Trzęsie po remoncie skrzyni.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
zerorhplus
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek 2.5xt 2005
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Trzęsie po remoncie skrzyni.

Post 11 paź 2017, o 21:07

Witam wszystkich

Mam problem ze skrzynią którą remontowałem niedawno do ok 100 km/h nic się nie dzieje, przy próbie przyspieszenia do prędkości powyżej 100 km/h zaczyna stopniowo trząść samochodem i trzęsienie narasta. Przy próbie zwalniania i zatrzymywania się problem cały czas występuje nawet tuż przed zatrzymaniem, jakby coś prężyło o coś bo wyczuwalne są jakby regularne przeskoki tuż przed zatrzymaniem. Coś jakby się nagrzewało a potem stygło, wystarczy minuta postoju i problem znika. Jest to skrzynia składana z kilku, starałem się ją doprowadzić do porządku po naprawie zakładu który nie widział problemu by wałków z połamanymi zębami nie wymieniać tylko oszlifować zęby kątówką i zostawienie całego syfu w środku(skrzynia ta przed moją naprawą wróciła po naprawie gwarancyjnej z tej firmy i bałem się ją założyć). Więc wziąłem się za naprawę własnoręcznie wymieniłem wszystkie łożyska w dupce jak i w przednim mechanizmie różnicowym, zmieniłem mechanizm różnicowy bo ten zamontowany przez firmę nie posiadał rowków na zabezpieczenia przegubów i swobodnie się wysuwały, jak i w wałek wchodzący w wał ten który miał połamane zęby. Skrzynie zmontowałem wyregulowałem mechanizm różnicowy i zamontowałem.
Po wystąpieniu problemu lekko poluzowałem łożysko na przednim mechanizmie bo pomyślałem, że może dociska wałek atakujący ale bez zmian. Dziś rozebrałem jeszcze dupkę skrzyni by zobaczyć czy tam się coś nie dzieje, podkładki dystansowe na wałku wału i na wałku miedzy wisko. Pomierzyłem i wyszło mi że ta podkładka miedzy wisko a wałkiem może być na styk a w serwisówce ma mieć 0.15 0.35 luzu, to ją doszlifowałem o 0.2. po zmontowaniu i jeździe testowej problem cały czas występuje. Olej po kilku dniach jazdy spuściłem raczej brudno brokatowy czyli coś trze. Czy ktoś może ma jakikolwiek pomysł co to może być lub gdzie szukać problemu?



paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Trzęsie po remoncie skrzyni.

Post 12 paź 2017, o 09:24

Mam podobny objaw w innym samochodzie i diagnoza jest taka że to sprzęgło...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

zerorhplus
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek 2.5xt 2005
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Trzęsie po remoncie skrzyni.

Post 12 paź 2017, o 12:26

Dziękuje za wskazanie

Sprzęgło przy wymianie skrzyni przeglądałem bo zmieniałem docisk gdzie w starym coś nie tak było z tym pierścieniem trzymającym łożysko i w końcu wpadło w czasie jazdy i nie dało się już dobrze je zaczepić. Docisk exedy używany co prawda ale wyglądający dobrze i w czasie miejskiej jazdy nic się nie dzieje. Moje objawy nie zmieniają się zupełnie czy jest zasprzęglony napęd z silnikiem czy wyciśnięte czy jadę na luzie czy hamuję silnikiem bez znaczenia na którym biegu. Niepokoją też opiłki i brudny olej w skrzyni po kilku dniach jazdy na nowym oleju. dodam, że cała skrzynia była dokładnie myta i całkowicie rozebrana.

ODPOWIEDZ