Prośba o pomoc dla nooba. Forester I

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Adal Eugensson
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester I
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Prośba o pomoc dla nooba. Forester I

Post 30 lis 2017, o 17:02

Witam, i dziękuje za przyjęcie.

Stałem się ostatnio posiadaczem Forestera I.

Przejrzałem pierwsze trzy strony forum i nie znalazłem, więc pozwolę sobie założyć nowy temat

Czy ktoś mógłby podzielić się tajemną wiedzą na temat obsługi reduktora w tym samochodzie? Jest skrzynia biegów, obok jeszcze jedna wajcha. Specjalnie doświadczenia z AWD nie mam. Miałem kontakt z Grand Vitarą. Tam w instrukcji było napisane łopatologicznie jak to włączyć, żeby czegoś nie zmielić... w instrukcji jaką znalazłem do Forestera są jakieś tipy na temat jazdy w terenie, ale jakoś nie ma napisane tak po bożemu: czy włączać w czasie jazdy czy na postoju. Czy po wyłączeniu trzeba przejechać kawałek na wstecznym, czy po prostu jedziemy dalej...

Czy mógłby ktoś tak jak dziecku, punkt po punkcie jak tego używać?

Z góry dziękuję za pomoc i zrozumienie



So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Prośba o pomoc dla nooba. Forester I

Post 30 lis 2017, o 17:29


Adal Eugensson
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester I
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Prośba o pomoc dla nooba. Forester I

Post 30 lis 2017, o 17:33

:thumb: dziękuję

kAROL10
2 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Prośba o pomoc dla nooba. Forester I

Post 30 lis 2017, o 17:39

Witaj. Subaru z manualną skrzynią biegów ma stały napęd obu osi poprzez Centralny mechanizm różnicowy z blokadą wiskotyczną . Tak więc napędu 4x4 nie załączasz ani wyłączasz ,masz cały czas napędzane obie osie. Natomiast reduktor skraca przełożenia o mniej wiecej jedną trzecią. Włączasz ,wyłączasz w czasie jazdy lub na postoju ,jest to obojętne w przypadku subaru pod warunkiem ,że zawsze z wciśniętym sprzęgłem dokładnie tak jak przy zmianie biegu. Nie trzeba cofać po rozłączeniu ani nic z tych rzeczy, ty jest wszystko zsynchronizowane. Jedyne o czym trzeba pamiętać to aby nie włączać reduktora kiedy jedziemy na danym biegu z wysoką prędkością obrotową silnika np 4czy 5 tyś obr. ponieważ spowoduje to wejście silnika na jeszcze wyższe obroty, a to już zdrowe nie jest. Czy wszystko jasne :whistle:

recki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Prośba o pomoc dla nooba. Forester I

Post 2 gru 2017, o 08:59

Przełożenie +- x 1.,3 włączane ze sprzęgłem. Nothing else, nothing more, just fun!
Wpadłeś kolego, masz nowe hobby- Subaru!

ODPOWIEDZ