Kontrola luzów zaworowych

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Domel_17
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Subaru Forester 2.5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kontrola luzów zaworowych

Post 31 lip 2017, o 12:08

Witam.

Jestem od niedawna posiadaczem Forestera z roku 2015. Auto z USA z silnikiem 2.5, bez turbo, 177km i skrzynią CVT (po sprawdzeniu VIN w internetach wyszło mi takie oznaczenie silnika 2.5L H4 SOHC 16V). Początkowo auto miało być przeznaczone pod lpg ale narazie się z tym wstrzymuję i będę je eksploatował na benzynie. Aktualny przebieg to ok 35kkm. Auto jest i będzie używane w jeździe mieszanej i raczej spokojnie. Mam prośbę o poradę dla znawców tematu lub poprostu mechaników na tym forum. Czy w mojej obecnej sytuacji kontrolę luzów powinienem wykonać w najbliższym czasie (dla pewności i swojego spokoju)? Czy narazie się wstrzymać (i tu pytanie do jakiego przebiegu)? Czy może też wstrzymać się do wystąpienia objawów wielokrotnie opisanych na forum typu problemy z odpalaniem, falowanie obrotów) i dopiero wtedy zająć się tematem?

Przy okazji chciałbym zapytać czy może to ma wyglądać w ten sposób:
Benzyna -> kontrola co 105kkm.
Benzyna + lpg -> 35kkm.
Informacje te znalazłem w postach innych Użytkowników i te wartości najczęściej się powtarzały. Rozumiem też (po zapoznaniu się z tematami luzów na forum), że jest to w dużej mierze kwestia indywidualna ale chodzi mi o jakieś ramy ("czasowe" bądź też przebiegu), które pomogłyby mi w użytkowaniu i dalszej eksploatacji Subaru.

Ostatnia kwestia to pytanie o jakiś orientacyjny koszt kontroli/kontorli i regulacji dla tego silnika bez/z lpg?

Z góry dziękuję za każdą informację i przepraszam za mój przydługi wywód. :-)

Pozdrawiam,
Dominik.



namiot
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: było sti 2002 teraz 2.0R 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 31 lip 2017, o 14:13

odpuść sobie lpg bo gniazda zaworowe siada ci po 30000 a jak będziesz miał lubryfikator czy jakoś tak to może 50000 wytrzymają są strasznie miękkie koszty regulacji zaworów firma Carfit jeżeli samochód ma lpg to 1400 nie wiem jak teraz ale rok temu tak było może jak byś zrobił cały czas dotrysk paliwa to by działał ale nie wiem na pewno,procedura jest taka ze trzeba wyciągnąć silnik lub ściągnąć kołyskę rozrząd wałki wyciągnąć i szklanki albo zeszlifować albo dobrać nowe koszty za sztukę a nie niestety nowe silniki subaru stare to pancerne a nowe to juz oszczędności produkcyjne i problemy serwisowe

rafalm
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: sołectwo warszawskie
Auto: Legacy 2.5 GX AT z 1999 r.
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 31 lip 2017, o 15:25

W 2,5 litra sohc nie wyjmuje się silnika przy tego rodzaju zabiegach. Mialem dwa auta z takim silnikiem, regulacja luzów -nie sprawdzanie- to jakieś 600-700 zł co 30-40 tys. kilometrów na lpg, jeżeli zauważysz objawy. Żadnych lubryfikatorów, itp. Dotrysk paliwa - jak mi tłumaczył Robert- przy nowych wydajnych wtryskiwaczach nie jest już potrzebny. Imho kontrola luzów przy 35000 km przebiegu na benzynie jest to zbędny wydatek. Ten silnik ma chyba zmienne fazy /avls czy jakoś tak/ i gniazda z lepszego stopu.

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 31 lip 2017, o 16:20

2.5 SOHC jest idealny do gazu. Ja przejechałem na lpg już 100 tys.km (Outback).
Ale ten z Forestera 2015 jest już raczej DOHC.

namiot
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: było sti 2002 teraz 2.0R 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 31 lip 2017, o 18:12

dowiedz się dokładnie jaki tam jest silnik bo mi się tez wydaje ze już dohc dowiedz się i podejmuj decyzje

Domel_17
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Subaru Forester 2.5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 2 sie 2017, o 12:52

Witam.

