Korki mostów ...

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Korki mostów ...

Post 25 kwie 2018, o 13:34

Cześć,

Ma problem z odkręceniem korków mostów w celu wymiany oleju.
Na tapecie był już młotek, klucz udarowy i ramię - tak z 1.2 długości ... i nic.

Chwilowo się poddałem, żeby auto nie było inwalidą na długi weekend.

A pytanie jest jak wytrzymałe są mosty w Outbacku ?
Ile można im przywalić w te korki zanim obudowa pęknie ?

Jedyny pomysł jaki jeszcze został jest taki żeby je zamrozić, korki znaczy się ...


"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Re: Korki mostów ...

Post 25 kwie 2018, o 19:26

Obudowa raczej Ci nie pęknie. Gorzej jak po prostu obrobisz korek. Trzeba by zlewać (strzelam pół dnia co jakiś czas) jakimś środkiem penetrującym, coś a'la "liquid wrench", nie WD-40 bo to badziewie. Grzanie może rozhartować korek, bo jest on jakoś tam utwardzany.

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Korki mostów ...

Post 27 kwie 2018, o 14:22

Grzanie może też zrobić kuku uszczelkom

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

RafcioL28
0 gwiazdek
Auto: Subaru Legacy MY 06 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Korki mostów ...

Post 27 kwie 2018, o 15:12

Jak juz obrobisz korek to trzeba dobrze przyspawać do niego jakąś śrubę , odgrzeje ją podczas spawania i odkręcisz.

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Korki mostów ...

Post 28 kwie 2018, o 10:29

no to faktycznie ktoś zrobił tobie kuku dokręcając korki na "tysiąc niutów". Jak próbowałeś odkręcać na zimnym moście, to spróbuj odkręcać na ciepłym. Szczerze wątpię żeby obudowa pękła podczas próby odkręcenia korków, wpierw obrobisz gniazdo na klucz.

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Korki mostów ...

Post 8 maja 2018, o 22:10

paku pisze: Na tapecie był już młotek, klucz udarowy i ramię - tak z 1.2 długości ... i nic.
Ja przy odkręcaniu zawsze zaczynam od psikania odrdzewiaczem. Te profesjonalne naprawdę działają.

Jak to nie pomaga to biorę palnik i grzeję, wtedy idzie bez najmniejszych problemów. Jak nie mogę grzać, żeby nie uszkodzić uszczelniacza, to tak jak kolega napisał:
RafcioL28 pisze: trzeba dobrze przyspawać do niego jakąś śrubę
W trakcie spawania, element ulega gwałtownemu podgrzaniu na małej powierzchni i rdza popęka. Po ostygnięciu powinno udać się odkręcić.

Ale zacznij od początku, czyli dobrego odrdzewiacza.


A czym chciałeś je zamrozić? Jest do tego jakieś urządzenie?
Jest ryzyko, musi być wybór.

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Re: Korki mostów ...

Post 8 maja 2018, o 23:07

Specjalny spray. Tyle że drogo wychodzi, ale śruba kurczy się w otworze i łatwo odkręca.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Korki mostów ...

Post 12 maja 2018, o 20:59

Fajny bajer, dzięki za informację.
Jest ryzyko, musi być wybór.

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

Korki mostów ...

Post 29 maja 2018, o 17:31

Sukces połowiczny .. Korki tylnego dyfra dały się odkręcić po okresowym psikaniu. Na przedni most nie ma mocnych.... Ani długa laga, ani młotek, ani udar, ani mrożenie ... Zostało już tylko grzanie i cięcie....
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

Korki mostów ...

Post 29 maja 2018, o 19:24

Grzej delikatnie obudowę. Olej i tak do beczki.
Dolce far niente ;-)

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Korki mostów ...

Post 29 maja 2018, o 20:22

A jest opcja aby odessać olej po prostu? W smarcie nie ma korka spustowego oleju silnika, odciąga się go przez bagnet. Wiesz ile oleju wchodzi do dyfra, więc wiesz ile odessać. Jak zalewałem most przedni przez bagnet, zauważyłem że jest tam dość spory otwór. Śmiało można tam wężyk wsadzić. Minusem jest tutaj to że nie zobaczysz czy na magnesie korka masz opiłki czy też nie.

Dziś wymieniałem oleje w dyfrach, akurat u mnie poszło bez problemów.

ODPOWIEDZ