Cześć,
Zmagam się z następującym problemem. Forester S-turbo 2000r od momentu kupienia ma kiepskie osiągi podczas przyśpieszania. Zamontowałem wskaźnik ciśnienia doładowania aby sprawdzić jak się ma ten parametr i wskazuje mi niezmiennie max ~0,4 bar doładowania. Początkowo sądziłem że jest to wina czujnika spalania stukowego ponieważ miałem zerwany gwint i nie dokręcony czujnik. Czujnik został przeczyszczony a następnie prawidłowo dokręcony z odpowiednią siłą i kątem ustawienia ale nadal pojawia się sporadycznie CEL..
Następnie podmieniłem z Imprezy 2.0T 1999 intercooler wraz z zaworem dv i to był trafiony cel (tak mi się chociaż wydawało). Doładowanie wzrosło od 0,5 do sporadycznego 0,6 bara. Następnie zamontowałem własny IC + zawrór upustowy z imprezy i było tak samo co dla mnie było potwierdzeniem że jest to wina zaworu. Zawrór z podmiany miał wyjście na 1 cienki przewód + duży zaś ja mam zawór na 2 cienkie + duży. Wolny przewód luzem zaślepiłem do testów. Do czego służy drugi cienki króciec i dlaczego w imprezie jest tylko na 1?
Znalazłem w ogłoszeniach podobny zawór na 2 cienkie króćce tylko że z imprezy 2.0T i podjechałem sprawdzić. Okazało się że zawór z ogłoszenia z 2 cienkimi króćcami nie wpłynął na poprawę ciśnienia doładowania. Czyżbym miał takie szczęście trafić na również uszkodzony zawór czy one różnią się budową? Wyglądały identycznie. Ogłoszenie było od handlarza więc nawet nie potrafił mi potwierdzić że część ta jest w pełni sprawna..
Na chwilę obecną nie wiem w którym kierunku szukać przyczyny. Jutro zamierzam podjechać do sklepu i kupić nową uszczelkę pod zawór dv.
Może ktoś jest z okolic Warszawy, ma Forestera i chciałby umożliwić podmianę takiego zaworu w celu potwierdzenia że to jednak wina tego elementu?
Małe doładowanie Forestera S-turbo - zawór upustowy?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Małe doładowanie Forestera S-turbo - zawór upustowy?
Forester ma malutką turbine. Z tego co pamiętam to ładuje do max 0.7-0.8 bar. 0.5 w normalnej jeździe to chyba nic nadzwyczajnego. Ale wastegate nie zaszkodzi sprawdzić, bo lubi niedomagać
Re: Małe doładowanie Forestera S-turbo - zawór upustowy?
sprawdź jeszcze czy restryktor jest na swoim miejscu ...
Wiem, że doładowanie jest nie duże więc myślę że warto walczyć nawet o te 0,1 bar jeśli gdzieś ucieka.. Tym bardziej że auto przyśpiesza wg mnie nie tak dynamicznie jak powinno.
Dźwignia przy westgate rusza się dość płynnie choć z lekkim zgrzytem przy użyciu większej siły ręki. Czy jest jakiś inny sposób na jego sprawdzenie?
Restryktor sprawdziłem, jest w prawidłowym miejscu (wężyk od turbo do trójnika).
Dziś jeszcze raz dla pewności przełożyłem zawór dv z imprezy. Pompuje do 0,5 z gazem wciśniętym nie na max. Zakładam swój zawór i jest 0,4 bar.
Przekładałem jeszcze solenoid ale nie zrobiło to żadnej różnicy.
):
Dźwignia przy westgate rusza się dość płynnie choć z lekkim zgrzytem przy użyciu większej siły ręki. Czy jest jakiś inny sposób na jego sprawdzenie?
Restryktor sprawdziłem, jest w prawidłowym miejscu (wężyk od turbo do trójnika).
Dziś jeszcze raz dla pewności przełożyłem zawór dv z imprezy. Pompuje do 0,5 z gazem wciśniętym nie na max. Zakładam swój zawór i jest 0,4 bar.
Przekładałem jeszcze solenoid ale nie zrobiło to żadnej różnicy.
):
- koziolek
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Forester XT 2.5
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Małe doładowanie Forestera S-turbo - zawór upustowy?
Jeżeli na dv imprezy jest 0,5bara a mniej na ori to wygląda na to że sprężyna w ori nie trzyma ciśnienia.