Dzięki za sugestie. Postanowiłem, że na razie wstrzymam się z samą regulacją. Myślę, że jeżdżąc na benzynie zaczekam do pojawienia się pierwszych niepokojących objawów (lub powiedzmy do tych 100kkm).
Natomiast pogrzebałem w internetach pod kątem specyfikacji silnika i niestety (bądź stety) wszystko wskazuje na to, że silnik to jednak DOHC. W takiej sytuacji ponowię pytanie o szacunkowy koszt regulacji luzów auta bez/z lpg? Może ktoś wykonywał w ostatnim czasie w takim aucie albo się tym profesjonalnie zajmuje.
Koszt samej instalacji lpg jest stosunkowo niski (nawet w renomowanych i mających dobrą opinię firmach) i dlatego chce na zimno przekalkulować całość pod kątem opłacalności przy założeniu, że na lpg będę tego dokonywał co 30kkm (dla pewności i z troską o auto).

namiot
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: było sti 2002 teraz 2.0R 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 10 sie 2017, o 21:52

Wez tele i zadzwon do warsztatow kture sie tym zajmuja pewnie instalacje lpg zalozysz za to,jerzeli bedziesz jezdzil na bp to nie bedziesz regulowal zaworow wogule tak to jest skonstruowane,a jerze lpg to tylko fabryczny silnik z odpowiednimi glowicami fabrycznie wmocnionymi iterz nic nie bedziesz robil,jerzeli chcesz wydawac co 30tys ok1,5 do 2,5 tys za regulacje plus koszty obslugi lpg to wedlug mnie to to sie nie oplaca

STomasz
0 gwiazdek
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Forester
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 11 sie 2017, o 21:20

Otwórz maskę i sprawdź ile masz wałków ;)
Obrazek

Ciara
4 gwiazdki
Auto: Impreza GL 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 11 sie 2017, o 21:56

namiot pisze:Wez tele i zadzwon do warsztatow kture sie tym zajmuja pewnie instalacje lpg zalozysz za to,jerzeli bedziesz jezdzil na bp to nie bedziesz regulowal zaworow wogule tak to jest skonstruowane,a jerze lpg to tylko fabryczny silnik z odpowiednimi glowicami fabrycznie wmocnionymi iterz nic nie bedziesz robil,jerzeli chcesz wydawac co 30tys ok1,5 do 2,5 tys za regulacje plus koszty obslugi lpg to wedlug mnie to to sie nie oplaca

Matko Boska od ilości błędów wypaliło mi gały :o .

namiot
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: było sti 2002 teraz 2.0R 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 12 sie 2017, o 12:29

Ciara to teraz będziesz słępy i już nie pojeździsz subaru :-)

koziolek
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Forester XT 2.5
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 14 sie 2017, o 10:00

namiot pisze:Wez tele i zadzwon do warsztatow kture sie tym zajmuja pewnie instalacje lpg zalozysz za to,jerzeli bedziesz jezdzil na bp to nie bedziesz regulowal zaworow wogule tak to jest skonstruowane,a jerze lpg to tylko fabryczny silnik z odpowiednimi glowicami fabrycznie wmocnionymi iterz nic nie bedziesz robil,jerzeli chcesz wydawac co 30tys ok1,5 do 2,5 tys za regulacje plus koszty obslugi lpg to wedlug mnie to to sie nie oplaca
Namiot, litości! Obrazek
Aż tak dawno chodziłeś do szkoły?
Taka ilość byków naprawdę wypala oczy.

rafeekk
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kraków Michałowice
Auto: SuruBuru
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 20 sie 2017, o 22:06

Przecież w tym roczniku auta nie ma już silników EJ tylko FA FB na bezpośredni wtrysku paliwa do cylindra oraz łańcuchu rozrządu.
W tych samochodach jest akcja serwisowa na soft sterownika która zapobiega łamaniu koników zaworowych na pół głowicy i od tego bym zaczął.
Co do instalacji LPG to w tym silniku 4 generacja raczej nie da rady i tylko ciekły wtrysk.
Regulacje w tym modelu wykonujemy w dwa dni robocze demontując silnik z pojazdu.
Centrum-Subaru

Panter
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 20 sie 2017, o 22:43

To masz gołym zadem w dziób normalnie.
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.

