Strona 1 z 1

Problem po wymianie świec i regulacji zaworów

: 16 paź 2017, o 13:03
autor: SLegacy2004
Witam Wszystkich!

Zwracam się z zapytaniem dotyczącym mojego samochodu: Legacy IV 2.0 138 km. Ostatnio dokonałem kontroli luzów zaworowych i wymiany świec. Standardowe jakie tam zastałem to NGK. Z uwagi, że o auto dbam i chciałem aby miało "lepiej" wrzuciłem DENSO Iridium TT (IK20TT#4), a, że znacznie droższe (4x) to myślałem, że lepsze. Efekt jaki uzyskałem to szarpanie oraz brak mocy w zakresie praktycznie od dołu do 2400 - 2800 obrotów. Oczywiście auto odpala bez zastrzeżeń, na zimnym i ciepły i pracuje równo. Powyżej 3000 problem nie istnieje i mam wrażenie, że jest nawet lepiej. Co może być powodem? Może warto kontrolnie wrzucić tam standardowe świece NGK i zobaczyć czy objaw ustąpi? Miał ktoś podobną sytuację? Pozdrawiam.

Re: Problem po wymianie świec i regulacji zaworów

: 19 paź 2017, o 19:00
autor: miszozon
Wymiana świec na normalne to dość tania diagnoza... jak się sprawdzi ;)
Żadnego check engine, nie migał przez chwilę ?

Re: Problem po wymianie świec i regulacji zaworów

: 20 paź 2017, o 16:23
autor: RafcioL28
Szarpanie to prawdopodobnie przyczyna wypadających zapłonów, podpiął bym auto pod kompa wiadomo by było na którym cylindrze i wtedy cewka do sprawdzenia.

Re: Problem po wymianie świec i regulacji zaworów

: 20 paź 2017, o 17:50
autor: tzi
Może nie dociśnięta fajka jednej świecy ? Zerknij wieczorem czy są jakieś iskry w okolicach połączenia kabel-cewka.

Re: Problem po wymianie świec i regulacji zaworów

: 20 paź 2017, o 21:25
autor: paku
A czy świece nie mają jakiejś dziwnej ciepłoty. Może są skrajnie za ciepłe lub zimne? Świce powinny być takie jak fabryka kazała, chyba że motór podkręcony.