OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Wklejam link do plików z RomRidera.
https://1drv.ms/f/s!As4mWrB-1lAdidlUvZriigKFjVPbDg
Podczas plików 1,2 i 4 (wg czau) były objawy, gdzieś nawet w okolicy jazdy na 5 biegu, w szczególności odpuszczenia i dodania gazu na 5.
Wały i inne gumy sprawdzę jutro podczas wymiany klocków, na miejscu nie mam jak tego dobrze zrobić.
Procedury jako takiej nigdzie nie znalazłem, pomimo długich poszukiwań. Jeśli coś jest to piszą tak jak Ty czyli - pojeździć.
W manualu serwisowym jest tylko z użyciem SSMa a jego oczywiście nie mam.
https://1drv.ms/f/s!As4mWrB-1lAdidlUvZriigKFjVPbDg
Podczas plików 1,2 i 4 (wg czau) były objawy, gdzieś nawet w okolicy jazdy na 5 biegu, w szczególności odpuszczenia i dodania gazu na 5.
Wały i inne gumy sprawdzę jutro podczas wymiany klocków, na miejscu nie mam jak tego dobrze zrobić.
Procedury jako takiej nigdzie nie znalazłem, pomimo długich poszukiwań. Jeśli coś jest to piszą tak jak Ty czyli - pojeździć.
W manualu serwisowym jest tylko z użyciem SSMa a jego oczywiście nie mam.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
z tych twoich danych mało wynika, pisałem kilka postów wyżej które dane są potrzebne żeby cokolwiek wywnioskować. Poniżej mój odczyt jaki udało mi się zaleście w kompie, widać na tych wykresach kiedy lock up jest zapięty i jak jest modulowane napięcie elektrozaworu i ciśnienie sterowania lock upu zależnie od położenia przepustnicy. W tym przypadku lock up zapina się na 5 biegu, po kilku sekundach odejmuje zupełnie nogę z gazu, napięcie i ciśnienie sterowania spada ale lock up jest zapięty i widoczny jest efekt hamowania silnikiem, jeśli bym przed rozpięciem lock upu ponownie wcisnął pedał gazu to napięcie i ciśnienie by wzrosło, by mocniej docisnąć tarczkę lock upu, żeby mogła przenieść zwiększający się moment obrotowy. W Twoim przypadku najprawdopodobniej w tym momencie następuje ślizganie się tarczek lock upu do momentu aż ciśnienie wzrośnie do maksymalnego i dociśnie tarczkę na tyle że nie będzie się ślizgać jedna względem drugiej.
co do procedury nauki TCMa, to ja zastosowałem się do procedury ze starszego rocznika ze skrzynia 5eat
co do procedury nauki TCMa, to ja zastosowałem się do procedury ze starszego rocznika ze skrzynia 5eat
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Dzięki za procedurę tego mi brakowało, a co do danych to są dokładnie te same co u Ciebie poza obrotami silnika, ale te są zgodne z turbiną w konwerterze.
Jest też trochę więcej danych ale nie trzeba ich brać pod uwagę.
Jedyne co mnie może dziwi to to, że od pozycji 1000 do 2000 lekkie modulowanie pedałem gazu powoduje wielokrotną zmianę ciśnienia na tarczkach. Nie wiem czy tak ma być .. Być może właśnie problem polega na tym że sprzęgło zapina się wielokrotnie (i rozpina), w efekcie wibruje przy zapięciu.
A tu jest krótka jazda w mieście miedzy światłami. Pamiętam że się zatrzęsło pod koniec i co dziwne L/U zapina się przy zwalnianiu na 4 i 3 ....
Jest też trochę więcej danych ale nie trzeba ich brać pod uwagę.
Jedyne co mnie może dziwi to to, że od pozycji 1000 do 2000 lekkie modulowanie pedałem gazu powoduje wielokrotną zmianę ciśnienia na tarczkach. Nie wiem czy tak ma być .. Być może właśnie problem polega na tym że sprzęgło zapina się wielokrotnie (i rozpina), w efekcie wibruje przy zapięciu.