Domel_17
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Subaru Forester 2.5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kontrola luzów zaworowych

Post 21 sie 2017, o 09:28

Dziękuję wszystkim za sugestie i podpowiedzi. Mam już jakiś plan na użytkowanie i serwisowanie auta. LPG sobie daruję. Zaraz zmieniam olej (podziękowania za pomoc dla TOMA52). Nie drążę dalej tematu bo zamiast jeździć to auto będzie stało w serwisie na zaś... :-) Szerokości i bezawaryjności koledzy. Pozdrawiam.

Robert2010
0 gwiazdek
Auto: Outback 2,5 lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kontrola luzów zaworowych

Post 14 sie 2018, o 11:07

Witam wszystkich.
Mój przyjaciel w 2013 kupił OUTBACKA 2,5 i pierwszą rzeczą jaką zrobił to założył instalację gazową. w 2016 odkupiłem to auto z przebiegiem 66kkm. Obecny przebieg to 140kkm i od jakiegoś czasu dopiero zaczęły pojawiać się objawy kwalifikujące go do regulacji luzów zaworowych. Dodam że do tej pory auto nie sprawiało żadnych kłopotów i nie wymagało żadnych napraw. Eksploatacja głównie trasa.
I tu moje pytanie - szukam warsztatu który w okolicach Krakowa dobrze wykona regulację zaworów. Dzwoniłem do ASO Kraków Sącz czy Rzeszów ale tam ceny z kosmosu i terminy jak w NFZ.
Liczę na wsparcie - Dziękuję

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Kontrola luzów zaworowych

Post 14 sie 2018, o 17:20

Robert2010 pisze:
14 sie 2018, o 11:07
od jakiegoś czasu dopiero zaczęły pojawiać się objawy kwalifikujące go do regulacji luzów zaworowych
Na przyszłość pomyśl może nad częstszą kontrolą/regulacją, a nie dopiero jak jest taka rzeźnia, że są "objawy".

Robert2010
0 gwiazdek
Auto: Outback 2,5 lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kontrola luzów zaworowych

Post 14 sie 2018, o 20:21

jarmaj pisze:
14 sie 2018, o 17:20
Robert2010 pisze:
14 sie 2018, o 11:07
od jakiegoś czasu dopiero zaczęły pojawiać się objawy kwalifikujące go do regulacji luzów zaworowych
Na przyszłość pomyśl może nad częstszą kontrolą/regulacją, a nie dopiero jak jest taka rzeźnia, że są "objawy".
Masz rację ale wiele czytałem i wszędzie radzą, aby dopóki nic się nie dzieje nie ruszać.
Podobną też opinie usłyszałem w serwisie.

Nie jest to rzeźnia - po prostu nie pali od kopa na zimnym - poza tym wszystko ok

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Kontrola luzów zaworowych

Post 14 sie 2018, o 20:42

Robert2010 pisze:
14 sie 2018, o 20:21
Masz rację ale wiele czytałem i wszędzie radzą, aby dopóki nic się nie dzieje nie ruszać.
Podobną też opinie usłyszałem w serwisie.
Bardzo ciekawa rada. :giggle:
Twój wybór ;-)
Robert2010 pisze:
14 sie 2018, o 20:21
po prostu nie pali od kopa na zimnym - poza tym wszystko ok
:wall:
Ja bym namawiał do niezaniedbywania aż tak auta...

PS
Kiedyś w Nowym Sączu serwisował Subaru niejaki Carfit :arrow: Carsport . Nie jestem na bieżąco, nie wiem czy jeszcze to robi

W Krakowie też są warsztaty ogarniające Subaru, ale tu niech miejscowi się wypowiedzą. Regulacja zawór to nie jest jakaś technika rakietowa ;-)

Robert2010
0 gwiazdek
Auto: Outback 2,5 lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kontrola luzów zaworowych

Post 16 sie 2018, o 10:47

Oczywiści masz rację - nie zaniedbuję i w Carfit jestem już umówiony
Dziękuję za pomoc

ODPOWIEDZ