Jako, że to mój pierwszy post na tym forum, chciałbym Wszystkich przywitać - tak więc Dzień Dobry :)
Jestem ze Szczecina i około dwa tygodnie temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Subaru Imprezy GT z 1997 roku :)
https://images82.fotosik.pl/1109/aeb8a1 ... ffmed.jpg
Krótko nacieszyłem się pełną bezawaryjnością - po paru dniach autko zaczęło szarpać przy bardziej zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu. Gdy turbina wchodzi mniej więcej w zakres 0.5 bara i więcej zaczyna szarpać i dławić się - tak jakby brakowało mu paliwa (chociaż znawcą nie jestem więc proszę się nie sugerować). Dzieje się tak niezależnie od biegu, obrotów i prędkości - chociaż deptam bardziej zdecydowanie dopiero powyżej 3k rpm. Gdy pilnuje żeby turbina nie przekroczyła ~0.4 bara wszystko zdaje się w porządku albo przynajmniej jest to bardzo słabo odczuwalne. W efekcie wygląda to tak że gaz naciskam maksymalnie do połowy i wszystko wtedy pracuje normalnie.
Dzisiaj jadę z tym tematem do mechanika jednak prosiłbym Was o pomoc w zdiagnozowaniu potencjalnych sprawców tego stanu rzeczy.
Dodam również że w zeszłym tygodniu odkryłem nową bolączkę - podczas deszczów (gdy silnik był potencjalnie mokry/wilgotny), auto na zimnym silniku pracowało nierówno i szarpało również podczas ruszania i jazdy na niskich obrotach z lekko wciśniętym gazem. Problem znikał gdy silnik się rozgrzał (wilgoć odparowała?)
Obecnie głównym podejrzanym są świece, przewody, cewka i ewentualnie pompa paliwa - czy słusznie?
Dziękuję z góry za wszelkie rady i Pozdrawiam :)
Tomek
Subaru Impreza GT'97 - szarpie przy mocniejszym depnięciu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru Impreza GT'97 - szarpie przy mocniejszym depnięciu
Na pewno cały układ zapłonowy. Pompę na razie zostaw. Może mechanik da radę sprawdzić ciśnienie pompy. Jeszcze można by zerknąć na filtr paliwa. Jeśli świeży to pewnie nie on. Ale jeśli wiekowy, to wymienić bezwzględnie.
Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Subaru Impreza GT'97 - szarpie przy mocniejszym depnięciu
Jak masz przewody wysokiego napięcia to można łatwo sprawdzić czy mają przebicia. Po zmroku spryskać je wodą np. ze zraszacza do mycia szyb i będzie widać gdzie przebicia są. Tak samo z cewką.
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
Supermatek
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Auto: Subaru Impreza GC8 GT MY99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Subaru Impreza GT'97 - szarpie przy mocniejszym depnięciu
Ja miałem identyczny problem
Jak tylko zakupiłem mojego GTka to po tygodniu miałem takie objawy (i wcale jakoś super nie musiałem piłować). Wymieniłem świece, kable i pomogło.
Kolega miał identyczny problem w Sabie Aero 2l Turbo i ta sama przyczyna szarpania
Jak tylko zakupiłem mojego GTka to po tygodniu miałem takie objawy (i wcale jakoś super nie musiałem piłować). Wymieniłem świece, kable i pomogło.
Kolega miał identyczny problem w Sabie Aero 2l Turbo i ta sama przyczyna szarpania
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru Impreza GT'97 - szarpie przy mocniejszym depnięciu
Pomysł z pryskaniem woda w nocy, zweryfikuje czy to kable czy cewka w zasadzie.
Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2 Mini przy użyciu Tapatalka
Subaru Impreza GT'97 - szarpie przy mocniejszym depnięciu
Hej,
Dzięki za odpowiedzi :) rozumiem że biorę taki spryskiwacz i pryskam po kolei na cewke, kable itd. i patrzę gdzie będą szły iskry?
Dzięki za odpowiedzi :) rozumiem że biorę taki spryskiwacz i pryskam po kolei na cewke, kable itd. i patrzę gdzie będą szły iskry?
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Subaru Impreza GT'97 - szarpie przy mocniejszym depnięciu
Dokładnie tak. Najprostsza i najtańsza metodaAllais pisze:Hej,
Dzięki za odpowiedzi :) rozumiem że biorę taki spryskiwacz i pryskam po kolei na cewke, kable itd. i patrzę gdzie będą szły iskry?
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Subaru Impreza GT'97 - szarpie przy mocniejszym depnięciu
Hej,
Okazało się że kable zapłonowe były chyba jeszcze oryginalne wymienione i teraz lata jak należy Dzięki za pomoc :)
Okazało się że kable zapłonowe były chyba jeszcze oryginalne wymienione i teraz lata jak należy Dzięki za pomoc :)
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Subaru Impreza GT'97 - szarpie przy mocniejszym depnięciu
Allais pisze:Hej,
Okazało się że kable zapłonowe były chyba jeszcze oryginalne wymienione i teraz lata jak należy Dzięki za pomoc :)
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.