Korki mostów ...
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Korki mostów ...
Cześć,
Ma problem z odkręceniem korków mostów w celu wymiany oleju.
Na tapecie był już młotek, klucz udarowy i ramię - tak z 1.2 długości ... i nic.
Chwilowo się poddałem, żeby auto nie było inwalidą na długi weekend.
A pytanie jest jak wytrzymałe są mosty w Outbacku ?
Ile można im przywalić w te korki zanim obudowa pęknie ?
Jedyny pomysł jaki jeszcze został jest taki żeby je zamrozić, korki znaczy się ...
Ma problem z odkręceniem korków mostów w celu wymiany oleju.
Na tapecie był już młotek, klucz udarowy i ramię - tak z 1.2 długości ... i nic.
Chwilowo się poddałem, żeby auto nie było inwalidą na długi weekend.
A pytanie jest jak wytrzymałe są mosty w Outbacku ?
Ile można im przywalić w te korki zanim obudowa pęknie ?
Jedyny pomysł jaki jeszcze został jest taki żeby je zamrozić, korki znaczy się ...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Re: Korki mostów ...
Obudowa raczej Ci nie pęknie. Gorzej jak po prostu obrobisz korek. Trzeba by zlewać (strzelam pół dnia co jakiś czas) jakimś środkiem penetrującym, coś a'la "liquid wrench", nie WD-40 bo to badziewie. Grzanie może rozhartować korek, bo jest on jakoś tam utwardzany.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Korki mostów ...
Grzanie może też zrobić kuku uszczelkom
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Re: Korki mostów ...
Jak juz obrobisz korek to trzeba dobrze przyspawać do niego jakąś śrubę , odgrzeje ją podczas spawania i odkręcisz.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Korki mostów ...
no to faktycznie ktoś zrobił tobie kuku dokręcając korki na "tysiąc niutów". Jak próbowałeś odkręcać na zimnym moście, to spróbuj odkręcać na ciepłym. Szczerze wątpię żeby obudowa pękła podczas próby odkręcenia korków, wpierw obrobisz gniazdo na klucz.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Korki mostów ...
Ja przy odkręcaniu zawsze zaczynam od psikania odrdzewiaczem. Te profesjonalne naprawdę działają.paku pisze: Na tapecie był już młotek, klucz udarowy i ramię - tak z 1.2 długości ... i nic.
Jak to nie pomaga to biorę palnik i grzeję, wtedy idzie bez najmniejszych problemów. Jak nie mogę grzać, żeby nie uszkodzić uszczelniacza, to tak jak kolega napisał:
W trakcie spawania, element ulega gwałtownemu podgrzaniu na małej powierzchni i rdza popęka. Po ostygnięciu powinno udać się odkręcić.RafcioL28 pisze: trzeba dobrze przyspawać do niego jakąś śrubę
Ale zacznij od początku, czyli dobrego odrdzewiacza.
A czym chciałeś je zamrozić? Jest do tego jakieś urządzenie?
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Korki mostów ...
Specjalny spray. Tyle że drogo wychodzi, ale śruba kurczy się w otworze i łatwo odkręca.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Korki mostów ...
Sukces połowiczny .. Korki tylnego dyfra dały się odkręcić po okresowym psikaniu. Na przedni most nie ma mocnych.... Ani długa laga, ani młotek, ani udar, ani mrożenie ... Zostało już tylko grzanie i cięcie....
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Korki mostów ...
A jest opcja aby odessać olej po prostu? W smarcie nie ma korka spustowego oleju silnika, odciąga się go przez bagnet. Wiesz ile oleju wchodzi do dyfra, więc wiesz ile odessać. Jak zalewałem most przedni przez bagnet, zauważyłem że jest tam dość spory otwór. Śmiało można tam wężyk wsadzić. Minusem jest tutaj to że nie zobaczysz czy na magnesie korka masz opiłki czy też nie.
Dziś wymieniałem oleje w dyfrach, akurat u mnie poszło bez problemów.
Dziś wymieniałem oleje w dyfrach, akurat u mnie poszło bez problemów.