Strona 1 z 1

Diesel, problem, c.d.

: 2 lip 2017, o 14:37
autor: kaniur
Forester 2013 (modelowo12) Po odpaleniu silnika na wolnych obrotach słychać delikatne stukanie, po dodaniu gazu znacznie głośniejsze. Mechanik na ucho orzekł, że dół silnika najprawdopodobniej panewki korbowodowe. Czy jeśli pęknięty byłby wał to czy auto w ogóle by odpalało? Czy mieliście jakieś doświadczenia w tym temacie? Czy to jest nadchodząca nieuchronnie informacja nt wymiany / remontu silnika? Wiem, że to trochę wróżenie z fusów ale może miał ktoś podobne doświadczenia?

Re: Diesel, problem, c.d.

: 2 lip 2017, o 19:20
autor: Duniek
Silnik dogorywa, jak pęknie wał to nie odpalisz. Jesteś pierwszym właścicielem?

Re: Diesel, problem, c.d.

: 2 lip 2017, o 20:04
autor: kaniur
Drugim. Ale to już wyrok (short block, itp) czy można to jeszcze jakoś ratować żeby nie popaść w koszty?

Re: Diesel, problem, c.d.

: 3 lip 2017, o 00:14
autor: Duniek
Wyrok. Jeśli serwisowany bez przerw w aso to możesz spróbować ubiegać u wymianę silnika.

Re: Diesel, problem, c.d.

: 3 lip 2017, o 06:58
autor: kaniur
Czyli wyrok? Żaden mniejszy remont tu nie pomoże myślisz?

Re: Diesel, problem, c.d.

: 3 lip 2017, o 11:07
autor: Duniek
Poczytaj o sbd i jeśli sam będziesz musiał zapłacić za silnik i jego wymianę to naszykuj min 15k pln.

Re: Diesel, problem, c.d.

: 3 lip 2017, o 17:48
autor: Kumir
kaniur pisze:Czyli wyrok? Żaden mniejszy remont tu nie pomoże myślisz?
Jeżeli serwisowany(wpisy w książce, w ASO), to za sam blok możesz ubiegać się poprzez autoryzowany serwis (masz się zgłosić do ASO i tam Ci Panowie napiszą do SUBARU Polska - Oni wszystko załatwią).
Zaoszczędzisz jakieś 14k. Za płyny i inne uszczelki już musisz zapłacić.

Ja przy okazji zrobiłem przegląd (tak jakieś 2000km przed czasem) no i wymieniłem pełne sprzęgło (dwumasę i takietam)

Re: Diesel, problem, c.d.

: 3 lip 2017, o 23:39
autor: otome
U mojego kumpla padł silnik, strasznie był rozklekotany, ale chodził. Shortblock zafundowało Subaru. Auto nie było regularnie serwisowane, ale kolega sobie jakoś pieczątki "załatwił". Zaoszczędził w ten sposób 20k podobno.

Re: Diesel, problem, c.d.

: 4 lip 2017, o 13:21
autor: recki
Podaj jeszcze nazwisko kolegi i Vin jego samochodu

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Re: Diesel, problem, c.d.

: 4 lip 2017, o 13:38
autor: Kumir
recki pisze:Podaj jeszcze nazwisko kolegi i Vin jego samochodu

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Z tym "załatwił" pojechał po całości. Nie ma takiej możliwości. Można sobie zapieczętować cały zeszyt A4, a i tak jak nie ma historii w systemie SUBARU mogą mu odmówić i kropka.

Re: Diesel, problem, c.d.

: 4 lip 2017, o 17:08
autor: Czujnik
kaniur pisze: Forester 2013 (modelowo12)...
Jaki masz przebieg? Czy było wymieniane sprzęgło?

Re: Diesel, problem, c.d.

: 10 lip 2017, o 14:15
autor: otome
Kumir pisze:
recki pisze:Podaj jeszcze nazwisko kolegi i Vin jego samochodu

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Z tym "załatwił" pojechał po całości. Nie ma takiej możliwości. Można sobie zapieczętować cały zeszyt A4, a i tak jak nie ma historii w systemie SUBARU mogą mu odmówić i kropka.
Może wiedzieli, że pieczątki były z ziemniaka wycięte, ale mu przyznali na zasadzie, że silnik i tak by padł prędzej czy później :-p
Co do systemu Subaru - podobno oni nie mają żadnego ogólnego systemu. Tzn. jak auto było serwisowane w ASO X, a pojedziesz do ASO Y, to nie dowiesz się nic na temat historii tego auta.

Re: Diesel, problem, c.d.

: 14 lip 2017, o 08:06
autor: Kumir
Ja pitole, "...podobno...." . Jak nie jesteś pewny to nie pisz taki rzeczy. Ja wiem, że jest wspólny system/ baza danych. I jak ASO wprowadzi dane wykonanych czynności ( np.przeglad) to widnieje u innych. Na swoim przykładzie w Gdansku widzieli co robili w Katowicach.

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Re: Diesel, problem, c.d.

: 23 lip 2017, o 14:36
autor: recki
Wspólna baza jest ale chyba od nie bardzo dawna i jakoś trochę wybiórczo prowadzona- część napraw moje widac, części nie. A co do meritum- jaki problem dla sip-u wykonać telefon z prośbą o przeskanowanie/ faxowanie faktury dla auta takiego a takiego z dnia tego i tego. Przecież te informacje są wpisane w książce, to nawet nie trzeba bardzo gleboko szukać. Jeżeli faktur brak to albo serwis strzyże fiskusa albo klient próbuje wystrzyc SIP.
A sam mam znajomego któremu xv stanął pod Monachium, wrócił na lawecie, koszt wymiany 6k PLN. Auto kupione w Polsce ale po gwarancji i nie asowane. Da się? A pieczątek napewno nie podrabiał. Jeżeli chcesz się porozumieć to dyrekcja chętnie rozmawia ale też nie jest mopsem czy inna organizacja humanitarną

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka