O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Siema wszystkim, ostatnimi czasy doszedłem do wniosku że w moim gc8 nie zaszkodzi zrobić remontu silnika. Jak sprawy mają się obecnie? Silnik ma przejechane jakieś 270k i na zimnym ma dość mocny piston slap (mechanik twierdzi że słyszał gorsze ale jednak jest), no i wciaga jakieś 700-800ml oleju na 1000km. Zakładam że silnik nie był jeszcze otwierany i jeżeli po otwarciu okaże się że wał trzyma nominalne wymiary planuje:
- tłoki HBR w odpowiednim nadwymiarze
- nowe panewki główne i korby (waham się między KING racing a OEM)
- nowa pompa oleju 11mm
- ogarnięcie głowic
- kompletny nowy rozrząd
wstępnie kalkulując cała impreza powinna się zmieścić w 8k polskich złotych, jednak jeżeli na tym etapie jest coś co warto zrobić dodatkowo/ponadto/wymienić na inne żeby były z tego wymierne korzyści to z chęcią się dowiem co począć.
Auto to impreza MY99 używana w 99% do jazdy na codzień, jeżeli to istotne to ma skrzynię 4.44 i generalnie poruszam się raczej dynamicznie. Ktoś jakieś sugestie?
- tłoki HBR w odpowiednim nadwymiarze
- nowe panewki główne i korby (waham się między KING racing a OEM)
- nowa pompa oleju 11mm
- ogarnięcie głowic
- kompletny nowy rozrząd
wstępnie kalkulując cała impreza powinna się zmieścić w 8k polskich złotych, jednak jeżeli na tym etapie jest coś co warto zrobić dodatkowo/ponadto/wymienić na inne żeby były z tego wymierne korzyści to z chęcią się dowiem co począć.
Auto to impreza MY99 używana w 99% do jazdy na codzień, jeżeli to istotne to ma skrzynię 4.44 i generalnie poruszam się raczej dynamicznie. Ktoś jakieś sugestie?
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Nie masz co zakładać, nie dostaniesz ich i tyle. Co do reszty to panewki główne najlepiej Spec-C, korbowe Mahle WRC Spec. Wał jak zajechany to dałbym wzmacniany, tylko pewnie będzie to wymagać relokacji panewki oporowej z 3 na 5 podporę, co i tak warto zrobić.
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Na co mi panewki w specyfikacji WRC do auta używanego na co dzień ?
- DomMarc
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Niepołomice
- Auto: Forester SG 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Jak planujesz dłużej pojeździć, to może warto te kilka złotych dołożyć. Ja w moim po przekręceniu panewki, zastosowałem właśnie taki zestaw.Wretched pisze:Na co mi panewki w specyfikacji WRC do auta używanego na co dzień ?
Do wymiany na nowe ze względu na wiek mogą być:
- niektóre lub wszystkie śruby głowicy,
- przewody/wężyki gumowe odmy/turbiny.
Wysłane z mojego XT1585 przy użyciu Tapatalka
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Dlatego że są wytrzymalsze i dużo lepiej się sprawdzają przy większych obciążeniach. Jak sam napisałeś poruszasz się raczej dynamicznie.Wretched pisze:Na co mi panewki w specyfikacji WRC do auta używanego na co dzień ?
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
DomMarc pisze:wszystkie śruby głowicy
OIDP wymienia się je zawsze. Chyba, że robimy "na sztukę".
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Nie no o śrubach głowicy nie pisałem nawet bo to oczywista oczywistość, tak jak wszelakie wężyki odma czy inne pierdoły które wyjdą przy okazji.
Co do panewek to właśnie nie jestem do końca pewien czy to nie jest tak że te "mocniejsze" zniosą więcej katowania lub chwilowych braków filmu olejowego ale generalnie mają krótszą żywotność niż panewki oem, w końcu do tej pory oem przejeździły jakos te 18 lat więc czy jest sens?
Co do panewek to właśnie nie jestem do końca pewien czy to nie jest tak że te "mocniejsze" zniosą więcej katowania lub chwilowych braków filmu olejowego ale generalnie mają krótszą żywotność niż panewki oem, w końcu do tej pory oem przejeździły jakos te 18 lat więc czy jest sens?
