Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
piter_adam
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 28 sie 2018, o 18:03

Witam wszystkich, bardzo proszę o pomoc.
Dzisiaj odpaliłem autko po kilkudniowym postoju, miałem odpiętą poduszkę kierowcy bo całą kierownicę zdemontowałem. Silnik zapalił jak zawsze, pochodził max 1 minutę i zgasł sam z siebie, do tego załączył się wentylator chłodnicy i pracował mimo, że wyciągnąłem kluczyk ze stacyjki.
Po tym silnik już nie chciał odpalić, akumulator naładowany, rozrusznik kręci wałem jak zawsze, cewka podaje iskrę, paliwo jest pompowane do przewodów.
Każda kolejna próba wygląda tak samo, wał się kręci, silnik nie pali, wentylator się załącza.
Pierwszy raz coś takiego mi się zdarzyło.
Z góry dzięki wszystkim za każdą pomoc.



dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 28 sie 2018, o 18:57

Zobacz czy błędów nie ma w kompie zapisanych jeżeli istnieje taka możliwość. Może immobilizer sfiksował?

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

piter_adam
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 28 sie 2018, o 23:56

Jedyny błąd jaki był w pamięci to 24 czyli silnik krokowy i to jest świeży błąd z dzisiaj, ale on by nie miał raczej wpływu na to, że silnik nic a nic nawet nie kaszlnie.

Jest jakiś sposób, aby sprawdzić immobilizer? On chyba odcina zapłon, a ja iskrę na świecach mam, chyba, że mimo to dalej ma jakiś wpływ.

Sprawdziłem też czujnik położenia wału, jest sprawny.

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 29 sie 2018, o 16:50

Odłacz znowu aku na 15minut I zobacz co się stanie

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 29 sie 2018, o 18:16

Skoro jest iskra to raczej nie immobiliser, może pompa paliwa. Słychać ją jak przekrecisz kluczyk?

Wysłane z mojego M2mini przy użyciu Tapatalka


piter_adam
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 29 sie 2018, o 22:09

Aku odłączałem kilkakrotnie i nic to nie poprawiało.

Pompa podaje paliwo, słychać ją, wtryskiwacze też się otwierają bo świece są trochę mokre po wielokrotnym kręceniu bez zapłonu. Iskra jest cały czas.

Dzisiaj sprawdzałem jeszcze główny przekaźnik i przekaźnik pompy, wychodzi, że sprawne. Jutro do samej pompy się dobiorę i sprawdzę jakie dostaje napięcie i jakie pompuje ciśnienie.

Kończą mi się już pomysły ;-(

recki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 30 sie 2018, o 06:19

Po wentylatorze stawiam na spięte magiczne kostki pod kiere (pod kolumną kierownicy, dwa komplety jednopinowych kostek, czarne i zielone, mają być ROZPIETE!).
Po reszcie objawów to czujnik wału i co mało prawdopodobne przestawienie rozrządu.
I sprawdź wiązki i wtyczki ECU silnik.
Ja bym mocniej sprawdził paliwo - to że świeca mokra .. mnie nie przekonałeś ta metoda sprawdzania. Zdejmij przewód i wtedy czy siurka czy kapie.

piter_adam
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 30 sie 2018, o 21:47

Z przewodu leci pełną parą (odpinałem wężyk między filtrem paliwa, a listwami wtryskowymi). 3 obroty wału i zalało cały kubek czystej benzyny.

Kostki mam rozpięte zawsze, spinam je tylko jak chcę wymrugać błędy i od razu potem odpinam je.
Czujnik wału sprawdzony, załącza pompę paliwa, a wartości na multimetrze też podaje właściwe.
Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki jakie znalazłem, każdą kostkę na wiązce do jakiej miałem dostęp odpinałem i spinałem z powrotem czyszcząc styki.

