Strona 1 z 1

przegląd

: 14 maja 2009, o 20:14
autor: witula
witam wszystkich . mam pytanie ? jak powinien zostać przeprowadzony okresowy przegląd w subaru ?? chodzi mi dokładnie o sprawdzenie na rolkach hamulców . z tego co wiem to jeśli przednia oś stoi na rolkach to tył powinien być podniesiony , i odwrotnie . a jak jest gdy jedno koło na przedniej lub tylnej osi jest napędzane rolką a drugie stoi na nieruchomej rolce ??

Re: przeglą

: 14 maja 2009, o 20:17
autor: jarmaj
donwito pisze:a jak jest gdy jedno koło na przedniej lub tylnej osi jest napędzane rolką a drugie stoi na nieruchomej rolce ??
Jest źle. ;-)

Re: przegląd

: 14 maja 2009, o 20:31
autor: witula
jarmaj pisze:
donwito pisze:a jak jest gdy jedno koło na przedniej lub tylnej osi jest napędzane rolką a drugie stoi na nieruchomej rolce ??
Jest źle. ;-)


to znaczy ??

Re: przegląd

: 14 maja 2009, o 20:47
autor: jarmaj
Tzn mocno w ten sposób obciążasz dyfer, a jak ten dyfer jest ze szperą, to wręcz ja masakrujesz. Ogólnie droga zabawa ;-)

Re: przegląd

: 17 maja 2009, o 20:06
autor: citan
donwito, temat poruszany wiele, wiele razy. Znajdź stację diagnostyczną z płytami najazdowymi albo z 4-rolkami, albo z opóźnieniomierzem (cokolwiek by to nie było), albo niech diagnosta sprawdzi hamulce na drodze. Niektórzy twierdzą też, że przez te kilka sekund testu nic się nie stanie (złego znaczy) i ja im wierzę, ale na rolki auta nie oddam, po co.

Re: przegląd

: 18 maja 2009, o 11:48
autor: Alan, Alan, Alan!
citan pisze: Niektórzy twierdzą też, że przez te kilka sekund testu nic się nie stanie (złego znaczy) i ja im wierzę, ale na rolki auta nie oddam, po co.
w piątek robiłem przegląd - auto jedną osią na rolkach, druga stała normalnie. Diagnosta przełączył coś w maszynie, żeby wolno pracowała i zdaje się miały rolki większy luz. Nic złego nie zauważyłem w aucie.

Re: przegląd

: 19 maja 2009, o 21:55
autor: witula
citan pisze: Niektórzy twierdzą też, że przez te kilka sekund testu nic się nie stanie (złego znaczy) i ja im wierzę, ale na rolki auta nie oddam, po co.




powiem tak , w instrukcji obsługi mojego forestera z 98 r. jest rysunek że nie wolno holować na motylku oraz kolejny który pokazuje że jak jedna oś jest na rolkach to druga jest podniesiona . więc znaczy to że niewskazane jest aby przednia oś była na rolkach , a tylna stała na betonie !

Re: przegląd

: 19 maja 2009, o 22:50
autor: jarmaj
donwito pisze:jest rysunek że nie wolno holować na motylku oraz kolejny który pokazuje że jak jedna oś jest na rolkach to druga jest podniesiona . więc znaczy to że niewskazane jest aby przednia oś była na rolkach , a tylna stała na betonie !
Parę km na motylku na pewno zrobi mielonkę z wiskozy i dyfra.

Parę chwil na rolkach jedną osią nie powinno nic uszkodzić, ale lepiej nie ryzykować.

Ja na przeglądy specjalnie jeżdżę do Mikołowa, do stacji w której standardowo wykonują przeglądy (np po naprawach powypadkowych) samochodów z Mikołowskiego ASO Subaru. Tam nikomu nie przychodzi do głowy wrzucać 4-łapa na rolki.