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Żywotność mają takie same jak zwykłe, a główne, które zaproponowałem są OEM tylko z mocniejszej wersji Spec-C na Japonię.Wretched pisze:Nie no o śrubach głowicy nie pisałem nawet bo to oczywista oczywistość, tak jak wszelakie wężyki odma czy inne pierdoły które wyjdą przy okazji.
Co do panewek to właśnie nie jestem do końca pewien czy to nie jest tak że te "mocniejsze" zniosą więcej katowania lub chwilowych braków filmu olejowego ale generalnie mają krótszą żywotność niż panewki oem, w końcu do tej pory oem przejeździły jakos te 18 lat więc czy jest sens?
- DomMarc
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Niepołomice
- Auto: Forester SG 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Z tych innych, to się może zrobić kolejne kilka złotych. Sam to ogarniasz czy ktoś Ci będzie robił ?Wretched pisze:Nie no o śrubach głowicy nie pisałem nawet bo to oczywista oczywistość, tak jak wszelakie wężyki odma czy inne pierdoły które wyjdą przy okazji.
W tym drugim przypadku i zakresie prac to 10k, chyba będzie bliżej tego co zapłacisz.
Wiem to z autopsji
Wysłane z mojego XT1585 przy użyciu Tapatalka
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Potrzebuje wsparcia, mianowicie czy jeżeli mam rozebrany silnik i generalnie mój wał nadaje się do dalszego użytku (trzyma nominał) to czy jest sens wydawać więcej kasy i profilaktycznie kupowac wał spec-c? W aucie zamontowana będzie nowa pompa oleju 11mm, czy nowy wał coś wnosi do tematu?
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Co to jest 270 k ?
Mój ma 250 k i śladu zużycia.
Na 10 k może łyknie 0.5 l oleju.
Może był zamordowany ten silnik.
Mój ma 250 k i śladu zużycia.
Na 10 k może łyknie 0.5 l oleju.
Może był zamordowany ten silnik.
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Ja nie zamierzasz iść w górę z mocą to zostaw ten wał co masz jak jest w tolerancjach.Wretched pisze:Potrzebuje wsparcia, mianowicie czy jeżeli mam rozebrany silnik i generalnie mój wał nadaje się do dalszego użytku (trzyma nominał) to czy jest sens wydawać więcej kasy i profilaktycznie kupowac wał spec-c? W aucie zamontowana będzie nowa pompa oleju 11mm, czy nowy wał coś wnosi do tematu?
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
W moim Ej205 tez stwierdzono mały pistion slap, poza tym branie oleju około 0,5 litra na 1 tyś km, na jednym garze kompresja poniżej normy.
W tym tygodniu rano jadać do pracy zastałem mała plamę oleju za pierwszym nie chciał odpalić od dotyku. Nadszedł czas remont kapitalny:
- regeneracja głowić: planowanie sprawdzanie szczelności w razie potrzeby docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy wszystko co potrzebne aby śmigały jak nowe
- wymiana panewek oraz wału na wersje od STI, pompa o większej wydajności.
- honowanie gładzi cylindrów jak nie będzie bardzo zjechana .. ewentualnie tłoki z nadwymiarem
- reszta elementów jak UPG itd. ....
Koszt około 11 tyś
Wieże ze po takim remoncie auto może zrobić jeszcze drugie 300 tyś km przy dobrym traktowaniu. Aktualnie dużo jeżdżę bo w roku 2018 po remoncie zrobię jeszcze około 35 tyś km.
W tym tygodniu rano jadać do pracy zastałem mała plamę oleju za pierwszym nie chciał odpalić od dotyku. Nadszedł czas remont kapitalny:
- regeneracja głowić: planowanie sprawdzanie szczelności w razie potrzeby docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy wszystko co potrzebne aby śmigały jak nowe
- wymiana panewek oraz wału na wersje od STI, pompa o większej wydajności.
- honowanie gładzi cylindrów jak nie będzie bardzo zjechana .. ewentualnie tłoki z nadwymiarem
- reszta elementów jak UPG itd. ....
Koszt około 11 tyś
Wieże ze po takim remoncie auto może zrobić jeszcze drugie 300 tyś km przy dobrym traktowaniu. Aktualnie dużo jeżdżę bo w roku 2018 po remoncie zrobię jeszcze około 35 tyś km.
sky is the limit
Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?
Oczywiście chodzi o części od WRX ;)
sky is the limit