Kontrola luzów zaworowych
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Kontrola luzów zaworowych
Witam.
Jestem od niedawna posiadaczem Forestera z roku 2015. Auto z USA z silnikiem 2.5, bez turbo, 177km i skrzynią CVT (po sprawdzeniu VIN w internetach wyszło mi takie oznaczenie silnika 2.5L H4 SOHC 16V). Początkowo auto miało być przeznaczone pod lpg ale narazie się z tym wstrzymuję i będę je eksploatował na benzynie. Aktualny przebieg to ok 35kkm. Auto jest i będzie używane w jeździe mieszanej i raczej spokojnie. Mam prośbę o poradę dla znawców tematu lub poprostu mechaników na tym forum. Czy w mojej obecnej sytuacji kontrolę luzów powinienem wykonać w najbliższym czasie (dla pewności i swojego spokoju)? Czy narazie się wstrzymać (i tu pytanie do jakiego przebiegu)? Czy może też wstrzymać się do wystąpienia objawów wielokrotnie opisanych na forum typu problemy z odpalaniem, falowanie obrotów) i dopiero wtedy zająć się tematem?
Przy okazji chciałbym zapytać czy może to ma wyglądać w ten sposób:
Benzyna -> kontrola co 105kkm.
Benzyna + lpg -> 35kkm.
Informacje te znalazłem w postach innych Użytkowników i te wartości najczęściej się powtarzały. Rozumiem też (po zapoznaniu się z tematami luzów na forum), że jest to w dużej mierze kwestia indywidualna ale chodzi mi o jakieś ramy ("czasowe" bądź też przebiegu), które pomogłyby mi w użytkowaniu i dalszej eksploatacji Subaru.
Ostatnia kwestia to pytanie o jakiś orientacyjny koszt kontroli/kontorli i regulacji dla tego silnika bez/z lpg?
Z góry dziękuję za każdą informację i przepraszam za mój przydługi wywód.
Pozdrawiam,
Dominik.
Jestem od niedawna posiadaczem Forestera z roku 2015. Auto z USA z silnikiem 2.5, bez turbo, 177km i skrzynią CVT (po sprawdzeniu VIN w internetach wyszło mi takie oznaczenie silnika 2.5L H4 SOHC 16V). Początkowo auto miało być przeznaczone pod lpg ale narazie się z tym wstrzymuję i będę je eksploatował na benzynie. Aktualny przebieg to ok 35kkm. Auto jest i będzie używane w jeździe mieszanej i raczej spokojnie. Mam prośbę o poradę dla znawców tematu lub poprostu mechaników na tym forum. Czy w mojej obecnej sytuacji kontrolę luzów powinienem wykonać w najbliższym czasie (dla pewności i swojego spokoju)? Czy narazie się wstrzymać (i tu pytanie do jakiego przebiegu)? Czy może też wstrzymać się do wystąpienia objawów wielokrotnie opisanych na forum typu problemy z odpalaniem, falowanie obrotów) i dopiero wtedy zająć się tematem?
Przy okazji chciałbym zapytać czy może to ma wyglądać w ten sposób:
Benzyna -> kontrola co 105kkm.
Benzyna + lpg -> 35kkm.
Informacje te znalazłem w postach innych Użytkowników i te wartości najczęściej się powtarzały. Rozumiem też (po zapoznaniu się z tematami luzów na forum), że jest to w dużej mierze kwestia indywidualna ale chodzi mi o jakieś ramy ("czasowe" bądź też przebiegu), które pomogłyby mi w użytkowaniu i dalszej eksploatacji Subaru.
Ostatnia kwestia to pytanie o jakiś orientacyjny koszt kontroli/kontorli i regulacji dla tego silnika bez/z lpg?
Z góry dziękuję za każdą informację i przepraszam za mój przydługi wywód.
Pozdrawiam,
Dominik.
