Strona 1 z 2

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 7 paź 2018, o 21:43
autor: wladekkow
Cześć, w najbliższym czasie będę kupował Outbacka III 2,5 benzyna/lpg 165KM manual z reduktorem. Pojęcie o motoryzacji ogólnej mam ale wolę dopytać o szczegóły na co patrzeć na oględzinach.

- gdzie szukać korozji? Nadkola tył na pewno, coś jeszcze?
- da się na słuch sprawdzić czy zawory były regulowane/wymagają regulacji? Rozumiem że są w tym silniku regulowane na śubki? Silnik to EJ252?
- zawieszenie tył - jest samopoziomowane? Jeśli tak to jak patrzeć na jego sprawność? Auto ma zapewne stać idealnie w poziomie
- co jeszcze? ;)

Pozdrawiam - mam nadzieję że wbiłem do właściwego działu ;)

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 8 paź 2018, o 12:11
autor: ewemarkam
- Zerknij jeszcze na krawędź drzwi dolna, stan kołyski zawieszenia z tyłu.
- Luzy zaworowe sprawdzisz tylko zdejmując pokrywy i wykonując pomiar szczelinomierzem. Mierząc kompresje, sprawdzisz czy któryś nie jest już podparty. EJ252 ma chyba jeden wałek w głowicy, powinien mieć luzy na śrubkach.
W Foresterze sprawdziłem i wyregulowałem chyba 3 zawory w trochę ponad godzinę.
- Zerknij na wycieki oleju. Silnik (okolice wałków rozrządu, pokrywy zaworów, wał korbowy), skrzynia, dyfer, maglownica. W zasadzie to co w każdym samochodzie.
W 2.5 może strzelić uszczelka pod głowicą. Ciężko to sprawdzić ale poszukaj na forum jak to zweryfikować.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 8 paź 2018, o 13:47
autor: wladekkow
Dzięki za odp. Zasadniczo to ogóły typu korozja, wycieki, stuki w zawieszeniu to ogarnę. Jak wspomniałeś ewemarkam, jak w każdym aucie.

Silnik jak już ustaliłem to jednak ej253 SOHC i zawory na śrubki.

Godzinę temu kolega kupił w nowym sączu dokładnie takiego outbacka jak ja szukam - szukaliśmy we dwóch identycznego auta, teraz zostałem tylko ja ;)

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 8 paź 2018, o 15:20
autor: sasek94
EJ253 żłopie olej i to chyba każde, kiedy użytkuje się powyżej 3k rpm.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 8 paź 2018, o 17:52
autor: wladekkow
To wiem. Liczę się z tym.

A jak amortyzatory z tyłu w tym aucie? Są zwyczajne czy jakiś turbo patenty z poziomowaniem?

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 8 paź 2018, o 20:01
autor: jimiasty
wladekkow pisze:
8 paź 2018, o 17:52
A jak amortyzatory z tyłu w tym aucie? Są zwyczajne czy jakiś turbo patenty z poziomowaniem?
Są samopoziomujące, ale bardzo wytrzymałe. W tym z 2004 - 280kkm, mam jeszcze ori i działają wysmienicie. W tym drugim, świeżo kupionym, z 2008 270kkm, coś czuję, że będę musiał je zmienić, bo skacze trochę na nierównościach - to wersja bifuel, czyli od nowości były obciążone butlą w bagażniku. Ori 1800PLN/sztukę, a zamienniki Peddersa chyba 1700PLN za komplet ze sprężynami.
Tak jak pisali poprzednicy, żłopie olej! - trzeba pilnować stanu. U mnie nawet do 0.5l/1000, choć ostatnio coś się popsuło i bierze 0.2l/1000km. Nie upilnujesz, np w długiej trasie po autostradzie i silnik do remontu.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 11 paź 2018, o 11:50
autor: wladekkow
mam takiego jednego na oku - gość przez tel mówi że nie działa tempomat po tym jak zdjął kierownicę do obszycia. założył z powrotem i tempomat martwy. Jakieś przemyślenia?

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 11 paź 2018, o 14:52
autor: sasek94
Jak świeci check engine to tempomat nie działa. Jak nie świeci albo nie podpiął kostki albo tapicer uszkodził przyciski/przewód.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 12 paź 2018, o 14:58
autor: wladekkow
czy brak napisów "SUBARU" i "OUTBACK" na tylnej klapie bezwzględnie oznacza lakierowanie? Nie widziałem innego przykładu żeby ich nie było a ten właśnie nie ma ;)

mam miernik grubości lakieru ale alu nie ogarnie a z tego co wiem klapa i maska jest alu prawda?

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 12 paź 2018, o 15:04
autor: sasek94
Jeżeli wersja Eu to Alu. US chyba stal.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 16 paź 2018, o 10:12
autor: wladekkow
Czy wszystkie outbacki miały samopoziomowany tył? Ten którego oglądałem (i nie kupiłem) stał elegancko w poziomie ale samopoziomowany nie był. Tzn jak wsiadły to bagażnika dwie osoby to usiadł nieco i nie wstał (silnik pracował).

