Hamulce - masło :(
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Hamulce - masło :(
Pośmigałem dzisiaj na Ułężu. Autko sprawiło się bardzo dobrze, poza jednym - hamulce :( Co dwa okrążenia robiłem przerwę na chłodzienie, ale mimo tego kilka razy zdarzyło się, że hamulce przestały działać - pedał hamulca wchodził jak w masło do końca... Tarcze i klocki są ok (zaciski z przodu 6-tłoczkowe) więc podejrzewam, że to wina płynu hamulcowego (pewnie się gotował) i/lub przewodów.
Jak sądzicie, czy wystarczy wymiana płynu hamulcowego na sportowy, czy od razu trzeba zmienić przewody na takie w stalowym oplocie?
Jaki płyn i przewody polecacie? Samochód (WRX STi) jest używany jako daily car, ale w sezonie średnio 2 razy w miesiącu planuję wyskakiwać na jakiś trackday.
Jak sądzicie, czy wystarczy wymiana płynu hamulcowego na sportowy, czy od razu trzeba zmienić przewody na takie w stalowym oplocie?
Jaki płyn i przewody polecacie? Samochód (WRX STi) jest używany jako daily car, ale w sezonie średnio 2 razy w miesiącu planuję wyskakiwać na jakiś trackday.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Hamulce - masło :(
Na bank seryjny klocek nie daje rady
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Hamulce - masło :(
Ja bym jednak obstawiał płyn bo to 6-tłoczkowe. Ja do zabaw na torze leję płyn Ferodo Racing 5.1. Przewody w oplocie nie są niezbędne żeby się pozbyć problemu, ale poprawiają czucie hamulca,dlatego warto założyć. Tylko dowiedz się czy Ci to w gwarancji na auto nie namiesza.
Re: Hamulce - masło :(
Chyba raczej płyn/przewód, bo po schłodzeniu działa ok. Poza tym takie wejście hamulca do końca to chyba nie klocek...lukass pisze:Na bank seryjny klocek nie daje rady
Swoją drogą fabryczne klocki/tarcze pewnie też niedługo się skończą. Co byście polecili na zamianę? Wcześniej (w innym samochodzie) jeździłem na Brembo Max + klocki EBC GREENSTUFF.
Re: Hamulce - masło :(
Ja mam u siebie złote Brembo z DBA 4000XS + klocki CL5+, hamują super w każdych warunkach i bardzo polecam taki zestaw :)
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Hamulce - masło :(
Seryjne klocki w Sti nigdy nie były za szczególne, więc pewnie w nowych też rewelacji nie ma.
Jeżeli auto ma równocześnie służyć do zabawy i jazdy na codzień, to konieczne coś w rodzaju Ferodo DS2500, albo wspomnianych tu wyżej CL5+.
Przestrzegam za to przed wyższymi mieszankami Carbon Lorrain. Hamują rewelacyjnie, ale tarcze znikają bardzo szybko. I potrafią nawet lakier na samochodzie zniszczyć
Jakby to delikatnie powiedzieć... To nie jest najwyższa liga. Tzn ciężko już znaleźć niższą.bluewing pisze: klocki EBC GREENSTUFF.
Jeżeli auto ma równocześnie służyć do zabawy i jazdy na codzień, to konieczne coś w rodzaju Ferodo DS2500, albo wspomnianych tu wyżej CL5+.
Przestrzegam za to przed wyższymi mieszankami Carbon Lorrain. Hamują rewelacyjnie, ale tarcze znikają bardzo szybko. I potrafią nawet lakier na samochodzie zniszczyć
Re: Hamulce - masło :(
Czyli zaczynam od klocków. Na Ferodo DS2500 już kiedyś jeździłem, więc teraz sprawdzę CL5+. Od razu wymienić przód i tył, czy wystarczy przód? I pytanie co z tarczami - zakładać na fabryczne, a jak się skończą to wtedy zrobić upgrade? pewnie znów z klockami ;)
Wymienię też płyn hamulcowy pewnie na Frrodo 5.1.
Zastanawiam się nad przewodami hamulcowymi - od razu wymieniać na te z oplotem, czy przejechać się na nowym zestawie i dopiero podjąć decyzję? Jak Wasze doświadczenia z seryjnymi przewodami? No i jeszcze kwestia gwarancji, ale to już sprawdzę w serwisie (o ile klocki/tarcze/płyn na gwarancje nie wpływają, bo to eksploatacja, to przewody być może).
Czy znacie miejsce, gdzie kupię to szybko i w sensownych cenach? Warszawa i okolice. W czwartek wybieram się na Słomczyn i chcę mieć już hamulce, na których można polegać.
Wymienię też płyn hamulcowy pewnie na Frrodo 5.1.
