Witam
Dopadł mnie taki problem, że Legacy IV 138KM z LPG na ciepłym silniku ciężko odpala lecz problem ten występuje tak od 30 minuty po zgaszeniu do 3 godzin. Zaraz po zgaszeniu jak i na zimnym silniku problem z zapalaniem nie występuje. Dodatkowo przy problematycznym zapalaniu (trzeba kręcić aż silnik zaskoczy) czuć przez chwilę zapach benzyny w kabinie - w każdym innym przypadku zapach benzyny nie jest wyczuwalny (nawet na silnym mrozie, gdy autko stoi na zewnątrz).
Aby wstępnie wyeliminować problemy z instalacją LPG zakręciłem zawór na butli, wypaliłem gaz z przewodów zasilających ale nic to nie pomogło - dalej ciężko zapala na ciepłym silniku.
Dodatkowo wpiąłem się w złączę diagnostyczne ale FreeSSM nie znalazł żadnych błędów w ECU.
Czy to może być problem z wtryskiwaczami od benzyny - któryś przepuszcza paliwo? czy może coś innego?
Z góry dzięki za sugestie :)
R.
Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku
Ja bym szukał bardziej po czujnikach temperatury, powietrza lub silnika. Być może pada czujnik położenia wału.
Re: Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku
roburtek, jak dla mnie, to regulacja zaworów cie czeka
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku
roburtek, a na LPG ile km zrobiłeś ? - ile ma auto przebiegu ?
Re: Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku
Sprawdziłbym luzy zaworowe. Wraz z temp. luz zmniejsza się lub zupełnie kasuje. Może wystąpić podparcie zaworów.
Re: Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku
Regulacja zaworów, nic innego
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
-
Kamil_1986
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Outback 2.5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku
Też obstawiam regulację zaworów, chociaż w miałem podobny problem z moim Outback-iem, cieżko zapalał na ciepłym silniku, musiał ostygnąć, a z kolei na zimnym palił na dotyk. Okazało się, że problemem tutaj była.... cewka zapłonowa. Po wymianie problem zniknął. Może warto też w tym kierunku uderzyć. Pozdr.