OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Cześć,
Od jakiegoś czasu okresowo słyszę i czuję gdzieś spod podłogi tyrkotanie podobne do wjechania na tarkę albo np. malowane na drodze pasy.
Tyrkotanie trwa 2-3 sekundy i cichnie. Samochód przestaje też drgać.
Było podejrzenie, że to włącza się trakcja, ale nie widać lampki jak również zdarza się to na zupełnie prostym kawałku drogi i przy różnych prędkościach.
Wyłączenie kontroli trakcji przyciskiem nic nie zmienia.
Zaczynam się zastanawiać nad krzyżakami wałów albo jakimiś ich podporami ... a może automat czy amory samopoziomujące (130kkm)??
A może luźny klocek wpada w wibrację ...
Jedyne co jest powtarzalne to średnie prędkości /60-100/ oraz lekkie dodanie gazu.
Jakieś pomysły ??
Od jakiegoś czasu okresowo słyszę i czuję gdzieś spod podłogi tyrkotanie podobne do wjechania na tarkę albo np. malowane na drodze pasy.
Tyrkotanie trwa 2-3 sekundy i cichnie. Samochód przestaje też drgać.
Było podejrzenie, że to włącza się trakcja, ale nie widać lampki jak również zdarza się to na zupełnie prostym kawałku drogi i przy różnych prędkościach.
Wyłączenie kontroli trakcji przyciskiem nic nie zmienia.
Zaczynam się zastanawiać nad krzyżakami wałów albo jakimiś ich podporami ... a może automat czy amory samopoziomujące (130kkm)??
A może luźny klocek wpada w wibrację ...
Jedyne co jest powtarzalne to średnie prędkości /60-100/ oraz lekkie dodanie gazu.
Jakieś pomysły ??
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
No tak, konwerter też może być podejrzany. W tym kontekście to może być ważne, że dzieje się to przy lekkim dodaniu gazu, z hamowania silnikiem, zaraz na początku wciśnięcia pedału. Czyli może raczej rozpinanie ...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Lockup rozpina jak skrzynia zdecyduje że zmieni bieg. Czyli musisz depnać na gaz.
Jak go dawkujesz względnie delikatnie to skrzynia nie rozpina. Dziwny przypadek Ci się trafił.
Jak go dawkujesz względnie delikatnie to skrzynia nie rozpina. Dziwny przypadek Ci się trafił.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
no chyba słyszysz i czujesz kiedy skrzynia zapina/rozpina lock up, jeśli drżenie występuje kiedy teoretycznie lock up powinien być zapięty to ewidentnie wina konwertera. Ja miałem podobny przypadek ale głównie był wyczuwalny podczas zapinania lock upu przy delikatnym rozpędzaniu samochodu. Konwerter zregenerowałem i od tego momentu zrobiłem 45kkm.
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Częstotliwościowy tej tarki jest niezależna od prędkości samochodu - ale ta nie może być za duża. Częstotliwość jest zawsze taka sama i niezmienna.
Słuchać to w okolicach 60-100km/h ale nie szybciej. I tylko w początkowym momencie dodawania gazu.
Wydaje mi się że przy 60km/h i dodaniu gazu jest mała szansa że lock-up jest zapięty lub ma być zapięty. Szczególnie jeśli właśnie dodajesz gazu. Lock-up to większe prędkości i chwila równej jazdy. Rozpoznaje go, ale przy większych prędkościach.
Ale nie wykluczam że coś w konwerterze bije pod obciążeniem lekkim, a przy większym przestaje, bo się opiera.
Słuchać to w okolicach 60-100km/h ale nie szybciej. I tylko w początkowym momencie dodawania gazu.
Wydaje mi się że przy 60km/h i dodaniu gazu jest mała szansa że lock-up jest zapięty lub ma być zapięty. Szczególnie jeśli właśnie dodajesz gazu. Lock-up to większe prędkości i chwila równej jazdy. Rozpoznaje go, ale przy większych prędkościach.
Ale nie wykluczam że coś w konwerterze bije pod obciążeniem lekkim, a przy większym przestaje, bo się opiera.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
U mnie lockup spina jak skrzynia jest zagrzana od trochę powyżej 60km/h. Parę razy sprawdziłem.
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Ale bieg musi być najwyższy ( 4/5) ???
Sprawdzę w trybie manualnym, wtedy lock-up nie działa, zobaczymy czy coś usłyszę.
Sprawdzę w trybie manualnym, wtedy lock-up nie działa, zobaczymy czy coś usłyszę.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Ja mam stara 4eat phase 1. Zapina tylko na najwyższym biegu, u mnie to 4.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Paku, odpal RomRaider, włącz podgląd l/u solenoid pressure, l/u solenoid current oraz accelerator pedal angle, będziesz widział kiedy lock up jest zapinany oraz jak ciśnienie sterujące tarczką lock upu jest modulowane w zależności od naciśnięcia pedału gazu.
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Popatrzę, ale coś nie che mi się zainstalować ten soft ...
Wymaga Javy x32 ja mam x64 ... powalczę.
Wymaga Javy x32 ja mam x64 ... powalczę.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
to może podłącz freeSSM, tam też muszą być PIDy związane z lock upem i jego pracą
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Badania zrobię ale na razie wyczytałem że ogólnie jest to problem ze skrzyniami AT (nie tylko Subaru).
