Strona 1 z 1

Prośba o pomoc dla nooba. Forester I

: 30 lis 2017, o 17:02
autor: Adal Eugensson
Witam, i dziękuje za przyjęcie.

Stałem się ostatnio posiadaczem Forestera I.

Przejrzałem pierwsze trzy strony forum i nie znalazłem, więc pozwolę sobie założyć nowy temat

Czy ktoś mógłby podzielić się tajemną wiedzą na temat obsługi reduktora w tym samochodzie? Jest skrzynia biegów, obok jeszcze jedna wajcha. Specjalnie doświadczenia z AWD nie mam. Miałem kontakt z Grand Vitarą. Tam w instrukcji było napisane łopatologicznie jak to włączyć, żeby czegoś nie zmielić... w instrukcji jaką znalazłem do Forestera są jakieś tipy na temat jazdy w terenie, ale jakoś nie ma napisane tak po bożemu: czy włączać w czasie jazdy czy na postoju. Czy po wyłączeniu trzeba przejechać kawałek na wstecznym, czy po prostu jedziemy dalej...

Czy mógłby ktoś tak jak dziecku, punkt po punkcie jak tego używać?

Z góry dziękuję za pomoc i zrozumienie

Re: Prośba o pomoc dla nooba. Forester I

: 30 lis 2017, o 17:29
autor: So What!

Re: Prośba o pomoc dla nooba. Forester I

: 30 lis 2017, o 17:33
autor: Adal Eugensson
:thumb: dziękuję

Re: Prośba o pomoc dla nooba. Forester I

: 30 lis 2017, o 17:39
autor: kAROL10
Witaj. Subaru z manualną skrzynią biegów ma stały napęd obu osi poprzez Centralny mechanizm różnicowy z blokadą wiskotyczną . Tak więc napędu 4x4 nie załączasz ani wyłączasz ,masz cały czas napędzane obie osie. Natomiast reduktor skraca przełożenia o mniej wiecej jedną trzecią. Włączasz ,wyłączasz w czasie jazdy lub na postoju ,jest to obojętne w przypadku subaru pod warunkiem ,że zawsze z wciśniętym sprzęgłem dokładnie tak jak przy zmianie biegu. Nie trzeba cofać po rozłączeniu ani nic z tych rzeczy, ty jest wszystko zsynchronizowane. Jedyne o czym trzeba pamiętać to aby nie włączać reduktora kiedy jedziemy na danym biegu z wysoką prędkością obrotową silnika np 4czy 5 tyś obr. ponieważ spowoduje to wejście silnika na jeszcze wyższe obroty, a to już zdrowe nie jest. Czy wszystko jasne :whistle:

Re: Prośba o pomoc dla nooba. Forester I

: 2 gru 2017, o 08:59
autor: recki
Przełożenie +- x 1.,3 włączane ze sprzęgłem. Nothing else, nothing more, just fun!
Wpadłeś kolego, masz nowe hobby- Subaru!