Właściciel oczywiście mówił że to plus bo amorki tanie ;)

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 16 paź 2018, o 11:10
autor: jimiasty
wladekkow pisze:
16 paź 2018, o 10:12
Czy wszystkie outbacki miały samopoziomowany tył?
Chyba wszystkie, nie wiem jak z US. Pewnie miał już zmieniane na zwykłe. A ile ma przebiegu?

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 16 paź 2018, o 14:17
autor: wladekkow
Ten miał 264000. EU, nie walony i przebieg wyglądał sensownie.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 17 paź 2018, o 11:06
autor: jimiasty
Taki HINT ode mnie. Auto mechanicznie praktycznie zawsze da się w sensownych pieniądzach ogarnąć. Bitej, krzywej, zardzewiałej budy już praktycznie nie uratujesz.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 17 paź 2018, o 14:16
autor: wladekkow
świetnie o tym wiem ;)

Re: Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 17 paź 2018, o 20:18
autor: sorevell
Z napisami na klapie jest różnie. Ja mam tylko OUTBACK.
A co do SLS, to musiałbyś przejechać się kawałek z tymi dwiema osobami w bagażniku, bo w wersji opisanej przez Ciebie był to tzw. test OKD. SLS powinien mieć zbiorniczek, może być ukryty za amortyzatorem, tzn. od strony bagażnika.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 22 paź 2018, o 22:02
autor: wladekkow
W przedlifcie jest silnik 2,5 165KM. SOHC i zawory na śrubki. W polifcie jest 2,5 173KM. Też SOHC i rozrząd na śrubki?

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 23 paź 2018, o 10:25
autor: paku
wladekkow pisze:
16 paź 2018, o 10:12
Tzn jak wsiadły to bagażnika dwie osoby to usiadł nieco i nie wstał (silnik pracował).
To chyba tak nie działa. Mam outbacka z samopoziomującymi się amorami.
Jak nazwa wskazuje SAME się poziomują - a pompki elektrycznej ani wężyka z silnika nie mają.

Nie wiem dokładnie ale wydaje mi się, i widzę z doświadczenia po swoim, że samochód przysiada i dopiero podczas jazdy amorki podczas bujania same się "dopompowują".
W każdym razie podczas stania, nawet na silniku, nic się nie dzieje, samochód normalnie przysiada lekko dopiero po kawałku jazdy jest równiejszy.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 23 paź 2018, o 10:29
autor: paku
jimiasty pisze:
8 paź 2018, o 20:01
Tak jak pisali poprzednicy, żłopie olej! - trzeba pilnować stanu. U mnie nawet do 0.5l/1000, choć ostatnio coś się popsuło i bierze 0.2l/1000km. Nie upilnujesz, np w długiej trasie po autostradzie i silnik do remontu.
Żłopie jedyny "uznany" olej składający się z estrów. Ja na innym porządnym syntetyku nie dolewam między wymianami (raz na rok).
Oleje estrowe są lepsze przez 5kkm potem robi się woda ... więc do rajdów są super, dla ludzi .. słabo.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 23 paź 2018, o 11:23
autor: jimiasty
@ppaku, Ja leje shell helix ultra 5w30. Próbowałem też jedyne uznane motule a także millersy. Nie widzę kompletnie żadnej różnicy. Shell jest na każdej stacji i nie ma problemu z dokupieniem.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 23 paź 2018, o 11:25
autor: paku
no i słusznie ... chociaż mi nie bierze aż tyle ... Mobil1 0w40 ...

Re: Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 23 paź 2018, o 14:21
autor: sorevell
wladekkow pisze:W przedlifcie jest silnik 2,5 165KM. SOHC i zawory na śrubki. W polifcie jest 2,5 173KM. Też SOHC i rozrząd na śrubki?
Po liftingu jest DOHC i regulacja zaworów nie jest na śrubki.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 24 paź 2018, o 07:52
autor: jimiasty
paku pisze:
23 paź 2018, o 11:25
no i słusznie ... chociaż mi nie bierze aż tyle ... Mobil1 0w40 ...
Bo masz H6. Problem chlania dotyczył 2.5 przedliftowych. Mam 2 OBKi jak w opisie, ten poliftowy jak na razie (odpukać, bo zrobiłem dopiero 1.5kkm) jest abstynentem olejowym.

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 25 paź 2018, o 21:36
autor: wladekkow
Ciekawostka. Dzwoniłem do mechanika subarowego i pytałem o regulację zaworów w poliftowym OBK tym co ma 173KM. Mowi że jeden wałek i rozrząd na śrubki. Rozkodowałem VIN takiego - 2,5 SOHC. Kuzyn który ma OBK z takim silnikiem zajrzał pod maskę - EJ253 czyli śrubkowy ;)

Re: Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

: 26 paź 2018, o 19:03
autor: sorevell
Wiesz, ja byłem ze swoim u takiego mechanika, który twierdził, że w tym silniku są hydrauliczne popychacze.

Są dwie opcje:
1. 2,5 SOHC 165 KM i śrubki (przed liftingiem)
2. 2,5 DOHC 173 KM i szklanki (po liftingu)

Ale jeżeli chcesz, we wtorek zostawiam samochód u Zbyszka na Mechaników na serwis, to mogę się upewnić na 100%.