-
namiot
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: było sti 2002 teraz 2.0R 2008
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Kontrola luzów zaworowych
odpuść sobie lpg bo gniazda zaworowe siada ci po 30000 a jak będziesz miał lubryfikator czy jakoś tak to może 50000 wytrzymają są strasznie miękkie koszty regulacji zaworów firma Carfit jeżeli samochód ma lpg to 1400 nie wiem jak teraz ale rok temu tak było może jak byś zrobił cały czas dotrysk paliwa to by działał ale nie wiem na pewno,procedura jest taka ze trzeba wyciągnąć silnik lub ściągnąć kołyskę rozrząd wałki wyciągnąć i szklanki albo zeszlifować albo dobrać nowe koszty za sztukę a nie niestety nowe silniki subaru stare to pancerne a nowe to juz oszczędności produkcyjne i problemy serwisowe
- rafalm
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: sołectwo warszawskie
- Auto: Legacy 2.5 GX AT z 1999 r.
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Kontrola luzów zaworowych
W 2,5 litra sohc nie wyjmuje się silnika przy tego rodzaju zabiegach. Mialem dwa auta z takim silnikiem, regulacja luzów -nie sprawdzanie- to jakieś 600-700 zł co 30-40 tys. kilometrów na lpg, jeżeli zauważysz objawy. Żadnych lubryfikatorów, itp. Dotrysk paliwa - jak mi tłumaczył Robert- przy nowych wydajnych wtryskiwaczach nie jest już potrzebny. Imho kontrola luzów przy 35000 km przebiegu na benzynie jest to zbędny wydatek. Ten silnik ma chyba zmienne fazy /avls czy jakoś tak/ i gniazda z lepszego stopu.
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 18 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Kontrola luzów zaworowych
2.5 SOHC jest idealny do gazu. Ja przejechałem na lpg już 100 tys.km (Outback).
Ale ten z Forestera 2015 jest już raczej DOHC.
Ale ten z Forestera 2015 jest już raczej DOHC.
-
namiot
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: było sti 2002 teraz 2.0R 2008
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Kontrola luzów zaworowych
dowiedz się dokładnie jaki tam jest silnik bo mi się tez wydaje ze już dohc dowiedz się i podejmuj decyzje
Re: Kontrola luzów zaworowych
Witam.
Dzięki za sugestie. Postanowiłem, że na razie wstrzymam się z samą regulacją. Myślę, że jeżdżąc na benzynie zaczekam do pojawienia się pierwszych niepokojących objawów (lub powiedzmy do tych 100kkm).
Natomiast pogrzebałem w internetach pod kątem specyfikacji silnika i niestety (bądź stety) wszystko wskazuje na to, że silnik to jednak DOHC. W takiej sytuacji ponowię pytanie o szacunkowy koszt regulacji luzów auta bez/z lpg? Może ktoś wykonywał w ostatnim czasie w takim aucie albo się tym profesjonalnie zajmuje.
Koszt samej instalacji lpg jest stosunkowo niski (nawet w renomowanych i mających dobrą opinię firmach) i dlatego chce na zimno przekalkulować całość pod kątem opłacalności przy założeniu, że na lpg będę tego dokonywał co 30kkm (dla pewności i z troską o auto).
Dzięki za sugestie. Postanowiłem, że na razie wstrzymam się z samą regulacją. Myślę, że jeżdżąc na benzynie zaczekam do pojawienia się pierwszych niepokojących objawów (lub powiedzmy do tych 100kkm).
Natomiast pogrzebałem w internetach pod kątem specyfikacji silnika i niestety (bądź stety) wszystko wskazuje na to, że silnik to jednak DOHC. W takiej sytuacji ponowię pytanie o szacunkowy koszt regulacji luzów auta bez/z lpg? Może ktoś wykonywał w ostatnim czasie w takim aucie albo się tym profesjonalnie zajmuje.
