Remont silnika EJ205, kilka pytan
: 16 kwie 2018, o 11:21
W najlblizszym czasie chyba mnoie czeka remont ej205. Samochod obecnie o mocy 260KM (PPP), docelowo 300-320KM, na pewno nie wiecej, uzywany na codzien. Powiedzcie mi co koniecznie trzeba kupic OEM, a co mozna zalozyc w zamienniku przy skladaniu silnika, jesli chodzi o:
- Pierscienie tlokowe. Popularny sklep z czesciami do subarakow ma w ofercie tylko pierscienie NPR i reklamuje je jako o wyzszej wytrzymalosci niz OEM. Ma ktos z nimi doswiadczenie?
- Uszczelki silnika. OEM to wydatek rzedu 1800-2000, zamiennik Athena albo Elring kosztuje ok 1200. Warto je brac pod uwage?
- Panewki korbowodowe: OEM 500-600zl (Spec C chyba podobnie), Mahle WRC 900zl, ACL RACE i king Racing 200-300zl. Czy warto dolozyc tu do panewek Mahle? Ew. czym Spec-C roznia sie od zwyklych OEM i czy warto je rozwazac dozwyklego walu (nie specowy). Co do ACL slyszalem opinie, ze sa dobre, ale robia mniejsze przebeigi niz OEM, moze ktos potwierdzic?
- Panewki glowne. Te nie sa chyba tak krytycznym elementem, wiec mozna by smialo pojsc w ACL RACE?
Silnik nie obrocil panewki, tylko dostal w tloka. Dlatego raczej zostanie oryginalny wal (oczywiscie, jesli trzyma wymiary), korby tez po sprawdzeniu (chyba, ze zaleca sie inaczej?).
Czy pompa oleju powinna byc wymieniona, jesli nie panewka byla problemem? Jesli tak, to czy warto do seryjnego walu zakladac mocniejsza?
Poza tym powiedzcie mi jak wyglada sprawa gwarancji warsztatu na taki silnik? Czy to przyjeta praktyka, ze warsztat daje gwarancje na taka usluge? W jakich ramach, na ile km/miesiecy? Macie jakies doswiadczenie, ze po remoncie w niedlugim czasie silnik umarl? Warsztat wzial za to odpowiedzialnosc, czy zostaliscie wystawieni?
- Pierscienie tlokowe. Popularny sklep z czesciami do subarakow ma w ofercie tylko pierscienie NPR i reklamuje je jako o wyzszej wytrzymalosci niz OEM. Ma ktos z nimi doswiadczenie?
- Uszczelki silnika. OEM to wydatek rzedu 1800-2000, zamiennik Athena albo Elring kosztuje ok 1200. Warto je brac pod uwage?
- Panewki korbowodowe: OEM 500-600zl (Spec C chyba podobnie), Mahle WRC 900zl, ACL RACE i king Racing 200-300zl. Czy warto dolozyc tu do panewek Mahle? Ew. czym Spec-C roznia sie od zwyklych OEM i czy warto je rozwazac dozwyklego walu (nie specowy). Co do ACL slyszalem opinie, ze sa dobre, ale robia mniejsze przebeigi niz OEM, moze ktos potwierdzic?
- Panewki glowne. Te nie sa chyba tak krytycznym elementem, wiec mozna by smialo pojsc w ACL RACE?
Silnik nie obrocil panewki, tylko dostal w tloka. Dlatego raczej zostanie oryginalny wal (oczywiscie, jesli trzyma wymiary), korby tez po sprawdzeniu (chyba, ze zaleca sie inaczej?).
Czy pompa oleju powinna byc wymieniona, jesli nie panewka byla problemem? Jesli tak, to czy warto do seryjnego walu zakladac mocniejsza?
Poza tym powiedzcie mi jak wyglada sprawa gwarancji warsztatu na taki silnik? Czy to przyjeta praktyka, ze warsztat daje gwarancje na taka usluge? W jakich ramach, na ile km/miesiecy? Macie jakies doswiadczenie, ze po remoncie w niedlugim czasie silnik umarl? Warsztat wzial za to odpowiedzialnosc, czy zostaliscie wystawieni?