Remont silnika EJ205, kilka pytan

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
uxon
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Impreza WRX, Audi S3, Swift GTI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Remont silnika EJ205, kilka pytan

Post 16 kwie 2018, o 11:21

W najlblizszym czasie chyba mnoie czeka remont ej205. Samochod obecnie o mocy 260KM (PPP), docelowo 300-320KM, na pewno nie wiecej, uzywany na codzien. Powiedzcie mi co koniecznie trzeba kupic OEM, a co mozna zalozyc w zamienniku przy skladaniu silnika, jesli chodzi o:

- Pierscienie tlokowe. Popularny sklep z czesciami do subarakow ma w ofercie tylko pierscienie NPR i reklamuje je jako o wyzszej wytrzymalosci niz OEM. Ma ktos z nimi doswiadczenie?
- Uszczelki silnika. OEM to wydatek rzedu 1800-2000, zamiennik Athena albo Elring kosztuje ok 1200. Warto je brac pod uwage?
- Panewki korbowodowe: OEM 500-600zl (Spec C chyba podobnie), Mahle WRC 900zl, ACL RACE i king Racing 200-300zl. Czy warto dolozyc tu do panewek Mahle? Ew. czym Spec-C roznia sie od zwyklych OEM i czy warto je rozwazac dozwyklego walu (nie specowy). Co do ACL slyszalem opinie, ze sa dobre, ale robia mniejsze przebeigi niz OEM, moze ktos potwierdzic?
- Panewki glowne. Te nie sa chyba tak krytycznym elementem, wiec mozna by smialo pojsc w ACL RACE?

Silnik nie obrocil panewki, tylko dostal w tloka. Dlatego raczej zostanie oryginalny wal (oczywiscie, jesli trzyma wymiary), korby tez po sprawdzeniu (chyba, ze zaleca sie inaczej?).
Czy pompa oleju powinna byc wymieniona, jesli nie panewka byla problemem? Jesli tak, to czy warto do seryjnego walu zakladac mocniejsza?

Poza tym powiedzcie mi jak wyglada sprawa gwarancji warsztatu na taki silnik? Czy to przyjeta praktyka, ze warsztat daje gwarancje na taka usluge? W jakich ramach, na ile km/miesiecy? Macie jakies doswiadczenie, ze po remoncie w niedlugim czasie silnik umarl? Warsztat wzial za to odpowiedzialnosc, czy zostaliscie wystawieni?



uxon
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Impreza WRX, Audi S3, Swift GTI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Remont silnika EJ205, kilka pytan

Post 20 kwie 2018, o 00:59

Nikt nie robil remontu ej205? Moze za duzo pytan zadalem :) To powiedzcie chociaz:
- Jakie panewki? Wiekszosc remontow jakie udzie opisuja sa robione na ACL Race, ktore sa przy tym opcja dosc budzetowa. Czy sa one lepsze czy gorsze od panewek OEM? Druga mozliwosc to panewki OEM. Kolejna to korbowodowe ze spec-c. A najdrozsza chyba (i podobno najlepsza) panewki korbowodowe MAHLE WRC. Czy te MAHLE rzeczywiscie sa takie super? Jesli tak, to czym roznia sie od pozostalych i czy warto do nich doplacic?
- Jaka pompa oleju? seryjna wrx jest chyba 10mm. W tej samej cenie mozna dostac pompe 11mm z sti 08 i w podobnej cenie pompe 12mm z spec-c. Czy do zwyklego silnika ej205 (z seryjnym walem itd.) sa jakies przeciwskazania, zeby zalozyc najwydajniejsza pompe oleju ze spec-c?
- Czy pierscienie inne niz OEM warto brac pod uwage? Do wyboru sa jeszcze NPR (Nippon) oraz MAHLE.

snapes
0 gwiazdek
Auto: BugEye '01 WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Remont silnika EJ205, kilka pytan

Post 14 lis 2018, o 00:14

Od remontu 10k km, setup - big turbo , wtryski WRX, IC WRX, wydech 3" no cat z jednym przelotem. Wiem że ten setup totalnie z czapy ale 200km po kupnie auta robilem remont i $ brakowało.
Teraz graty w silniku: wał , panewki główne i korbowodowe SPEC, pompa oleju 12mm, pierscienie SPEC
Strojenie - 4Turbo - 280 koni / 350 niuta przy 6500 RPM, wyżej kręcić ... dostałem zakaz od Łukasz.

Co do Twoich pytań co wybrać... ja wybrałem wzmocnioną fabrykę i na razie lata. Miałem z tyłu głowy że po wymianie wtryskow i IC bedzie 300 koni.

ODPOWIEDZ