Dzień dobry,
nowy na forum jestem, Marcin Uciński.
Posiadam elegancki egzemplarz Legacy III 2001r. wersja Limited GX na pneumatycznym zawieszeniu. 2.5 pojemność. Samochód cudo, ale mam problem z zawieszeniem.Wiem, że można na sprężynowy zawias przeszczepić, ale mnie to nie interesuje. Pojawił się problem gdy temperatura powietrza spadał poniżej zera, do -11 stopni w sumie. Przednie amory całkiem opadły. W pierwszy dzień 2 godziny na postoju motor pracował i z czasem zawieszenie podniosło się w tryb dolny, ale nie dał rady dźwignąć się w tryb wysoki. Po trzech dniach amory w ogóle nie podnoszą się, kompresor nie uruchamia się, i miga kontrolka HIGH HEIGHT.
Oczekuję na odwilż, może coś tam odpuści. W temperaturach dodatnich zawieszenie działało prawidłowo.
Pytanie co mogło nawalić ? Samochód posiadam od dwóch lat, lecz nie miałem okazji użytkować go w zimie, dopiero teraz pierwszy raz na mrozach.
Dziękuję z góry za podpowiedzi.
BTW zakupiłem ten samochód przypadkowo dwa lata temu, przyjechał ze Szwajcarii. Miałem nim kilka miesięcy pojeździć ale samochód tak mnie zaskoczył pozytywnie, że postanowiłem zostawić go na dłużej. Jest w stanie idealnym, trochę kasy w niego wpakowałem aby posłużył na lata. Przyjechał ze Szwajcarii w świetnym stanie, ale mój talent do zajeżdżania totalnie wszystkiego doprowadził do szeregu napraw ostatnio z nowym motorem (hehehehehe ;) z nowszej wersji 2005. Jeździłem wieloma samochodami, również bardzo drogimi, ten jest dla mnie idealny. Teraz traktuję ten samochód z szacunkiem aby śmigał jak najdłużej.
Pozdrawiam !!!
Marcin
Legacy III pneumatyczne zawieszenie - problem na mrozie.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
Marcin_UCIN
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy III
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Legacy III pneumatyczne zawieszenie - problem na mrozie.
Marcin_UCIN, na forum można sobie co najwyżej pogdybać. Napisz skąd jesteś to dowiesz się gdzie warto pojechać na diagnozę i naprawę
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Legacy III pneumatyczne zawieszenie - problem na mrozie.
szczerze - to nie wiedziałem, że pełen zawias pneumatyczny dawali
tył - samopoziom, wiemy znamy, ale przód?
Z tego co piszesz wynika, że powoli kończy się resurs
Albo myśl o regeneracji, albo szukaj części z rozbitków
A jak pisał Chloru - powiesz skąd jesteś, to będzie łatwiej Ci wskazać pomocną dłoń
tył - samopoziom, wiemy znamy, ale przód?
Z tego co piszesz wynika, że powoli kończy się resurs
Albo myśl o regeneracji, albo szukaj części z rozbitków
A jak pisał Chloru - powiesz skąd jesteś, to będzie łatwiej Ci wskazać pomocną dłoń
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Legacy III pneumatyczne zawieszenie - problem na mrozie.
Ja ma to samo. Jak były mrozy to przód opadał przez noc i rano leżał nosem na glebie. Na postoju nie chciał się podnieść, dopiero jak ruszyłem i (celowo) rypłem w dwie zaniżone studzienki każdym z przednich kół to się podniósł.
Przyczyn może być kilka:
- wilgoć w układzie, która zamarza i zatyka układ;
- sparciałe miechy;
- błędy elektroniki i czujników;
Kontrolka HIGH/H1 miga wolno czy szybko?
Jeśli zawias się nie podnosi przez, powiedzmy 5 min to nie ma sensu czekać. Faktycznie można zajechać kompresor.
Regeneracja tego zawieszenia jest totalnie nieuzasadniona ekonomicznie. To układ zbliżony to tych w Mercedesach i warsztaty się tym zajmujące słono sobie liczą. Zamienników nie kupisz.
Fakt, jest to wygodne, ale to budząca mój niepokój komplikacja. Ja w lato wywalam pneumat i wstawiam sprężynowe.
Przyczyn może być kilka:
- wilgoć w układzie, która zamarza i zatyka układ;
- sparciałe miechy;
- błędy elektroniki i czujników;
Kontrolka HIGH/H1 miga wolno czy szybko?
Jeśli zawias się nie podnosi przez, powiedzmy 5 min to nie ma sensu czekać. Faktycznie można zajechać kompresor.
Regeneracja tego zawieszenia jest totalnie nieuzasadniona ekonomicznie. To układ zbliżony to tych w Mercedesach i warsztaty się tym zajmujące słono sobie liczą. Zamienników nie kupisz.
Fakt, jest to wygodne, ale to budząca mój niepokój komplikacja. Ja w lato wywalam pneumat i wstawiam sprężynowe.