Jutro jeszcze spróbuję sprawdzić 3 przekaźniki montowaną obok siebie: pompy, główny i wiatraka. Zobaczę też jakie napięcie idzie do pompy
Ostatecznością chyba będzie ECU do wymiany, albo rozrząd przestawiony. Nie wiem w jaki sposób mógłbym sprawdzić kompa czy nie padło mu coś.

recki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 31 sie 2018, o 12:10

Jeżeli jest paliwo, iskra i kompresja (zakładam że tutaj nic złego się nie podziało, chociaż jak masz czym to może warto sprawdzić?) to musi palić! Kluczyk na desce gaśnie jak wkładasz kluczyk? Immo odpina iskrę wprawdzie ale ... .
Fuknij mu strzykawka do 2 cylindrów trochę beny i zobacz czy będzie przez kilka sekund różnica przy odpalaniu.
Wtyczki przy wtryskiwaczach sprawdzone? Woltomierzem je zmierz czy coś się tam dzieje jak kręcisz (prawidłowo oscyloskop ale baaardzo mało prawdopodobne żeby był za mały "pik")
Kompa za bardzo nie sprawdzisz, tylko podmianka (tzn całkowity pad kompa sprawdzisz ale skoro piszesz że jest iskra tzn że na pewno nie padł całkowicie).
A jeszcze jedno mnie naszło - jak po tej minucie pracy gasł to po prostu zgasł czy kulał, kulał i zdechł ? Jeżeli niedomagał przez chwile zanim zgasł to szukaj na trasie paliwa (wtryski), jeżeli po prostu zgasł jakbyś wyjął kluczyk to prądy (wiązki, świece- iskra).
Jak uda Ci się rozwiązać problem- pamiętaj żeby dać znać- ciekawska ze mnie bestia a twój przypadek mnie naprawdę zainteresował

piter_adam
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 31 sie 2018, o 16:22

Dzięki za porady. Na 200% dam ci znać jak to się skończy :-)

Jeśli chodzi o kompresję to przy okazji robienia rozrządu 4 miesiące temu była mierzona i jest na każdym cylindrze książkowa (około 12 barów).
Kontrolka kluczyka gaśnie, jak najbardziej, na zapasowym kluczyku nic się nie zmienia, taka głupia logika użyć zapasu, ale jak pomysłów brak to wiesz haha.

Ta minuta pracy, odpalił jak zawsze, obroty na ssaniu ok 1200, zawsze tak było, silnik równo chodził. W pewnym momencie zgasł tak klasycznie jakbyś kluczykiem go wyłączył.
No i coś czego nigdy nie było, od razu załączył się wentylator chłodnicy i pracował mimo wyciągnięcia kluczyka, dopiero odpięcie aku go uspokoiło. Zimny silnik więc to bez sensu.

piter_adam
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 1 wrz 2018, o 18:20

Uwaga, posprawdzałem dzisiaj wszystkie przekaźniki i bezpieczniki jeszcze raz, poodpinałem i wpiąłem ponownie. Zakręciłem wałem, dodałem gazu i... OŻYŁ!!! Pracował jak złoto.
Zostawiłem go, żeby się rozgrzał i zgasiłem. Odpaliłem ponownie i działa. Stwierdziłem, że wyjadę z podwórka, podczas wyjeżdżania dałem za mało gazu i zdusiłem silnik i... znowu to samo. Nie pali i włącza się wiatrak.
Jak dla mnie problem jest gdzieś po stronie elektroniki, tak myślę, tylko teraz rozkmina co to mogłoby być, czy jakiś moduł, czy przekaźnik, albo cały komp.

recki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 1 wrz 2018, o 19:03

Wtyczki, pewnie albo przy kompie albo główna na silnik idąca. Jak grzebniesz przy kompie to profilaktycznie zobacz czy nie ma śladów wody w środku.

piter_adam
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 1 wrz 2018, o 19:07

Wtyczki przy kompie już ogarniałem na samym początku, wszystko suchutkie, przeczyszczone i sztywno siedzi.

