Pacjęt FOREK 2.0 D, 2009 r.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
kaczyniak2
0 gwiazdek
Lokalizacja: Ostrołęka
Auto: Forester 2.0 D; MB 240 DG WOLF
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Pacjęt FOREK 2.0 D, 2009 r.

Post 23 lip 2017, o 12:30

Witam wszystkich.
Mam kilka pytań, mam nadzieję że pomożecie.
Mojego leśnika posiadam praktycznie od nowości, kupiony został w polskim salonie i w większości tam serwisowany. Nie zawsze jest czas na wyjazd całodniowy do ASO.
Ogólnie autem jeździ się świetnie i jeszcze nigdy mnie nie zawiodło. Mam świadomość że auto kusi do pewnych zabaw w błocie, śniegu itp. Dlatego i eksploatacja jest nieco większa niż przy innych autach niepozwalających na pewne zachowania. To że trzeba czasem wydać sporą sumę na naprawę zawieszenia i łożysk jest akceptowalne. Jednak posiadam już inne auto do jazdy w prawdziwym off-road i zamierzam mojego forka doprowadzić do stanu BDB. Ma on kilka mankamentów:
1. Szarpanie podczas ruszania na zimnym. Co jest przyczyną, nadmienię że komplet sprzęgła już wymieniałem i zmieniałem soft. Obecnie auto ma przejechane 165000 km, a zmiana była jakieś 100 000 km temu.
2. Często jednak nie zawsze podczas odpalania auto puszcza chmurę dymu. Co to może oznaczać.
3. Mam problem z luzem na połączeniu maglownicy z drążkiem kierowniczym. Nie wiem czy regenerować, a może kupić nową. Ok 2 lata temu ASO stwierdziło potrzebę regeneracji maglownicy, po wykonaniu tej czynności stukanie minęło. Jednak układ wydaje mi się, że jest mniej precyzyjny. Doradźcie szanowni koledzy gdzie można zrobić profesjonalną regenerację tak aby naprawa była trwała i nie wracać do problemu.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Bartek



korzen
0 gwiazdek
Auto: '07 Impreza '08 Outback '10 Legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pacjęt FOREK 2.0 D, 2009 r.

Post 26 lip 2017, o 21:12

1. Szarpanie podczas ruszania na zimnym. Co jest przyczyną, nadmienię że komplet sprzęgła już wymieniałem i zmieniałem soft. Obecnie auto ma przejechane 165000 km, a zmiana była jakieś 100 000 km temu.
2. Często jednak nie zawsze podczas odpalania auto puszcza chmurę dymu. Co to może oznaczać.
Miałem podobne objawy w OBK '08. U mnie pomogło czyszczenie wtrysków, przestał szarpać przy ruszaniu, przestał puszczać bąki przy odpalaniu. Trochę przez przypadek, bo poza w/w objawami u mnie dodatkowo klekotał jak bocian i kopcił przy przyśpieszaniu jak parowóz i głównie dlatego zalałem cleaner do wtrysków. Nie kopci, nie klekocze, nie szarpie, nie puszcza bąków. Użyłem tego:
http://www.petrostar.pl/chemia/dodatki- ... 1163345219
U mnie pomogło 30 ml/20 l paliwa. Zauważalna poprawa była już po 50 km.

kaczyniak2
0 gwiazdek
Lokalizacja: Ostrołęka
Auto: Forester 2.0 D; MB 240 DG WOLF
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pacjęt FOREK 2.0 D, 2009 r.

Post 30 lip 2017, o 08:38

Dzięki za podpowiedz, a właściwie za potwierdzenie mojego planu. Mam zamiar przeprowadzić czyszczenie silnika tylko że w warsztacie. Po takim czyszczeniu należy wymienić olej, dlatego poczekam jeszcze z 2000 km. Oby pomogło.
Spadło może spalanie po czyszczeniu?

korzen
0 gwiazdek
Auto: '07 Impreza '08 Outback '10 Legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pacjęt FOREK 2.0 D, 2009 r.

Post 30 lip 2017, o 15:47

Nie musisz czyścić wtrysków w warsztacie, kup po prostu dobry dodatek do paliwa a jeśli to nie pomoże wtedy zdecyduj się na czyszczenie warsztatowe. Po czyszczeniu możesz podjechać do warsztatu żeby przeprogramować wtryski. Nie wiem czy spalanie spadło, dla mnie to mało istotne, ważne że przestał szarpać, dymić i klekotać ;).

ODPOWIEDZ