Strona 1 z 1

Szarpanie i czasem ciężkie palenie

: 20 lis 2017, o 15:53
autor: luki_man
Hej.
Pacjent to forek z silnikiem 2.2l z legacy sohc 136km. Problem polega na tym że czasem (głównie na ciepło) muszę dłużej pokręcić żeby zapalił. Czasem też mam efekt szarpania jak jadę na jednostajnych obrotach na przykład około 2000 obr/min. Jak przyspieszam to jest wszystko ok. Jak podniosę obroty to mniej szarpie. Jak stanę na wolnych obrotach silnik chodzi bardzo ciężko. Jakby miał zgasnąć. Tak mam jakiś czas potem mu przechodzi i na przykład tydzień czasu wszystko działa idealnie.

Wymieniony silnik krokowy. Jakiś czas po tym zabiegu było dobrze ale teraz się pogorszyło. Czujnik położenia wału sprawdzony na ciepło i na zimno i działa. Cewka zmieniona bo miałem w garażu drugą sprawną i na obu ten sam efekt. Przewody wysokiego napięcia magnecor nówki i świece ngk też nówki. Czepiłem się czujników temperatury i widzę że czujnik temperatury ten w airbox-ie z filtrem powietrza raczej działa dobrze bo przy około 20 stopniach C ma opór około 2200ohm czyli ładnie trzyma i zmienia się w zależności od temperatury jak go chłodzę to opór rośnie jak go studzę to szybko maleje. Dziś pomierzyłem jeszcze czujnik temperatury płynu. i przy około 4 stopniach C opór wynosił około 5400 ohm a przy około 70 stopniach C wynosił 280 ohm ale tu nie mam odniesienia i nie wiem jaki powinien być opór dla jakiej temperatury?
Jakieś pomysły?

Dodam że mam lpg i na obu paliwach to samo i dodam że mam hydropopychacze więc regulacja zaworów odpada.

???????????

Re: Szarpanie i czasem ciężkie palenie

: 24 lis 2017, o 19:59
autor: luki_man
Dziś zrobiłem kolejny test. Podmieniłem czujnik położenia wału i to nie to. Objawy nadal identyczne. Wiec to odpada.
Teraz pora na czujnik temperatury płynu. Czy ktoś wie jak go sprawdzić?

Re: Szarpanie i czasem ciężkie palenie

: 27 lis 2017, o 16:38
autor: luki_man
Dziś zrobiłem logi Evo Scan-em. Temperatura jak widać jest ok. Wiec to coś innego.Logowałem podczas powrotu autem od kolegi. O godzinie 21:16:48 zatrzymałem się i zaczęło się szarpanie. Co na logach widać gdzie spadały wolne obroty poniżej tych 650. Podczas jazdy też odczuwałem od czasu do czasu delikatne poszarpywanie. Jak ktoś się zna to niech popatrzy na te logi. Szczególnie to po 21:16:48. Bo od tego momentu już stałem pod domem i ledwo dawał sobie radę.

Link do logów:

Re: Szarpanie i czasem ciężkie palenie

: 27 lis 2017, o 17:08
autor: paku
Podawanie paliwa - zbiornik, filtr(y), rurki ???

Re: Szarpanie i czasem ciężkie palenie

: 27 lis 2017, o 17:31
autor: luki_man
Ale na LPG auto pracuje tak samo jak na benzynie. Kompletnie brak różnicy. To eliminuje rurki, filtry i bak.

Re: Szarpanie i czasem ciężkie palenie

: 1 gru 2017, o 01:23
autor: luki_man
Wyobraźcie sobie że to prawdopodobnie wina zawieszajacego się wtrysku lpg. Na 100% będę pewny okolo 12 grudnia

Re: Szarpanie i czasem ciężkie palenie

: 5 gru 2017, o 19:39
autor: luki_man
No i wszystko jasne. Winne były wtryski LPG. A w zasadzie ich niedomykanie się. Wtryski Hana z przebiegiem ponad 150tys.km wiec miały prawo już paść. Na LPG za dużo gazu podawały. A na benzynie niedomkniety wtrysk dokladał trochę drugiego paliwa przez jakieś 5 min, a jak ciśnienie za wtryskami spadło to zaczynał ładnie pracować.

Re: Szarpanie i czasem ciężkie palenie

: 5 gru 2017, o 20:03
autor: paku
paku pisze: Podawanie paliwa

Re: Szarpanie i czasem ciężkie palenie

: 5 gru 2017, o 22:49
autor: luki_man
:thumb: