Jak najlepiej podejść do "egr-ów" i check engine forester 07

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
viper_miszcz
0 gwiazdek
Auto: Forester 2007
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Jak najlepiej podejść do "egr-ów" i check engine forester 07

Post 3 lis 2017, o 11:58

Witam!! Padłem ofiarną "egr-ów" w foresterze 150 koni z 2007 roku i ciągle pali mi się check engine :wall: . Pompa powietrza działa bo słychać i to mocno ;) . Mam parę pytań jak podejść do tematu:

1. Czym najlepiej do ok 100zł w domowych warunkach zczytywać błędy ECU (kabel+laptop+program, wtyczka na bluetooth+smartfon) ?
2. Czy w domowych warunkach idzie wykręcić te dwa nieszczęsne zawory i próbować je wyczyścić?
3. Czy w domowych warunkach idzie wstawić zaślepki tych kanałów od zaworów?
4. Czy po wystawieniu zaślepek zostawić pompę powietrza i zawory w spokoju jak nie będą dawać błędów (ewentualnie kupić używane, dobre i podmienić)?
5. Z tego co widziałem do zaślepki koło 400zł kosztują + ewentualnie wymiana któregoś zaworu na używany 200zł to razem koło 600zł. Nie mam za bardzo nikogo kto by dorobił zaślepki. Czy jest sens?
6. Czy nie lepiej oddać komuś w dobre ręce żeby to raz na zawsze załatwił, pytanie tylko by to zrobił w Wielkopolsce lub okolicach?



recki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Jak najlepiej podejść do "egr-ów" i check engine forester 07

Post 3 lis 2017, o 17:42

To się pierwszy udziele- do użytku własnego bierz Elma na bt i torque. Ja podeszłem do tego tak że to czego nie obsłuży mi elm to i tak sam nie naprawie.
Wyczyścić zawory- bez problemu- śrubokręt, pędzel i trochę nitro albo benzyny.
Montaż zaślepek a nawet samo wykonanie jak najbardziej- to kawałek docietej blachy. Nie jestem przekonany tylko czy samo zaślepienie coś pomoze- tu są chyba elektrohydrauliczne- będą płuc błędami. Ale co do ostatniej informacji potwierdź u kogoś mądrzejszego bo nie robiłem sam tylko gdzieś czytałem. Masz szanse że odczyszczenie pomoze! Ja już tak odratowalem pół osprzętu silnika (przepustnica, czujnik ciśnienia, egr)

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Jak najlepiej podejść do

Post 3 lis 2017, o 18:44

recki pisze:będą płuc błędami.
(...)

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
Będą.

Wysłane z mojego R2D2 Millennium Falcon HAL 9000 BiTurbo przy użyciu Przycisku Wyślijta

viper_miszcz
0 gwiazdek
Auto: Forester 2007
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak najlepiej podejść do "egr-ów" i check engine forester 07

Post 7 lis 2017, o 09:01

To może jakieś sugestie ja załatwić sprawę najlepiej ;) ??

recki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Jak najlepiej podejść do "egr-ów" i check engine forester 07

Post 11 lis 2017, o 14:37

Ja bym spróbował odczyszczenie zawory które masz. Dokladnie, spokojnie i z dużą cierpliwością. Jak nie pomoze to rozejrzeć się za używkami, założyć, jak działają to rozebrać i wyczyścić żeby nie było powtórki za chwilę. Zaślepienie to ostateczność (niech pawiany w dżungli amazońskiej mają czym oddychać, a co!) tym bardziej że jak kolega pisze będą pluć błędami (tak mi się też wydaje) a to musisz u jakiegoś tunera zreflashowac eeprom ECU a niestety część ECU Subaru jest podatna na reflash tak sam jak eeprom łopaty. Poprostu nie pójdzie. Jak nie dasz rady reanimować swoich zaworów zczytaj nr ECU (pod dywanikiem w nogach pasażera) i zadzwoń czy w ogóle dadzą radę to ruszyć i czy jest sens myśleć w ogóle o zaślepieniu.

viper_miszcz
0 gwiazdek
Auto: Forester 2007
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak najlepiej podejść do "egr-ów" i check engine forester 07

Post 15 lis 2017, o 09:01

Ok, wielkie dzięki zobaczymy co z tego wyjedzie. Dam znać. :)

dj_
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: Subaru Impreza WRX STI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Jak najlepiej podejść do "egr-ów" i check engine forester 07

Post 23 lis 2017, o 15:23

polecam:

- interfejs WIFI (30 zl),
- bierzesz Tablet z Androidem,
- instalujesz na nim program TORQUE

i wiesz co sié dzieje, mozna kasowac tam bledy.

ODPOWIEDZ