OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 24 wrz 2018, o 13:55

Cześć,

Mam do wymiany lewą końcówkę drążka kierowniczego i tak się zastanawiam czy nie wymienić obu stron razem z samym drążkiem.

Pacjent to Outback 3.6 130kkm. Podejrzewam że końcówki oryginalne...

Pytanie jest czy warto przy tej robocie na zapas zmienić też drążek, ten długi z kulą? Jaka jest jego wytrzymałość.

A może jeśli to strona lewa to zmienić tylko lewy .... drążek jest tylko po prawej jak widzę.

Obrazek


"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 222 razy
Polubione posty: 345 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 24 wrz 2018, o 14:04

Skoro maglownica jest ok. to po co iść w koszty?
Skoro jedna końcówka jest zła, wymień jedną.
Ja kiedyś wymieniałem tylko jedną bo mi ćwoki na myjni lance w koło wsadzili i strzeliła osłona gumowa.
Dolce far niente ;-)

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 24 wrz 2018, o 14:09

Mam dwa znajome warsztaty. Ten starej daty mówi zmienić jeden, ten bardziej od sportu mówi zmień wszystko :)
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 213 razy
Polubione posty: 492 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 24 wrz 2018, o 15:09

Zmień obie końcówki. Drążki zostaw. Pamiętaj, że po wszystkim należy zrobić zbieżność. Dlatego nie ma wielkiego sensu robić dwa razy.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 24 wrz 2018, o 15:12

Skłaniam się ku takiemu myśleniu ale jak już robić dwie strony może warto też drążek .. to mniej niż 100 PLN ...
Dlatego pytam na ile są trwałe.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

tomeksopot
0 gwiazdek
Lokalizacja: Sopot/Berlin
Auto: Forester 2,0 XT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 24 wrz 2018, o 15:43

zamiennik pewnie będzie mniej trwały niż ori..., ale to nie reguła.
Jeżeli wymieniasz obie strony końcówek, a drążek kosztuje mnie niż 100pln, to zmień i zapomnij o tym układzie na długo ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 24 wrz 2018, o 15:52

A jaki są objawy? Luz na gałce? To po co ruszać drążki?

Drążki z reguły wytrzymują dużo dłużej niż końcówki. Faktycznie może mieć sens wymienić obie strony, bo skoro jedna padła, to pewnie za chwilę druga. Ale jak reszta OK, to po co wymieniać drążki?

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 24 wrz 2018, o 15:56

Drążek chyba jest jeden, po prawej ...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 24 wrz 2018, o 16:00

Chyba nie ;-)

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 24 wrz 2018, o 19:51

Na fiszce wygląda jakby był tylko po prawej stronie ...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 24 wrz 2018, o 21:37

paku pisze:Na fiszce wygląda jakby był tylko po prawej stronie ...
Na chłopski rozum zawsze dwa drążki są :?:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 24 wrz 2018, o 21:39

Nie zawsze mam samochód gdzie nie ma oddzielnych dwóch drążków jak tutaj. Jest jeden z jednej strony z końcówką, z drugiej końcówka wchodzi w magiel bez oddzielnego drążka.
Magiel jest zamontowany niesymetrycznie.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

paku
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: OBK H6
Polubił: 44 razy
Polubione posty: 97 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 1 paź 2018, o 11:23

Wymieniony komplet ...

A tak przy okazji to pan diagnosta stwierdził lewą stronę, a padnięta była prawa....
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego

Post 13 paź 2018, o 20:37

Dwa lata temu po kupnie Tribeci wymieniałem w przednim zawiasie wszystko oprócz drążków i amortyzatorów (wciąż OEM), od tego momentu zrobione 45kkm. Wczoraj Tribeca przeszła przegląd, zero luzów a wszystkie amory niby mają po 80% sprawności :-> . Zamontowane końcówki CTR.

ODPOWIEDZ