Strona 1 z 2

Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 16:25
autor: paku
Cześć,

Ja w kwestii dziwnej i do tego dotyczącej innego samochodu niż Subaru (ale też Japan made i 4x4).

Pacjent to Toyota Land Cruiser 95 3.0 TD.
Samochód mam, uwaga ... od 15 lat, zjechał z mną kawał świata więc trochę go znam...

A bolączka która występuje od jakiegoś czasu to mechaniczny łomot rozchodzący się po całej ramie i karoserii od przodu, a pojawiający się nagle (nie narasta) gdzieś tak przy ok. 100-120 km.
Ratunkiem na wystąpienie łomotu jest natychmiastowe oddanie gazu. Samochód przyhamowuje silnikiem i łomot ustępuje natychmiast.
Łomot jest podobny do niewyważonego koła, ale tak z 10kg (!).

Na przodzie auta jest normalny most z półosiami, a nie sztywna oś. Samochód podniesiony więc półosie są trochę uniesione w stosunku do normalnego poziomu.
Napęd stały 4x4 , jak w Subaru, a nawet bardziej bo bez wiskozy, po prostu 3x mechanizm różnicowy.

Głównym podejrzanym jest most przedni, może półosie, może "kamienie" półosi.
Ale ostatnio pojawiła się też teoria uszkodzenia sprężyn sprzęgła (tłumików), docisk działa normalnie, nie ślizga się.
Silnik chodzi pęknie i nie jest pęknięty wał.. wiem bo znam objawy takowego z autopsji.

W zakresie do 80-90km/h nie występuje nic, absolutnie.

Ktoś coś ???

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 18:12
autor: jarmaj
paku pisze:
Napęd stały 4x4 , jak w Subaru, a nawet bardziej bo bez wiskozy, po prostu 3x mechanizm różnicowy.
Hmmmm, ciekawe ile tych mechanizmów różnicowych jest w Subaru (tych z manualem)....? Obrazek

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 18:21
autor: paku
3 ale z wiskozą.
A w kwestii formalnej ??

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 18:26
autor: jarmaj
A co ta wiskoza zmienia tu w kwestii mniejszej bardziejszości 4x4?

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 18:46
autor: paku
Człowieku weź się odpieprz jak nie masz nic do powiedzenia.

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 19:20
autor: Duniek
I po tym poście posypały się odpowiedzi niczym z rękawa na wszystkie pytania trapiace autora wątku. :-)

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 19:26
autor: FUX
paku, wieś z Ciebie wyszła. ;-)
I ignorancja.

Jedź do warsztatu.

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 19:40
autor: jarmaj
paku pisze:Człowieku weź się odpieprz jak nie masz nic do powiedzenia.
Gdybym wiedział, że z takim burakiem próbuję rozmawiać, z pewnością dałbym sobie wcześniej spokój. Trzeba było od razu się przedstawić.

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 19:51
autor: paku
jarmaj pisze: ałbym sobie wcześniej spokój.

Trzeba było nie zaczynać -jeśli jedynym celem było czepianie się tekstu.
FUX pisze: Jedź do warsztatu
No właśnie problemem jest to że warsztaty się poddają.

To może znajdzie się ktoś kto zna się na tych sprawach?

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 19:58
autor: jarmaj
paku pisze:No właśnie problemem jest to że warsztaty się poddają.
No bo musisz jechać do jakiegoś bardziej warsztatu z tym bardziej napędem :giggle:

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 19:58
autor: Konto usunięte
Podpora wału.

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 20:21
autor: paku
Wg mojej wiedzy nie ma w tym samochodzie podpór.

Za to jest wydłużany, na takich WIELOWYPUSTACH (jak mawia FUX), bo zawieszenie musi pracować.

Kiedyś było takie podejrzenie to nawet wyważyłem przedni, ale nic to nie dało.

Wał przedni wygląda tak (tył podobnie):

Obrazek
Obrazek

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 20:33
autor: FUX
paku pisze: na takich trzpieniach

Ja pierdolę.
Trzpień to jest element blokujący.
https://synonim.net/synonim/trzpień

To, co nazywasz trzpieniem, nazywa się wielowypustem lub wieloklinem.

A w kwestii istoty sprawy to możesz mieć uszkodzone łożyska, krzyżaki, nadmierny luz na mostach, uszkodzoną przegub, skrzynię, etc.
Wjedź se na kanał i pomacaj, gdzie jest luz.

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 20:38
autor: paku
Dzięki za zwrócenie uwagi, właśnie brakowało mi słowa jak pisałem.
Ale żeby z tego powodu od razu pierdolić ???

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 20:38
autor: FUX
Na nie przebieranie w słowach odpowiadam tym samym.
;-)

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 20:39
autor: paku
FUX pisze: kanał i pomacaj, gdzie jest luz.
Tam wszędzie jest luz to nie Subaru :)

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 20:40
autor: paku
FUX pisze: odpowiadam tym samym
Chciałem odnieś się do czynności, a nie słownictwa ...

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 20:40
autor: FUX
Subaru nie było idealne.

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 20:43
autor: Konto usunięte
FUX pisze:Subaru nie było idealne.
Jak trafiłeś na ulepa to faktycznie, mogło nie być :-)

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 21:03
autor: FUX
Funkiel nófka.
+ bezprzykładne wyj...ne serwisu na niektóre przypadłości z błogosławieństwem rogala.

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 21:12
autor: Konto usunięte
:lol:
Andrzeju, jak Ty sie ostatnio nieelegancko zachowujesz :giggle: no nie poznaje :giggle:

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 21:20
autor: paku
To taki wątek gdzie można sobie pofolgować jak komuś coś leży na wątrobie ...

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 22:30
autor: BiP
Łomoty przenoszą się na kierownicę? Jak przekładnia nie cieknie, to gumy stabilizatora, amortyzator skretu.

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 22:35
autor: BiP
Doczytałem że to 90-tka, zamiast mostu IFS jest, amortyzatora tam nie będzie.

Re: Diagnoza łomotu ...

: 18 gru 2017, o 22:41
autor: paku
Nie ma ... a gumy sprawdzane. Ten łomot jest taki jakby całe koło razem z wahaczami latało góra dół, naprawdę duża siłą. Jakby się nagle wpadło na wysoką tarkę.
Zwalniam żeby babcia się nie rozpadła.

Miałem już taki pomysł żeby jakąś kamerę zamontować ...