Padnięty konwerter?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Padnięty konwerter?

Post 17 sty 2018, o 17:08

Heja, pacjent OBK '05 2,5 AT, ale temat raczej ogólnomechaniczny.
W trakcie jazdy słychać terkotanie z okolic przedniego dyferencjału (filmik poniżej):



które jest zależne od obrotów silnika, a nie od prędkości samochodu. Reaguje błyskawicznie (narasta/opada) na pedał gazu/zmianę obrotów silnika - prędkość jazdy może się znacząco nie zmieniać. Jeśli samochód stoi, to na N lub P dźwięku nie ma, na N można kręcić do odcinki i cisza.
Dźwiękom towarzyszą lekko wyczuwalne na gałce skrzyni drgania. Skrzynia pracuje normalnie, biegi chodzą jak zawsze.

W związku z zależnością od obrotów silnika a nie fury raczej to chyba nie dyfer i nie przeguby wewnętrzne, jak to u niektórych było... Jakieś pomysły?


"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Padnięty konwerter?

Post 17 sty 2018, o 23:06

Powiem ci szczerze, że to mi nie "słychać" na konwerter, tylko właśnie na jakiś układ zębaty w układzie przeniesienia napędu na koła, zwróć uwagę że jak pojawia się tyrkotanie i odejmujesz gazu, to ono dalej jest tylko ciszej, po dodaniu gazu tyrkotanie wzrasta poprzez zwiększenie momentu obrotowego. Ja bym podniósł samochód na podnośniku, jedna osoba w samochodzie, odpalamy silnik, wrzucamy bieg i powoli dodajemy gaz, druga osoba ze stetoskopem lub metalowym prętem i przykłada po wszystkich elementach przeniesienia napędu.

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Padnięty konwerter?

Post 17 sty 2018, o 23:59

tylko terkotanie wg mnie jest ściśle powiązane z obrotami silnika. przy odjęciu jest cichsze, ale częstotliwość jest uzależniona od obrotów silnika, a nie napędu, bo zmienia się w ścisłym połączeniu z operowaniem gazem, a nie przy zmianie prędkości toczenia się samochodu...
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

ODPOWIEDZ