Koszt samej instalacji lpg jest stosunkowo niski (nawet w renomowanych i mających dobrą opinię firmach) i dlatego chce na zimno przekalkulować całość pod kątem opłacalności przy założeniu, że na lpg będę tego dokonywał co 30kkm (dla pewności i z troską o auto).
-
namiot
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: było sti 2002 teraz 2.0R 2008
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Kontrola luzów zaworowych
Wez tele i zadzwon do warsztatow kture sie tym zajmuja pewnie instalacje lpg zalozysz za to,jerzeli bedziesz jezdzil na bp to nie bedziesz regulowal zaworow wogule tak to jest skonstruowane,a jerze lpg to tylko fabryczny silnik z odpowiednimi glowicami fabrycznie wmocnionymi iterz nic nie bedziesz robil,jerzeli chcesz wydawac co 30tys ok1,5 do 2,5 tys za regulacje plus koszty obslugi lpg to wedlug mnie to to sie nie oplaca
Re: Kontrola luzów zaworowych
namiot pisze:Wez tele i zadzwon do warsztatow kture sie tym zajmuja pewnie instalacje lpg zalozysz za to,jerzeli bedziesz jezdzil na bp to nie bedziesz regulowal zaworow wogule tak to jest skonstruowane,a jerze lpg to tylko fabryczny silnik z odpowiednimi glowicami fabrycznie wmocnionymi iterz nic nie bedziesz robil,jerzeli chcesz wydawac co 30tys ok1,5 do 2,5 tys za regulacje plus koszty obslugi lpg to wedlug mnie to to sie nie oplaca
Matko Boska od ilości błędów wypaliło mi gały .
- koziolek
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Forester XT 2.5
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Kontrola luzów zaworowych
Namiot, litości!namiot pisze:Wez tele i zadzwon do warsztatow kture sie tym zajmuja pewnie instalacje lpg zalozysz za to,jerzeli bedziesz jezdzil na bp to nie bedziesz regulowal zaworow wogule tak to jest skonstruowane,a jerze lpg to tylko fabryczny silnik z odpowiednimi glowicami fabrycznie wmocnionymi iterz nic nie bedziesz robil,jerzeli chcesz wydawac co 30tys ok1,5 do 2,5 tys za regulacje plus koszty obslugi lpg to wedlug mnie to to sie nie oplaca
Aż tak dawno chodziłeś do szkoły?
Taka ilość byków naprawdę wypala oczy.
Re: Kontrola luzów zaworowych
Przecież w tym roczniku auta nie ma już silników EJ tylko FA FB na bezpośredni wtrysku paliwa do cylindra oraz łańcuchu rozrządu.
W tych samochodach jest akcja serwisowa na soft sterownika która zapobiega łamaniu koników zaworowych na pół głowicy i od tego bym zaczął.
Co do instalacji LPG to w tym silniku 4 generacja raczej nie da rady i tylko ciekły wtrysk.
Regulacje w tym modelu wykonujemy w dwa dni robocze demontując silnik z pojazdu.
W tych samochodach jest akcja serwisowa na soft sterownika która zapobiega łamaniu koników zaworowych na pół głowicy i od tego bym zaczął.
Co do instalacji LPG to w tym silniku 4 generacja raczej nie da rady i tylko ciekły wtrysk.
Regulacje w tym modelu wykonujemy w dwa dni robocze demontując silnik z pojazdu.
Centrum-Subaru
-
Panter
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
- Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Kontrola luzów zaworowych
To masz gołym zadem w dziób normalnie.
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.
Re: Kontrola luzów zaworowych
Dziękuję wszystkim za sugestie i podpowiedzi. Mam już jakiś plan na użytkowanie i serwisowanie auta. LPG sobie daruję. Zaraz zmieniam olej (podziękowania za pomoc dla TOMA52). Nie drążę dalej tematu bo zamiast jeździć to auto będzie stało w serwisie na zaś... Szerokości i bezawaryjności koledzy. Pozdrawiam.
