Witam wszystkich.
Zainteresowanych pomocą zachęcam do podzielenia się swoja wiedzą.
Posiadam Forka III SH 2,5xt (230KM). Stroniłem od zakupu tego samochodu,gdyż się naczytałem,że jest awaryjny !?!
Skłoniło mnie do zakupu: 1) silnik (moc-dźwięk pracy); 2) napęd; 3) wygląd; Wady: 1) koszta naprawy!
Zabolało, jak płaciłem 4600zł po 3 miesiącach jazdy. Auto zagazowane przez poprzedniego właściciela. Robiłem przegląd po 30000km na instalacji LPG.
Nie zrobił w ogóle luzów zaworowych, co przyszło mi do zrobienia. Stąd ta cena: olej 6L, filtr oleju, pasek rozrządu, popychacze 8szt. !!
simeringi 4szt., płyn chłodnicy, śruba koła rozrządu 2szt., uszczelka pokrywy zaworowej .2szt. I przyszłościowo :) zapiąłem silnik na śruby ARP głowic !!! Dlaczego ?? Dobre pytanie.
Chciałbym, jak w temacie zrobic mu 330km. Ale, czy warto ?
Po tym czego się nasłuchałem trochę zaczynam wątpić w silnik boxer. A więc: przed chipem niby dobrze wymienić cały układ wydechowy- cena jakieś 4000zł. Samo wgranie nowej mapy 1000zł +- .
Filtr powietrza K&N 200zł, Intercooler niby też dobrze by było wymienić, tak mówią ?! Wiadomo co za tym idzie instalacja LPG większy parownik, wtryskiwacze ,cana ??
Następnie słyszałem , cytuję: "Panie daj sobie spokój, one są rozwiercone na maxa. Pęknie skrzynia" lub że uszczelki pod głowicą lubi wydmuchać ten silnik,a już po chipe to na pewno, stąd ARP-y. Taniej przy planowaniu głowicy będzie albo, że mogę większą turbinę założyć,hmm? Następnie usłyszałem, mogę również usunąć katalizatory ?
Dobra, teraz zdaję się na fachowców. Jest sens myśleć o 330KM ? Jakiego rzędu są to wydatki i zmiany w podzespołach nie tylko silnika ?!
Pozdrawiam
Przyrost mocy z 230KM do 330KM Forester III 2,5xt
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Przyrost mocy z 230KM do 330KM Forester III 2,5xt
Fachowcem nie jestem. Ale parę chudszych i grubszych modów w swoich autach przerobiłem. Pękaty portfel szykuj, pewnie 4 z przodu, bo to nie tylko inwestycje w silnik i osprzęt, żeby 330 KM zrobić (o ile nie lepiej od razu zmienić na silnik z STI), ale i napędy będziesz musiał zmienić (też na STI), bo tylko one bez bólu zniosą takie cyferki. Ale jak możesz tyle wydać, to pewnie, że warto
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Przyrost mocy z 230KM do 330KM Forester III 2,5xt
A tak, jeszcze z 5 na hamulce, żeby te 330 KM w tej budzie zatrzymać. Też z STI :) Wtedy jeszcze pewnie felgi do zmiany, bo seryjne chyba nie pomieszczą większych zacisków
Ale projekt będzie fajny
Ale projekt będzie fajny
Re: Przyrost mocy z 230KM do 330KM Forester III 2,5xt
Myślałem, że wypowiecie się więcej i konkretniej na temat. Mimo to i tak dzięki za zainteresowanie jako takie
- piotruś
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
- Polubił: 317 razy
- Polubione posty: 202 razy
Re: Przyrost mocy z 230KM do 330KM Forester III 2,5xt
http://subaru.maptek.pl/pl/oferta/forester_25l_xt.phpKozaSquad pisze:Myślałem, że wypowiecie się więcej i konkretniej na temat. Mimo to i tak dzięki za zainteresowanie jako takie
Chyba chodzi Ci o coś podobnego do "Zestaw 4". Oni robią to najlepiej . Powodzenia
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: Przyrost mocy z 230KM do 330KM Forester III 2,5xt
KozaSquad, 330 to trochę przydużo, ale jeśli masz odpowiednio zasobny portfel to wszystko jest możliwe
W tym aucie pewno zrobisz w miarę bezpiecznie 280 koni. Skrzynia i reszta osprzętu zostanie taka sama, a sam remap znacząco poprawi jak to auto jeździ.
Wydech nie musi kosztować 4k pln. Spróbuj MG Motorsport z Siemianowic Śl. Ja byłem bardzo zadowolony i to znacznie poniżej tej kwoty.
Jak założysz przelot i zrobisz remap, to katalizatory... jakie katalizatory?
Filtr powietrza seryjny w Subaru z turbo możesz spokojnie zostawić jak jest. Wystarcza zdaje się wg mapteku i 4t do okolic 400KM.
ps. przed chipem, czyli tak naprawdę remapem musisz zmienić wydech o ile nie masz przelotowego. BTW nie orientuję się teraz w cenach, ale wydaje się ciut tanio ten remap.
W Subaru po 98 roku nie dokłada/wymienia się chipa jak np. w VW. Wgrywasz nowy "program" do istniejącego komputera, stąd nazywa się ta procedura remapem.
W tym aucie pewno zrobisz w miarę bezpiecznie 280 koni. Skrzynia i reszta osprzętu zostanie taka sama, a sam remap znacząco poprawi jak to auto jeździ.
Wydech nie musi kosztować 4k pln. Spróbuj MG Motorsport z Siemianowic Śl. Ja byłem bardzo zadowolony i to znacznie poniżej tej kwoty.
Jak założysz przelot i zrobisz remap, to katalizatory... jakie katalizatory?
Filtr powietrza seryjny w Subaru z turbo możesz spokojnie zostawić jak jest. Wystarcza zdaje się wg mapteku i 4t do okolic 400KM.
ps. przed chipem, czyli tak naprawdę remapem musisz zmienić wydech o ile nie masz przelotowego. BTW nie orientuję się teraz w cenach, ale wydaje się ciut tanio ten remap.
W Subaru po 98 roku nie dokłada/wymienia się chipa jak np. w VW. Wgrywasz nowy "program" do istniejącego komputera, stąd nazywa się ta procedura remapem.
Re: Przyrost mocy z 230KM do 330KM Forester III 2,5xt
Teraz mam jakieś odniesienie do tych propozycji. Chciałbym mieć pewność, że wszystkie modyfikacje i opory ten boxer 4 cylindrowy wytrzyma. Małymi krokami można już teraz coś planować i zacząć działać. Czy na Pomorzu jesteście w stanie mi kogoś polecić?
Re: Przyrost mocy z 230KM do 330KM Forester III 2,5xt
Ktoś posiada wiedzę, gdzie i do kogo mógłbym się udać w Trójmieście na rozmowę o przyszłej modyfikacji forka?