Małe doładowanie Forestera S-turbo - zawór upustowy?
: 30 cze 2017, o 01:57
Cześć,
Zmagam się z następującym problemem. Forester S-turbo 2000r od momentu kupienia ma kiepskie osiągi podczas przyśpieszania. Zamontowałem wskaźnik ciśnienia doładowania aby sprawdzić jak się ma ten parametr i wskazuje mi niezmiennie max ~0,4 bar doładowania. Początkowo sądziłem że jest to wina czujnika spalania stukowego ponieważ miałem zerwany gwint i nie dokręcony czujnik. Czujnik został przeczyszczony a następnie prawidłowo dokręcony z odpowiednią siłą i kątem ustawienia ale nadal pojawia się sporadycznie CEL..
Następnie podmieniłem z Imprezy 2.0T 1999 intercooler wraz z zaworem dv i to był trafiony cel (tak mi się chociaż wydawało). Doładowanie wzrosło od 0,5 do sporadycznego 0,6 bara. Następnie zamontowałem własny IC + zawrór upustowy z imprezy i było tak samo co dla mnie było potwierdzeniem że jest to wina zaworu. Zawrór z podmiany miał wyjście na 1 cienki przewód + duży zaś ja mam zawór na 2 cienkie + duży. Wolny przewód luzem zaślepiłem do testów. Do czego służy drugi cienki króciec i dlaczego w imprezie jest tylko na 1?
Znalazłem w ogłoszeniach podobny zawór na 2 cienkie króćce tylko że z imprezy 2.0T i podjechałem sprawdzić. Okazało się że zawór z ogłoszenia z 2 cienkimi króćcami nie wpłynął na poprawę ciśnienia doładowania. Czyżbym miał takie szczęście trafić na również uszkodzony zawór czy one różnią się budową? Wyglądały identycznie. Ogłoszenie było od handlarza więc nawet nie potrafił mi potwierdzić że część ta jest w pełni sprawna..
Na chwilę obecną nie wiem w którym kierunku szukać przyczyny. Jutro zamierzam podjechać do sklepu i kupić nową uszczelkę pod zawór dv.
Może ktoś jest z okolic Warszawy, ma Forestera i chciałby umożliwić podmianę takiego zaworu w celu potwierdzenia że to jednak wina tego elementu?
Zmagam się z następującym problemem. Forester S-turbo 2000r od momentu kupienia ma kiepskie osiągi podczas przyśpieszania. Zamontowałem wskaźnik ciśnienia doładowania aby sprawdzić jak się ma ten parametr i wskazuje mi niezmiennie max ~0,4 bar doładowania. Początkowo sądziłem że jest to wina czujnika spalania stukowego ponieważ miałem zerwany gwint i nie dokręcony czujnik. Czujnik został przeczyszczony a następnie prawidłowo dokręcony z odpowiednią siłą i kątem ustawienia ale nadal pojawia się sporadycznie CEL..
Następnie podmieniłem z Imprezy 2.0T 1999 intercooler wraz z zaworem dv i to był trafiony cel (tak mi się chociaż wydawało). Doładowanie wzrosło od 0,5 do sporadycznego 0,6 bara. Następnie zamontowałem własny IC + zawrór upustowy z imprezy i było tak samo co dla mnie było potwierdzeniem że jest to wina zaworu. Zawrór z podmiany miał wyjście na 1 cienki przewód + duży zaś ja mam zawór na 2 cienkie + duży. Wolny przewód luzem zaślepiłem do testów. Do czego służy drugi cienki króciec i dlaczego w imprezie jest tylko na 1?
Znalazłem w ogłoszeniach podobny zawór na 2 cienkie króćce tylko że z imprezy 2.0T i podjechałem sprawdzić. Okazało się że zawór z ogłoszenia z 2 cienkimi króćcami nie wpłynął na poprawę ciśnienia doładowania. Czyżbym miał takie szczęście trafić na również uszkodzony zawór czy one różnią się budową? Wyglądały identycznie. Ogłoszenie było od handlarza więc nawet nie potrafił mi potwierdzić że część ta jest w pełni sprawna..
Na chwilę obecną nie wiem w którym kierunku szukać przyczyny. Jutro zamierzam podjechać do sklepu i kupić nową uszczelkę pod zawór dv.
Może ktoś jest z okolic Warszawy, ma Forestera i chciałby umożliwić podmianę takiego zaworu w celu potwierdzenia że to jednak wina tego elementu?