-
Robert2010
- 0 gwiazdek
- Auto: Outback 2,5 lpg
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Kontrola luzów zaworowych
Witam wszystkich.
Mój przyjaciel w 2013 kupił OUTBACKA 2,5 i pierwszą rzeczą jaką zrobił to założył instalację gazową. w 2016 odkupiłem to auto z przebiegiem 66kkm. Obecny przebieg to 140kkm i od jakiegoś czasu dopiero zaczęły pojawiać się objawy kwalifikujące go do regulacji luzów zaworowych. Dodam że do tej pory auto nie sprawiało żadnych kłopotów i nie wymagało żadnych napraw. Eksploatacja głównie trasa.
I tu moje pytanie - szukam warsztatu który w okolicach Krakowa dobrze wykona regulację zaworów. Dzwoniłem do ASO Kraków Sącz czy Rzeszów ale tam ceny z kosmosu i terminy jak w NFZ.
Liczę na wsparcie - Dziękuję
Mój przyjaciel w 2013 kupił OUTBACKA 2,5 i pierwszą rzeczą jaką zrobił to założył instalację gazową. w 2016 odkupiłem to auto z przebiegiem 66kkm. Obecny przebieg to 140kkm i od jakiegoś czasu dopiero zaczęły pojawiać się objawy kwalifikujące go do regulacji luzów zaworowych. Dodam że do tej pory auto nie sprawiało żadnych kłopotów i nie wymagało żadnych napraw. Eksploatacja głównie trasa.
I tu moje pytanie - szukam warsztatu który w okolicach Krakowa dobrze wykona regulację zaworów. Dzwoniłem do ASO Kraków Sącz czy Rzeszów ale tam ceny z kosmosu i terminy jak w NFZ.
Liczę na wsparcie - Dziękuję
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Kontrola luzów zaworowych
Na przyszłość pomyśl może nad częstszą kontrolą/regulacją, a nie dopiero jak jest taka rzeźnia, że są "objawy".Robert2010 pisze: ↑14 sie 2018, o 11:07od jakiegoś czasu dopiero zaczęły pojawiać się objawy kwalifikujące go do regulacji luzów zaworowych
-
Robert2010
- 0 gwiazdek
- Auto: Outback 2,5 lpg
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Kontrola luzów zaworowych
Masz rację ale wiele czytałem i wszędzie radzą, aby dopóki nic się nie dzieje nie ruszać.jarmaj pisze: ↑14 sie 2018, o 17:20Na przyszłość pomyśl może nad częstszą kontrolą/regulacją, a nie dopiero jak jest taka rzeźnia, że są "objawy".Robert2010 pisze: ↑14 sie 2018, o 11:07od jakiegoś czasu dopiero zaczęły pojawiać się objawy kwalifikujące go do regulacji luzów zaworowych
Podobną też opinie usłyszałem w serwisie.
Nie jest to rzeźnia - po prostu nie pali od kopa na zimnym - poza tym wszystko ok
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Kontrola luzów zaworowych
Bardzo ciekawa rada.Robert2010 pisze: ↑14 sie 2018, o 20:21Masz rację ale wiele czytałem i wszędzie radzą, aby dopóki nic się nie dzieje nie ruszać.
Podobną też opinie usłyszałem w serwisie.
Twój wybór
Ja bym namawiał do niezaniedbywania aż tak auta...
PS
Kiedyś w Nowym Sączu serwisował Subaru niejaki Carfit Carsport . Nie jestem na bieżąco, nie wiem czy jeszcze to robi
W Krakowie też są warsztaty ogarniające Subaru, ale tu niech miejscowi się wypowiedzą. Regulacja zawór to nie jest jakaś technika rakietowa
-
Robert2010
- 0 gwiazdek
- Auto: Outback 2,5 lpg
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Kontrola luzów zaworowych
Oczywiści masz rację - nie zaniedbuję i w Carfit jestem już umówiony
Dziękuję za pomoc
Dziękuję za pomoc