Siema.
Otóż od kilku dni stałem się ( w końcu ) posiadaczem kolejnego wskaźnika w tym wypadku dot. ciśnienia oleju... No i oczywiście jak do przy dokładaniu wskaźnika daje to pewien pogląd oraz pewne obiekcje. Zdaję sobie sprawę, iż wartości ciśnienia są bardzo zależne, to od oleju, to od temperatury, to od wskaźnika, to od czujnika - więc postaram się podać je wszystkie w miarę możliwości.
Olej to Valvo 5W50, świeżo zalany ( czego żałuję w tych temperaturach letnich ) zrobione może 1500 km.
Wskaźnik to chińczyk greedy, co do jego pracy nie mam nic do rzeczenia, boost działa świetnie, temperatura też.
Czujnik wkręcony w magistralę olejową w głowicy ( najdalej od pompy )
Ciśnienie Oleju w określonych warunkach :
Zimny rozruch - 6 Bar
Jazda na zimno 4.5 - 6.5 bar
90 stopni jałowy - 1.2 - 1.4 bar
90 stopni jazda - 2.5 - 3.7 bar
90 stopni ogień - nie więcej niż 4 bar.
100 stopni jałowy - 0.9 bar
100 stopni jazda - 2.5 - 3.5 bar
110 stopni - 0.8 - 0.7 Bar ( ; o )
110 stopni jazda - 2.5 - 3.5 bar
Jak to wygląda u was, biorę poprawkę oczywiście na wskazania owego zegara jednak tak jak mówię, odchyłki 0.1 bar czy tam nawet 0.2 bar nie wiele tutaj zmieniają.
Jak podaje manual, ktoś ma jakieś dokładne info ?
Kondycja silnika nie zła, olej wymieniany co 7.5 k, pobory praktycznie zerowe, mały piston slap, dosłownie mały. Przebieg 180 tysiecy. Filtr oleju OEM
Ciśnienie Oleju - Impreza GT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Ciśnienie Oleju - Impreza GT
Ma to sens, ale z tego co pamiętam ludzie montują czujniki ciśnienia/temperatury oleju w adapterach pod filtr oleju czyli blisko pompy.
Te ciśnienia nie wyglądają źle, pamiętam że kiedyś robiłem pomiary na magistrali głowicy EJ25 (podejrzenie braku smarowania rozrządu), mniej więcej tak samo wyglądały. Może się mylę, ludzie zajmujący się tuningiem będą mieli lepsze informacje.
Ciśnienie Oleju - Impreza GT
Najbardziej miarodajny jest pomiar w najbardziej odleglym punkcie, także też do tego się zastosowałem, podstawki przekłamują chocby ze względu na by-pass filtra
Ciśnienie Oleju - Impreza GT
Z mojego doświadczenia (ale z innych silników) skala wskazań wydaje się ok. Powiedziałbym że jak na zupełnie inny silnik to wskazania są dziwnie podobne. Może tak ma być :)
przy 6 bar otwiera się bezpiecznik więc nie ma prawa pokazać więcej, ok 1+ bar na luzie jest ok. A reszta po środku.
Nie liczyłbym na dokładność rzędu 0,2 bara - chyba, że jakiś super sprzęt.
przy 6 bar otwiera się bezpiecznik więc nie ma prawa pokazać więcej, ok 1+ bar na luzie jest ok. A reszta po środku.
Nie liczyłbym na dokładność rzędu 0,2 bara - chyba, że jakiś super sprzęt.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Re: Ciśnienie Oleju - Impreza GT
Mam zegary auto guage. U mnie pokazuje do ok 6 bar. Na luzie ok 1 bara (około 90 stopni). Wartość krytyczną dołu, ustawiłem na 0,7 bar (jeden raz, wskazanie spadło mi poniżej jednego bara, na luzie, wcześniej było dużo górek i zakrętów (olej powyżej 100 stopni). Olej valvoline 10v40.
- takumifan
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Impreza GT i Impreza EJ18T
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Ciśnienie Oleju - Impreza GT
U mnie czujnik ciśnienia jest magistrali w bloku za seryjnym czujnikiem, mówiąc prościej przy intercoolerze, czyli wcześniej niż u ciebie.
Olej to Valvoline 10W60 choć na 5W50 tez Valvoline wartości nieznacznie mniejsze po rozgrzaniu. Warto dodać że mam u siebie pompe oleju 11mm.
10w60 :
Start zimny - 6 bar
90 stopni
-jałowy - 2bar
-jazda - między 5,2-5,8 bar
90-100 stopni
-jałowy - 1,2-1,8bar
-jazda - 5bar
Jak spadło mi do 1 bar to miałem serce pod gardłem ale to przewrażliwienie, poza tym wartości ciśnienia nie patrzy się na obrotach jałowych, a na około 2k-3k obrotów czyli normalna praca silnika.
Olej to Valvoline 10W60 choć na 5W50 tez Valvoline wartości nieznacznie mniejsze po rozgrzaniu. Warto dodać że mam u siebie pompe oleju 11mm.
10w60 :
Start zimny - 6 bar
90 stopni
-jałowy - 2bar
-jazda - między 5,2-5,8 bar
90-100 stopni
-jałowy - 1,2-1,8bar
-jazda - 5bar
Jak spadło mi do 1 bar to miałem serce pod gardłem ale to przewrażliwienie, poza tym wartości ciśnienia nie patrzy się na obrotach jałowych, a na około 2k-3k obrotów czyli normalna praca silnika.
Ciśnienie Oleju - Impreza GT
Według workshop daty, oraz według manuala prawidłowe ciśnienie oleju to 1.0 bar na biegu jałowym przy 80 stopniach, oraz 2.9 bar przy 5000 rpm.
Stąd też stwierdzam że moje wartości są odpowiednie, jednak
Stąd też stwierdzam że moje wartości są odpowiednie, jednak
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- takumifan (15 cze 2018, o 15:38)