Strona 1 z 1

Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku

: 18 mar 2018, o 16:00
autor: roburtek
Witam

Dopadł mnie taki problem, że Legacy IV 138KM z LPG na ciepłym silniku ciężko odpala lecz problem ten występuje tak od 30 minuty po zgaszeniu do 3 godzin. Zaraz po zgaszeniu jak i na zimnym silniku problem z zapalaniem nie występuje. Dodatkowo przy problematycznym zapalaniu (trzeba kręcić aż silnik zaskoczy) czuć przez chwilę zapach benzyny w kabinie - w każdym innym przypadku zapach benzyny nie jest wyczuwalny (nawet na silnym mrozie, gdy autko stoi na zewnątrz).
Aby wstępnie wyeliminować problemy z instalacją LPG zakręciłem zawór na butli, wypaliłem gaz z przewodów zasilających ale nic to nie pomogło - dalej ciężko zapala na ciepłym silniku.
Dodatkowo wpiąłem się w złączę diagnostyczne ale FreeSSM nie znalazł żadnych błędów w ECU.

Czy to może być problem z wtryskiwaczami od benzyny - któryś przepuszcza paliwo? czy może coś innego?

Z góry dzięki za sugestie :)
R.

Re: Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku

: 19 mar 2018, o 14:59
autor: RafcioL28
Ja bym szukał bardziej po czujnikach temperatury, powietrza lub silnika. Być może pada czujnik położenia wału.

Re: Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku

: 19 mar 2018, o 20:25
autor: Piter 35
roburtek, jak dla mnie, to regulacja zaworów :idea: cie czeka :whistle:

Re: Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku

: 19 mar 2018, o 20:37
autor: szamot
roburtek, a na LPG ile km zrobiłeś ? - ile ma auto przebiegu ?

Re: Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku

: 19 mar 2018, o 23:38
autor: sasek941
Sprawdziłbym luzy zaworowe. Wraz z temp. luz zmniejsza się lub zupełnie kasuje. Może wystąpić podparcie zaworów.

Re: Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku

: 6 kwie 2018, o 09:42
autor: busik
Regulacja zaworów, nic innego

Legacy IV - ciężko odpala na ciepłym silniku

: 31 maja 2018, o 22:10
autor: Kamil_1986
Też obstawiam regulację zaworów, chociaż w miałem podobny problem z moim Outback-iem, cieżko zapalał na ciepłym silniku, musiał ostygnąć, a z kolei na zimnym palił na dotyk. Okazało się, że problemem tutaj była.... cewka zapłonowa. Po wymianie problem zniknął. Może warto też w tym kierunku uderzyć. Pozdr.