Strona 1 z 1
Czujniki ciśnienia w oponach
: 16 lis 2017, o 12:47
autor: Boleslaw
Wymieniłem opony letnie na zimowe wraz z alufelgami bez czujników w subaru XV 2017. Komputer monituję ciągłą wadę ciśnienia. Czy jazda be zamontowanych czujników będzie ze szkodą do samochodu, komputera, bardziej niebezpieczna przy prawidłowym ciśnieniu w oponach? Jeżeli to nie ma wpływu na bezpieczeństwo jazdy. Czy jest możliwość odłączenia tych czujników? Proszę o radę.
Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 16 lis 2017, o 12:52
autor: rrosiak
Boleslaw pisze:
Czy jazda be zamontowanych czujników będzie ze szkodą do samochodu, komputera, bardziej niebezpieczna przy prawidłowym ciśnieniu w oponach?
Nie
Boleslaw pisze:
Czy jest możliwość odłączenia tych czujników?
Czujniki już przecież odłączyłeś

, ale świecącej kontrolki na desce raczej w cywilizowany sposób się nie pozbędziesz.
Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 16 lis 2017, o 12:58
autor: Chloru
rrosiak pisze:
Czujniki już przecież odłączyłeś

, ale świecącej kontrolki na desce raczej w cywilizowany sposób się nie pozbędziesz.
Czarna taśma izolacyjna jest wytworem tej cywilizacji

Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 16 lis 2017, o 13:01
autor: rrosiak
Chloru pisze:
Czarna taśma izolacyjna jest wytworem tej cywilizacji
W sumie to racja

Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 16 lis 2017, o 13:10
autor: FUX
Zawesze mozna zrobić sobie dzień techniki i rozbebeszyć zegary.

Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 17 lis 2017, o 15:53
autor: lukass
Ja w sumie mogę ci zaproponować zrobienie klonów tychże czujników, ale to bedzie droższe niż taśma izolacyjna

Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 17 lis 2017, o 16:02
autor: kruque
się podłączę pod wątek -- jaki jest koszt?
odbieram auto na zimówkach z oryginalnymi czujnikami + opony letnie, do lata chciałem nabyć drugie felgi + czujniki -- jaki jest koszt sensownych klonów i czy trudno się to klonuje?
czy słusznie domniemam, że przy zmianie kół tył<->przód trzeba za każdym razem coś kombinować z czujnikami?
Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 17 lis 2017, o 16:04
autor: rrosiak
kruque pisze:
przy zmianie kół tył<->przód trzeba za każdym razem coś kombinować z czujnikami?
System powinien sam rozpoznać nową konfigurację.
Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 17 lis 2017, o 18:23
autor: Chloru
Nie wiem jak jest w srudobaru ale we francuskim aucie ;) komplet czujników to 150 do 600 pln w zależności od źródła zakupu. Samo nie rozpozna gdyż trzeba zaprogramować po każdym przełożeniu kół (o ile zmieniamy ich pozycje).
Pzdr
Adam
Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 17 lis 2017, o 18:54
autor: Piter 35
Jezyu jak ja się cieszę ,ze jestem wolny od takich wynalazków . Tak sobie sam sprawdzę 1 na dwa tygodnie i już

Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 17 lis 2017, o 19:11
autor: rrosiak
Chloru pisze:
Samo nie rozpozna gdyż trzeba zaprogramować po każdym przełożeniu kół (o ile zmieniamy ich pozycje).
Dlatego takie tanie

Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 17 lis 2017, o 19:15
autor: lukass
rrosiak pisze:Chloru pisze:
Samo nie rozpozna gdyż trzeba zaprogramować po każdym przełożeniu kół (o ile zmieniamy ich pozycje).
Dlatego takie tanie

To kwestia ubogiego softu w aucie. Świadoma działalność producenta. W subaru zreszta tez w pamieci auta sa tylk 4 czujniki i nie ma opcji przypisać więcej. Jedyna opcja to klonowanie. Ale tu też powstaje problem gdy zmienaimy co jakiś czas położenie kół. Wtedy trzeb restowac "kompem serwisowym"
a czujniki w większości aut pochodza od jednego z kilku producentów ;)
Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 17 lis 2017, o 19:28
autor: rrosiak
lukass pisze:
To kwestia ubogiego softu w aucie.
Czyli auto za tanie
A zupełnie serio to jakaś paranoja, żeby "walczyć" z czujnikami z powodu przekładki kół.
Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 17 lis 2017, o 21:10
autor: FUX
Mam sprzężone z ABS. I co ciekawe, to działa.
Czasami aż za dobrze. Resecik 5s
Dwa x fałszywy po zmianie opon lato/zima x 2 sezony i raz nie wiadomo dlaczego. Raz ciśnienie siadło o 0,7 atm. i był alarm prawdziwy.
Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 17 lis 2017, o 21:30
autor: lukass
FUX pisze:Mam sprzężone z ABS. I co ciekawe, to działa.
Czasami aż za dobrze. Resecik 5s
Dwa x fałszywy po zmianie opon lato/zima x 2 sezony i raz nie wiadomo dlaczego. Raz ciśnienie siadło o 0,7 atm. i był alarm prawdziwy.
Generalnie UE określiło w rozporządzeniu o obowiązku stosowania systemu TPMS w nowych autach minimalną czułość systemu a nie sposób pomiaru. W związku z tym systemy pasywne (te oparte na liczeniu róznic obrotów kół z ABS) zostały zaprogramowane dużo jako dużo bardziej czułe niz te sprzed 2014 roku. To czasami powoduje fałszywe alarmy. W zwiazku z tym resecik systemu trzeba robić czesciej niz kiedyś.
Zawsze trzeba robić po zmianie kół/opon czy nawet zamianie miejscami. Po dopompowaniu kół gdzy planujemy jazdę z wiekszym obciazeniem takze obowiazkowo trzeba restować. Dodatkow zwiakszona czułosć spowodowała ze trzeba tez resetowac po znacznej zmianie temperatury zewnetrznej - czyli resetowalismy jak było plus 25 w lato a teraz jest koło 5 stopni i czasami powoduje to wywalanie alarmu o cisnieniu. Tak samo jak duzo jeżdzimy i po 10 tyś przednie koła zuzywaja sie 2mm wiecej niż tylne - to tez potrafi uaktywnić ostrzeżenie.
Re: Czujniki ciśnienia w oponach
: 17 lis 2017, o 22:57
autor: FUX