OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
Cześć,
Mam do wymiany lewą końcówkę drążka kierowniczego i tak się zastanawiam czy nie wymienić obu stron razem z samym drążkiem.
Pacjent to Outback 3.6 130kkm. Podejrzewam że końcówki oryginalne...
Pytanie jest czy warto przy tej robocie na zapas zmienić też drążek, ten długi z kulą? Jaka jest jego wytrzymałość.
A może jeśli to strona lewa to zmienić tylko lewy .... drążek jest tylko po prawej jak widzę.
Mam do wymiany lewą końcówkę drążka kierowniczego i tak się zastanawiam czy nie wymienić obu stron razem z samym drążkiem.
Pacjent to Outback 3.6 130kkm. Podejrzewam że końcówki oryginalne...
Pytanie jest czy warto przy tej robocie na zapas zmienić też drążek, ten długi z kulą? Jaka jest jego wytrzymałość.
A może jeśli to strona lewa to zmienić tylko lewy .... drążek jest tylko po prawej jak widzę.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
Skoro maglownica jest ok. to po co iść w koszty?
Skoro jedna końcówka jest zła, wymień jedną.
Ja kiedyś wymieniałem tylko jedną bo mi ćwoki na myjni lance w koło wsadzili i strzeliła osłona gumowa.
Skoro jedna końcówka jest zła, wymień jedną.
Ja kiedyś wymieniałem tylko jedną bo mi ćwoki na myjni lance w koło wsadzili i strzeliła osłona gumowa.
Dolce far niente
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
Mam dwa znajome warsztaty. Ten starej daty mówi zmienić jeden, ten bardziej od sportu mówi zmień wszystko :)
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
Zmień obie końcówki. Drążki zostaw. Pamiętaj, że po wszystkim należy zrobić zbieżność. Dlatego nie ma wielkiego sensu robić dwa razy.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
Skłaniam się ku takiemu myśleniu ale jak już robić dwie strony może warto też drążek .. to mniej niż 100 PLN ...
Dlatego pytam na ile są trwałe.
Dlatego pytam na ile są trwałe.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
-
tomeksopot
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Sopot/Berlin
- Auto: Forester 2,0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
zamiennik pewnie będzie mniej trwały niż ori..., ale to nie reguła.
Jeżeli wymieniasz obie strony końcówek, a drążek kosztuje mnie niż 100pln, to zmień i zapomnij o tym układzie na długo
Jeżeli wymieniasz obie strony końcówek, a drążek kosztuje mnie niż 100pln, to zmień i zapomnij o tym układzie na długo
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
A jaki są objawy? Luz na gałce? To po co ruszać drążki?
Drążki z reguły wytrzymują dużo dłużej niż końcówki. Faktycznie może mieć sens wymienić obie strony, bo skoro jedna padła, to pewnie za chwilę druga. Ale jak reszta OK, to po co wymieniać drążki?
Drążki z reguły wytrzymują dużo dłużej niż końcówki. Faktycznie może mieć sens wymienić obie strony, bo skoro jedna padła, to pewnie za chwilę druga. Ale jak reszta OK, to po co wymieniać drążki?
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
Drążek chyba jest jeden, po prawej ...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
Na fiszce wygląda jakby był tylko po prawej stronie ...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
Na chłopski rozum zawsze dwa drążki sąpaku pisze:Na fiszce wygląda jakby był tylko po prawej stronie ...
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
Nie zawsze mam samochód gdzie nie ma oddzielnych dwóch drążków jak tutaj. Jest jeden z jednej strony z końcówką, z drugiej końcówka wchodzi w magiel bez oddzielnego drążka.
Magiel jest zamontowany niesymetrycznie.
Magiel jest zamontowany niesymetrycznie.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
Wymieniony komplet ...
A tak przy okazji to pan diagnosta stwierdził lewą stronę, a padnięta była prawa....
A tak przy okazji to pan diagnosta stwierdził lewą stronę, a padnięta była prawa....
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK - Wytrzymałość drążka kierowniczego
Dwa lata temu po kupnie Tribeci wymieniałem w przednim zawiasie wszystko oprócz drążków i amortyzatorów (wciąż OEM), od tego momentu zrobione 45kkm. Wczoraj Tribeca przeszła przegląd, zero luzów a wszystkie amory niby mają po 80% sprawności . Zamontowane końcówki CTR.