Zastanawiam się nad przewodami hamulcowymi - od razu wymieniać na te z oplotem, czy przejechać się na nowym zestawie i dopiero podjąć decyzję? Jak Wasze doświadczenia z seryjnymi przewodami? No i jeszcze kwestia gwarancji, ale to już sprawdzę w serwisie (o ile klocki/tarcze/płyn na gwarancje nie wpływają, bo to eksploatacja, to przewody być może).
Czy znacie miejsce, gdzie kupię to szybko i w sensownych cenach? Warszawa i okolice. W czwartek wybieram się na Słomczyn i chcę mieć już hamulce, na których można polegać.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Hamulce - masło :(
DS2500 - około 1000zł, a DS3000 około 1100zł - tyle że katalog podaj e je dla wersji produkowanej od czerwca 2014 do dziś.
Mogę je mieć w poniedziałek po południu bez problemu
Mogę je mieć w poniedziałek po południu bez problemu
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Hamulce - masło :(
Miałem to samo, choć u mnie rocznik ciut starszy i zaciski jeszcze 4-tłoczkowe. Wymiana płynu i klocków wystarczyła, żeby rozwiązać problem. Przewody zostały seryjne. Pamiętaj tylko, że te "sportowe" płyny hamulcowe trzeba często zmieniać.
Re: Hamulce - masło :(
Odpisałem na priv.lukass pisze:DS2500 - około 1000zł, a DS3000 około 1100zł - tyle że katalog podaj e je dla wersji produkowanej od czerwca 2014 do dziś.
Mogę je mieć w poniedziałek po południu bez problemu
Re: Hamulce - masło :(
Dzięki za podpowiedzi, finalnie zdecydowałem się na taki zestaw:
1) Tarcze BREMBO ORO (złote) wiercone przód 2 szt. FD.125.000
2) Klocki hamulcowe Carbone Lorraine RC5+ przód
3) Płyn hamulcowy Ferodo DOT 5.1
4) Przewody hamulcowe w oplocie HEL
Wymieniam tarcze razem z klockami, bo fabryczne tarcze po tych kilku mocniejszych hamowaniach mają już "nierówne rowki" na powierzchni od klocków, więc montując na nich nowe klocki przy okazji bym je "zepsuł", a przynajmniej miałyby mniejszą skuteczność... Tylne tarcze zużywają się równomiernie, więc na razie ich nie ruszam.
Szczerze mówiąc jestem trochę zawiedziony jakością tarcz i klocków montowanych fabrycznie w tak sportowym modelu :( W szczególności, że włożyli 6-tłoczkowe zaciski... jakoś to do siebie nie pasuje.
1) Tarcze BREMBO ORO (złote) wiercone przód 2 szt. FD.125.000
2) Klocki hamulcowe Carbone Lorraine RC5+ przód
3) Płyn hamulcowy Ferodo DOT 5.1
4) Przewody hamulcowe w oplocie HEL
Wymieniam tarcze razem z klockami, bo fabryczne tarcze po tych kilku mocniejszych hamowaniach mają już "nierówne rowki" na powierzchni od klocków, więc montując na nich nowe klocki przy okazji bym je "zepsuł", a przynajmniej miałyby mniejszą skuteczność... Tylne tarcze zużywają się równomiernie, więc na razie ich nie ruszam.
Szczerze mówiąc jestem trochę zawiedziony jakością tarcz i klocków montowanych fabrycznie w tak sportowym modelu :( W szczególności, że włożyli 6-tłoczkowe zaciski... jakoś to do siebie nie pasuje.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Hamulce - masło :(
Bardzo dobry zestaw. Na torze da radę, a i pozwoli jeździć cywilnie.bluewing pisze:Dzięki za podpowiedzi, finalnie zdecydowałem się na taki zestaw:
1) Tarcze BREMBO ORO (złote) wiercone przód 2 szt. FD.125.000
2) Klocki hamulcowe Carbone Lorraine RC5+ przód
3) Płyn hamulcowy Ferodo DOT 5.1
4) Przewody hamulcowe w oplocie HEL
Re: Hamulce - masło :(
Tak, wiem, chętniej "piją" wodę ;)Konto usunięte pisze:Pamiętaj tylko, że te "sportowe" płyny hamulcowe trzeba często zmieniać.
Re: Hamulce - masło :(
:)Konto usunięte pisze:Bardzo dobry zestaw. Na torze da radę, a i pozwoli jeździć cywilnie.bluewing pisze:Dzięki za podpowiedzi, finalnie zdecydowałem się na taki zestaw:
1) Tarcze BREMBO ORO (złote) wiercone przód 2 szt. FD.125.000
2) Klocki hamulcowe Carbone Lorraine RC5+ przód
3) Płyn hamulcowy Ferodo DOT 5.1
4) Przewody hamulcowe w oplocie HEL
Teraz muszę jeszcze znaleźć szybkiego dostawcę części i serwis, który to zamontuje do środy...
