Ciśnienie Oleju - Impreza GT
: 4 cze 2018, o 10:58
Siema.
Otóż od kilku dni stałem się ( w końcu ) posiadaczem kolejnego wskaźnika w tym wypadku dot. ciśnienia oleju... No i oczywiście jak do przy dokładaniu wskaźnika daje to pewien pogląd oraz pewne obiekcje. Zdaję sobie sprawę, iż wartości ciśnienia są bardzo zależne, to od oleju, to od temperatury, to od wskaźnika, to od czujnika - więc postaram się podać je wszystkie w miarę możliwości.
Olej to Valvo 5W50, świeżo zalany ( czego żałuję w tych temperaturach letnich ) zrobione może 1500 km.
Wskaźnik to chińczyk greedy, co do jego pracy nie mam nic do rzeczenia, boost działa świetnie, temperatura też.
Czujnik wkręcony w magistralę olejową w głowicy ( najdalej od pompy )
Ciśnienie Oleju w określonych warunkach :
Zimny rozruch - 6 Bar
Jazda na zimno 4.5 - 6.5 bar
90 stopni jałowy - 1.2 - 1.4 bar
90 stopni jazda - 2.5 - 3.7 bar
90 stopni ogień - nie więcej niż 4 bar.
100 stopni jałowy - 0.9 bar
100 stopni jazda - 2.5 - 3.5 bar
110 stopni - 0.8 - 0.7 Bar ( ; o )
110 stopni jazda - 2.5 - 3.5 bar
Jak to wygląda u was, biorę poprawkę oczywiście na wskazania owego zegara jednak tak jak mówię, odchyłki 0.1 bar czy tam nawet 0.2 bar nie wiele tutaj zmieniają.
Jak podaje manual, ktoś ma jakieś dokładne info ?
Kondycja silnika nie zła, olej wymieniany co 7.5 k, pobory praktycznie zerowe, mały piston slap, dosłownie mały. Przebieg 180 tysiecy. Filtr oleju OEM
Otóż od kilku dni stałem się ( w końcu ) posiadaczem kolejnego wskaźnika w tym wypadku dot. ciśnienia oleju... No i oczywiście jak do przy dokładaniu wskaźnika daje to pewien pogląd oraz pewne obiekcje. Zdaję sobie sprawę, iż wartości ciśnienia są bardzo zależne, to od oleju, to od temperatury, to od wskaźnika, to od czujnika - więc postaram się podać je wszystkie w miarę możliwości.
Olej to Valvo 5W50, świeżo zalany ( czego żałuję w tych temperaturach letnich ) zrobione może 1500 km.
Wskaźnik to chińczyk greedy, co do jego pracy nie mam nic do rzeczenia, boost działa świetnie, temperatura też.
Czujnik wkręcony w magistralę olejową w głowicy ( najdalej od pompy )
Ciśnienie Oleju w określonych warunkach :
Zimny rozruch - 6 Bar
Jazda na zimno 4.5 - 6.5 bar
90 stopni jałowy - 1.2 - 1.4 bar
90 stopni jazda - 2.5 - 3.7 bar
90 stopni ogień - nie więcej niż 4 bar.
100 stopni jałowy - 0.9 bar
100 stopni jazda - 2.5 - 3.5 bar
110 stopni - 0.8 - 0.7 Bar ( ; o )
110 stopni jazda - 2.5 - 3.5 bar
Jak to wygląda u was, biorę poprawkę oczywiście na wskazania owego zegara jednak tak jak mówię, odchyłki 0.1 bar czy tam nawet 0.2 bar nie wiele tutaj zmieniają.
Jak podaje manual, ktoś ma jakieś dokładne info ?
Kondycja silnika nie zła, olej wymieniany co 7.5 k, pobory praktycznie zerowe, mały piston slap, dosłownie mały. Przebieg 180 tysiecy. Filtr oleju OEM