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 1 wrz 2018, o 21:26

Ostatnio miałem też niezły zgryz... mianowicie, mojemu mechanikowi gasł Nissan terrano 2. Co dziwne gasł w czasie jazdy i od razu zapalał. Coś na moment przerywało. Pierwsza na ogień poszła kostka stacyjki. Jednak jej wymiana tylko trochę poprawiła sprawę. Miała luźne styki na zgrzewach. Głównym problemem okazał się przekaźnik w komorze silnika. W ASO nowy koszt ok 240 pln :o . Ale tego udało się uratować, ma dwa styki normalnie otwarte, zostały one wyczyszczone i wszystko gra już parę tygodni.
Ale do rzeczy, myślę że u Ciebie skoro da się błędy odczytać to komputer silnika żyje i ma się dobrze. Problem leży gdzieś w połączeniach instalacji elektrycznej. Sprawdź dobrze przekaźniki w komorze silnika (chyba tam tylko są odpowiedzialne ze silnik, ale nie zaszkodzi zaglądnąć do wszystkich), wyjmij, otwórz przyglądnij się stykom wewnątrz. Może wystarczy dobre oczyszczenie, zanim włożysz przekaźniki na miejsce psiknij tam jakiś "kontaktem", albo choćby WD40. Wyjmij i włóż parę razy. Sprawdź czy odpali.
A jeszcze sprawa stacyjki. Sprawdź czy odpali jak docisniesz mocniej kluczyk przy wkladaniu.


namiot
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: było sti 2002 teraz 2.0R 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 2 wrz 2018, o 20:00

czujnik położenia walka lub wału

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 2 wrz 2018, o 20:38

Napisał w 8 poście że sprawdzone. Komp nie wyrzuca błędu.

Wysłane z mojego M2mini przy użyciu Tapatalka


piter_adam
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 3 wrz 2018, o 08:20

Dzięki, przekaźniki właściwe też sprawdzałem, wymontowałem je, dałem im 12V i masę i mierzyłem przepływ napięcia, rezystancję, czy jest przejście. Gdzieś tak jak mówisz, może na wtyczkach czy złączkach jest problem bo tak jak pisałem wcześniej on znowu odpalił po tym jak wszystkie bezpieczniki i przekaźniki poodpinałem, posprawdzałem, i wpiąłem z powrotem.

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 3 wrz 2018, o 13:58

Ciężko będzie to znaleźć. Kiedyś miałem golfa MK1, tam roznitowaly mi się blaszki wewnątrz skrzynki z gniazdami na bezpieczniki. Rozebrałem, na części pierwsze i polutowalem każdy nit. A problemem były niedziałające kierunkowskazy. Po tej operacji jak ręką odjął.

Nic tylko sprawdzać po jednej rzeczy i odpalać, może się w końcu trafi.
Inna metoda to dorwać schemat elektryczny, mierzyć każdy pin we wtyczce. Porównywać że schematem możliwe napięcia.

Wysłane z mojego M2mini przy użyciu Tapatalka


piter_adam
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 4 wrz 2018, o 14:45

Dzięki, będę szukał, jeszcze podejrzenie pada na kostkę immo, tylko nie wiem jak mógłbym ją sprawdzić czy działa jak należy

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 4 wrz 2018, o 14:57

Możesz sprawdzić policzenia pętli przy stacyjce. A sprawności immo wykluczysz zapalając drugim kluczykiem.

Wysłane z mojego M2mini przy użyciu Tapatalka


piter_adam
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 4 wrz 2018, o 15:05

Odpalałem drugim, znaczy próbowałem :-), to samo było bez zmian

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 4 wrz 2018, o 18:09

Wtyczek do diagnostyki nie ruszałeś?

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 4 wrz 2018, o 18:11

dzixd pisze:Wtyczek do diagnostyki nie ruszałeś?

Wysłane z mojego mądrego telefonu
Głupie pytanie przecież zczytywaleś błędy. Może kabelek od stacyjki gdzieś się obluzował i co jakiś czas nie łapie

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

piter_adam
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 4 wrz 2018, o 20:31

Do stacyjki się jeszcze dobiorę. Dzisiaj jeszcze raz sprawdzałem wiązki w komorze silnika, odkręciłem i wyczyściłem wszystkie masy jakie znalazłem. Kupiłem nawet nowe klemy i naładowałem aku.

piter_adam
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Ssak 2.0 GC Silnik nie odpala!!! Pomocy

Post 4 wrz 2018, o 20:35

Dzisiaj jeszcze otwierałem kostkę immo, w środku wszystkie kondensatory i układy wyglądają jak nowe no i mają przejście.
Zaciekawił mnie bardzo przekaźnik spryskiwaczy. Gdy go odpiąłem i przekręciłem na zapłon to nagle check engine zaczął migać bez przerwy :o
Rozebrałem go też i żaden opornik nie jest przepalony, wszystko niby cacy.

Zagadka jakiej jeszcze nigdy nie miałem.

ODPOWIEDZ