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Hamulce - masło :(
Skontaktuj się z Komanczem http://www.xxlrally.pl/kontakt/page9.php - powinien pomóc i szybko temat dostawy ogarnąć.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Hamulce - masło :(
Tak jak pisałem ci na PW - tarcze mogą być nawet jutro. Klocki CL nie mam Mogą być tylko dS2500 i DS3000 nawet na jutro. Co do przewodów to ja bym ze wzgledu na gwarancję nie ruszął bo to juz nie jest rzecz eksploatacyjna, a na 99,999% klocki + tarcze + płyn świezy załątwia temat.bluewing pisze: Teraz muszę jeszcze znaleźć szybkiego dostawcę części i serwis, który to zamontuje do środy...
Montaz tez ogarniemy. Ale moje wątpliwości budzi kwestia rozmairu tarczy i klocka.
Bo te tarcze są takie same jak do starszej wersji pod 4 a nie 6 tłoczka. Ale moze są takei same? Nie wiem - trzeba by sprawdzić na żywo. Katalog CL na ich stronie nie podaje klocka do wersji 2018r tylko od 2008 wzwyż....
Jeżeli tak i akceptowałbyc zestaw Brembo + DS2500 to możemy to wszystko ogarnac jutro i przymierzyć. Jak nie bedzie pasowało to mam mozliwosć zwrotu. A jak będzie to we wtorek będziesz miała auto gotowe z z nowymi tarczami/klockami i płynem.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Hamulce - masło :(
Ok, przemyślę to do jutra rana - z tym przymierzeniem to dobra opcja ;) Do której pracujecie i gdzie (adres)?lukass pisze:Tak jak pisałem ci na PW - tarcze mogą być nawet jutro. Klocki CL nie mam Mogą być tylko dS2500 i DS3000 nawet na jutro. Co do przewodów to ja bym ze wzgledu na gwarancję nie ruszął bo to juz nie jest rzecz eksploatacyjna, a na 99,999% klocki + tarcze + płyn świezy załątwia temat.bluewing pisze: Teraz muszę jeszcze znaleźć szybkiego dostawcę części i serwis, który to zamontuje do środy...
Montaz tez ogarniemy. Ale moje wątpliwości budzi kwestia rozmairu tarczy i klocka.
Bo te tarcze są takie same jak do starszej wersji pod 4 a nie 6 tłoczka. Ale moze są takei same? Nie wiem - trzeba by sprawdzić na żywo. Katalog CL na ich stronie nie podaje klocka do wersji 2018r tylko od 2008 wzwyż....
Jeżeli tak i akceptowałbyc zestaw Brembo + DS2500 to możemy to wszystko ogarnac jutro i przymierzyć. Jak nie bedzie pasowało to mam mozliwosć zwrotu. A jak będzie to we wtorek będziesz miała auto gotowe z z nowymi tarczami/klockami i płynem.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 130 razy
Re: Hamulce - masło :(
https://warsztatblizne.pl/index.html
Tylko musisz mi dać max do 10 dać znać zebym na 16-ą to ściagnął
Tylko musisz mi dać max do 10 dać znać zebym na 16-ą to ściagnął
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Hamulce - masło :(
Odpowiedziałem na priv.lukass pisze:https://warsztatblizne.pl/index.html
Tylko musisz mi dać max do 10 dać znać zebym na 16-ą to ściagnął
Re: Hamulce - masło :(
To dotyczyło płynów 5 (były na bazie silikonowej), 5.1 to normalny płyn (baza na glikolu, jak w 3 i 4 ) tylko podrasowany dodatkami aby spełniał normę DOT 5.bluewing pisze:Tak, wiem, chętniej "piją" wodę ;)Konto usunięte pisze:Pamiętaj tylko, że te "sportowe" płyny hamulcowe trzeba często zmieniać.
Płyn 5 (bez .1 ) ciężko nawet obecnie kupić.
Klasyfikacja DOT nie mówi o składzie ale o temperaturach wrzenia. A jeśli skład jest inny to nie można mieszać.
I tak 3,4 i 5.1 można mieszać. A 5 z nimi nie można, bo ma zupełnie inny skład chemiczny.
Dlatego właśnie producenci używają oznaczenia 5.1 żeby nie zmieszać ze starym oznaczeniem 5 - bo będzie awaria.
A w temacie to 5.1 i 4 pije wodę tak samo jak każdy na glikolu ...
Poza poprawką na ew. dodatki oczywiście.
http://www.millersoleje.pl/index.php/20 ... hamulcowy/
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"