Strona 1 z 1

O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 21 sty 2018, o 22:18
autor: Wretched
Siema wszystkim, ostatnimi czasy doszedłem do wniosku że w moim gc8 nie zaszkodzi zrobić remontu silnika. Jak sprawy mają się obecnie? Silnik ma przejechane jakieś 270k i na zimnym ma dość mocny piston slap (mechanik twierdzi że słyszał gorsze ale jednak jest), no i wciaga jakieś 700-800ml oleju na 1000km. Zakładam że silnik nie był jeszcze otwierany i jeżeli po otwarciu okaże się że wał trzyma nominalne wymiary planuje:

- tłoki HBR w odpowiednim nadwymiarze
- nowe panewki główne i korby (waham się między KING racing a OEM)
- nowa pompa oleju 11mm
- ogarnięcie głowic
- kompletny nowy rozrząd

wstępnie kalkulując cała impreza powinna się zmieścić w 8k polskich złotych, jednak jeżeli na tym etapie jest coś co warto zrobić dodatkowo/ponadto/wymienić na inne żeby były z tego wymierne korzyści to z chęcią się dowiem co począć.

Auto to impreza MY99 używana w 99% do jazdy na codzień, jeżeli to istotne to ma skrzynię 4.44 i generalnie poruszam się raczej dynamicznie. Ktoś jakieś sugestie?

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 21 sty 2018, o 22:19
autor: skwaro
Tłoki HBR w nadwymiarze nie są już dostępne

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 21 sty 2018, o 22:49
autor: Wretched
Ok zakładając że są to coś więcej ?

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 21 sty 2018, o 22:58
autor: skwaro
Nie masz co zakładać, nie dostaniesz ich i tyle. Co do reszty to panewki główne najlepiej Spec-C, korbowe Mahle WRC Spec. Wał jak zajechany to dałbym wzmacniany, tylko pewnie będzie to wymagać relokacji panewki oporowej z 3 na 5 podporę, co i tak warto zrobić.

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 22 sty 2018, o 07:57
autor: Wretched
Na co mi panewki w specyfikacji WRC do auta używanego na co dzień ?

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 22 sty 2018, o 23:45
autor: DomMarc
Wretched pisze:Na co mi panewki w specyfikacji WRC do auta używanego na co dzień ?
Jak planujesz dłużej pojeździć, to może warto te kilka złotych dołożyć. Ja w moim po przekręceniu panewki, zastosowałem właśnie taki zestaw.
Do wymiany na nowe ze względu na wiek mogą być:
- niektóre lub wszystkie śruby głowicy,
- przewody/wężyki gumowe odmy/turbiny.

Wysłane z mojego XT1585 przy użyciu Tapatalka

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 22 sty 2018, o 23:56
autor: skwaro
Wretched pisze:Na co mi panewki w specyfikacji WRC do auta używanego na co dzień ?
Dlatego że są wytrzymalsze i dużo lepiej się sprawdzają przy większych obciążeniach. Jak sam napisałeś poruszasz się raczej dynamicznie.

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 23 sty 2018, o 00:30
autor: Chloru
DomMarc pisze:wszystkie śruby głowicy

OIDP wymienia się je zawsze. Chyba, że robimy "na sztukę".

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 23 sty 2018, o 11:29
autor: Wretched
Nie no o śrubach głowicy nie pisałem nawet bo to oczywista oczywistość, tak jak wszelakie wężyki odma czy inne pierdoły które wyjdą przy okazji.

Co do panewek to właśnie nie jestem do końca pewien czy to nie jest tak że te "mocniejsze" zniosą więcej katowania lub chwilowych braków filmu olejowego ale generalnie mają krótszą żywotność niż panewki oem, w końcu do tej pory oem przejeździły jakos te 18 lat więc czy jest sens?

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 23 sty 2018, o 11:53
autor: skwaro
Wretched pisze:Nie no o śrubach głowicy nie pisałem nawet bo to oczywista oczywistość, tak jak wszelakie wężyki odma czy inne pierdoły które wyjdą przy okazji.

Co do panewek to właśnie nie jestem do końca pewien czy to nie jest tak że te "mocniejsze" zniosą więcej katowania lub chwilowych braków filmu olejowego ale generalnie mają krótszą żywotność niż panewki oem, w końcu do tej pory oem przejeździły jakos te 18 lat więc czy jest sens?
Żywotność mają takie same jak zwykłe, a główne, które zaproponowałem są OEM tylko z mocniejszej wersji Spec-C na Japonię.

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 26 sty 2018, o 14:53
autor: DomMarc
Wretched pisze:Nie no o śrubach głowicy nie pisałem nawet bo to oczywista oczywistość, tak jak wszelakie wężyki odma czy inne pierdoły które wyjdą przy okazji.
Z tych innych, to się może zrobić kolejne kilka złotych. Sam to ogarniasz czy ktoś Ci będzie robił ?
W tym drugim przypadku i zakresie prac to 10k, chyba będzie bliżej tego co zapłacisz.
Wiem to z autopsji Obrazek

Wysłane z mojego XT1585 przy użyciu Tapatalka

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 17 lut 2018, o 18:55
autor: Wretched
Potrzebuje wsparcia, mianowicie czy jeżeli mam rozebrany silnik i generalnie mój wał nadaje się do dalszego użytku (trzyma nominał) to czy jest sens wydawać więcej kasy i profilaktycznie kupowac wał spec-c? W aucie zamontowana będzie nowa pompa oleju 11mm, czy nowy wał coś wnosi do tematu?

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 24 lut 2018, o 23:20
autor: miraz
Co to jest 270 k ?
Mój ma 250 k i śladu zużycia.
Na 10 k może łyknie 0.5 l oleju.
Może był zamordowany ten silnik.

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 24 lut 2018, o 23:27
autor: skwaro
Wretched pisze:Potrzebuje wsparcia, mianowicie czy jeżeli mam rozebrany silnik i generalnie mój wał nadaje się do dalszego użytku (trzyma nominał) to czy jest sens wydawać więcej kasy i profilaktycznie kupowac wał spec-c? W aucie zamontowana będzie nowa pompa oleju 11mm, czy nowy wał coś wnosi do tematu?
Ja nie zamierzasz iść w górę z mocą to zostaw ten wał co masz jak jest w tolerancjach.

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 25 mar 2018, o 12:56
autor: siczka
W moim Ej205 tez stwierdzono mały pistion slap, poza tym branie oleju około 0,5 litra na 1 tyś km, na jednym garze kompresja poniżej normy.
W tym tygodniu rano jadać do pracy zastałem mała plamę oleju za pierwszym nie chciał odpalić od dotyku. Nadszedł czas remont kapitalny:
- regeneracja głowić: planowanie sprawdzanie szczelności w razie potrzeby docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy wszystko co potrzebne aby śmigały jak nowe
- wymiana panewek oraz wału na wersje od STI, pompa o większej wydajności.
- honowanie gładzi cylindrów jak nie będzie bardzo zjechana .. ewentualnie tłoki z nadwymiarem
- reszta elementów jak UPG itd. ....
Koszt około 11 tyś
Wieże ze po takim remoncie auto może zrobić jeszcze drugie 300 tyś km przy dobrym traktowaniu. Aktualnie dużo jeżdżę bo w roku 2018 po remoncie zrobię jeszcze około 35 tyś km.

Re: O czym powinienem wiedzieć przed remontem ej205 ?

: 26 mar 2018, o 06:07
autor: siczka
Oczywiście chodzi o części od WRX ;)