chasis pojazdu z silnikiem,już nie wspominając o pomiarze akumulatora pod obciążeniem , bowiem nawet nowy akumulator może się okazać fabrycznie wadliwy. W przypadku silnika zagazowanego jest wysokie prawdpodobieństwo iż jeśli zawory nie były na bieżąco regulowane to mogły sie wypalić przylgnie zaworowe
w głowicy i wymaga ona remontu, co wyjdzie jednakże przy próbie ich regulacji i wykonananym następnie próbie pomiaru ciśnienia kompresji na każdym z cylindrów.
Dopiero jeśli tak wykonana diagnostyka wykaże, że wszystko jest OK ma sens demontaż rozrusznika, i przekazanie go do diagnostyki
do warsztatu specjalizującego się w naprawie i regeneracji rozruszników i alternatorów. Tamże na stole probierczym rozrusznik
zostanie fachowo zdiagnozowany i w przypadku kiedy okaże się , że łożyskowanie wału rotora, komutator , szczotki , uzwojenia, bądź bendix
będą uszkodzone zostanie poddany należytej regeneracji z udzielona gwarancją na tak wykonaną usługę.