A dla Subaru było nawet zalecenie wymiany konwertera w okolicy 2009 roku. Była też jakaś modyfikacja układu lock-up'u
https://workshop-manuals.com/subaru/tri ... eleration/
A dla Subaru było nawet zalecenie wymiany konwertera w okolicy 2009 roku. Była też jakaś modyfikacja układu lock-up'u
https://workshop-manuals.com/subaru/tri ... eleration/
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Powiem szczerze że miałem kilkanaście samochodów z ASB (nie Subaru) i tylko w Tribece był problem z konwerterem. Na forum SIP kolega ma problem z konwerterem w '14 OBK, czyli problem mimo rzekomej modyfikacji konwertera się powtarza.
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Byłem w trasie i specjalnie mądrzejszy nie jestem. Tyrkotanie/trzęsienie jest tylko na 5 w okolicach 2000 obr/min, wyłącznie przy dodaniu lekko gazu po chwili jazdy bez deptania pedału.
Mam trzy tryby/mapy. Na sportowych występuje to bardzo rzadko, ale chyba dlatego, że są wysoko trzymane obroty.
Raz mi tak zatrzęsło że nawet podsufitka wpadła w rezonans. Ewidentnie drga gdzieś bardziej z tyłu...
Mam trzy tryby/mapy. Na sportowych występuje to bardzo rzadko, ale chyba dlatego, że są wysoko trzymane obroty.
Raz mi tak zatrzęsło że nawet podsufitka wpadła w rezonans. Ewidentnie drga gdzieś bardziej z tyłu...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Który plik konfiguracyjny należy zassać dla Outbacka'12 ze skrzynią 5eat ??
Trochę się obawiam czy nie są one za stare ... Mam nadzieje że auto nie wybuchnie ....
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
masz na myśli logger definition? Ja ściągałem stąd https://www.romraider.com/forum/viewtop ... 135a3dc779 nie bój się, nic się nie stanie. To są pliki definiujące odczyt danych z ECU I TCM.
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Ale chyba dobiera się do wersji software'u ECU ??
Mam wrażenie że nowsze wersje są na GitHubie
https://github.com/RomRaider
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
W kwestii problemu z lockup'em to jak rozumiem bez wyjęcia konwertera nie da się nic stwierdzi tak naprawdę .. ???
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
popróbuj i porównaj jakie będą różnice w odczycie danych pomiędzy danymi wersjami definicji
jak upewnisz się na 100% że to drżenie następuje podczas zapinania lock upu, to tylko zrzucenie skrzyni, oddanie konwertera do zakłądu gdzie regenerują konwertery, oni go tam rozcinają i weryfikują w jakim stanie są poszczególne części, w tym też tarczki lock upu. Jeśli tarczki są spalone, to wklejaja nowe, składają całość i zaspawowywują korpus.
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
To może być coś z konwerterem ale następuje tylko po lekkim dodaniu gazu, po "hamowaniu" silnikiem, w okolicah 2000 rpm. To chyba nie są warunki na zapięcie lockupu.
U mnie zapięcie występuje tak bardziej przy 2500 ... Wg mnie coś drga w łożysku/uchwycie ... np. wał, albo poduszka skrzyni.
U mnie zapięcie występuje tak bardziej przy 2500 ... Wg mnie coś drga w łożysku/uchwycie ... np. wał, albo poduszka skrzyni.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
jeśli wyczuwasz "hamowanie" silnikiem podczas stabilnej jazdy po odjęciu gazu, to lock up jest zapięty. Jak nie jest zapięty, to po odjęciu gazu samochód swobodnie się toczy jak byś w manualu wcisnął sprzęgło. U mnie lock up zapina się nawet przy 1800rpm.
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Jestem po jazdach próbnych z logowaniem RomRidera.
Jeśli pozaznaczałem dobre parametry to może coś będzie widać. ... Zaraz coś wkleję.
Jeśli pozaznaczałem dobre parametry to może coś będzie widać. ... Zaraz coś wkleję.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Nie mam jak wkleić, ale widzę zmiany ciśnienia na zaworze L/U, na 5 biegu. Nawet w czasie kiedy, być może, było to terkotanie (jak mi się wydaje) - ale a czym ma to świadczyć ??
Nie dam siebie głowy uciąć że dźwięk był dokładnie w tym momencie. Zrobiłem kilka jazd i +-pamiętam kiedy, ale nie z dokładnością do sekund ...
Dodatkowo mam skrzynie w trybie uczenia po zabawie z FreeSSM i nie chce z niego wyjść ....
Dwa razy samochód tak się zatrząsł że poczułem aż w nerkach przez fotel ... moim zdaniem wibracje tłumików w sprzęgle L/U lub jakiś silent blok walnął przy wałach.
Nie dam siebie głowy uciąć że dźwięk był dokładnie w tym momencie. Zrobiłem kilka jazd i +-pamiętam kiedy, ale nie z dokładnością do sekund ...
Dodatkowo mam skrzynie w trybie uczenia po zabawie z FreeSSM i nie chce z niego wyjść ....
Dwa razy samochód tak się zatrząsł że poczułem aż w nerkach przez fotel ... moim zdaniem wibracje tłumików w sprzęgle L/U lub jakiś silent blok walnął przy wałach.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Bawiąc się FreeSSM kliknąłeś na clear memory2? Ja po tej procedurze musiałem pojeździć ze stałymi prędkościami na poszczególnych biegach. Procedurę nauki znajdziesz na necie.
Jak podejrzewasz podpory wału, to ciężko je sprawdzić?
Jak podejrzewasz podpory wału, to ciężko je sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2018, o 10:36 przez lutek34, łącznie zmieniany 1 raz.