A tu jest krótka jazda w mieście miedzy światłami. Pamiętam że się zatrzęsło pod koniec i co dziwne L/U zapina się przy zwalnianiu na 4 i 3 ....
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Obdzwoniłem dzisiaj 4 stacje Subaru, słownie w jednej gość cokolwiek kumał o resecie skrzyni.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Do Józefowa masz daleko? Tam jest rzekomo kumaty serwis ogarniający Subaru.
Dzwoniłeś do ASO Subaru i nie potrafili Ci pomóc?
Dzwoniłeś do ASO Subaru i nie potrafili Ci pomóc?
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Nie potrafili, jak pisałem dosłownie jeden gość widział że skrzynię się resetuje.
Ale powalczę bo muszę się podłączyć do SSMa.
Ale powalczę bo muszę się podłączyć do SSMa.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Jak ta regeneracja z Krakowa się spisała ??
Wszelkie znaki wskazują na konwerter/lockup. Tak więc szukam dobrego "regeneratora".
A tak przy okazji to zapytam co oni robią w ramach tej regeneracji ??
Ile to zajmuje czasu i kasy ?
Wszelkie znaki wskazują na konwerter/lockup. Tak więc szukam dobrego "regeneratora".
A tak przy okazji to zapytam co oni robią w ramach tej regeneracji ??
Ile to zajmuje czasu i kasy ?
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Domniemam że pytasz mnie. Wydaje mi się że już pisałem, 45tyś km zrobione od momentu regeneracji konwertera i jak na razie wszystko OK. Ja zawiozłem konwerter rano a popołudnio odebrałem zregenerowany. Przy odbiorze zostałem poinformowany że tarczki lock upu były kompletnie spalone.
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Oczywiście że Ciebie :)
Mam podobne podejrzenia. Dzisiaj byłem w Pewnym Bardzo Znanym Serwisie Subaru w Warszawie. Moje trzecie podejście do nich i trzecia porażka. Mieli zrobić przyuczenie skrzyni, ale nie zrobili, nie potrafili, nie działało, nie wiem ...
Stwierdzili, że samochód nie chce z nimi gadać, nauka skrzyni nie chce się zakończyć, bo coś jest popsute, pewnie konwerter ... ale kasa się należy bo mechanik pracował ... amen.
Ale rozmawiałem też z jednym serwisem nieautoryzowanym, tu przynajmniej facet wiedział że są tarczki lock-up'u w środku konwertera i ogólnie robił wrażenie, że wie o czym rozmawiamy. Pierwszy taki przypadek w tej kwestii. Umówiłem się do nich na dalszą walkę, zobaczymy co wymyślą.
Rożnica w porównaniu do Twojej Tribec'ą jest taka, że mój ma teoretycznie poprawiony konwerter i tarczki mocniejsze ...
Z tego co pamiętam to sam wyjmowałeś ten konwerter ?? Na ile jest to skomplikowane ? Jak wygląda składanie, jakieś nowe uszczelki itp itd ???
Sam go pewnie nie wyjmę ale mam znajomy warsztat, poradzą sobie czy trzeba być fachurą od AT ??
Mam podobne podejrzenia. Dzisiaj byłem w Pewnym Bardzo Znanym Serwisie Subaru w Warszawie. Moje trzecie podejście do nich i trzecia porażka. Mieli zrobić przyuczenie skrzyni, ale nie zrobili, nie potrafili, nie działało, nie wiem ...
Stwierdzili, że samochód nie chce z nimi gadać, nauka skrzyni nie chce się zakończyć, bo coś jest popsute, pewnie konwerter ... ale kasa się należy bo mechanik pracował ... amen.
Ale rozmawiałem też z jednym serwisem nieautoryzowanym, tu przynajmniej facet wiedział że są tarczki lock-up'u w środku konwertera i ogólnie robił wrażenie, że wie o czym rozmawiamy. Pierwszy taki przypadek w tej kwestii. Umówiłem się do nich na dalszą walkę, zobaczymy co wymyślą.
Rożnica w porównaniu do Twojej Tribec'ą jest taka, że mój ma teoretycznie poprawiony konwerter i tarczki mocniejsze ...
Z tego co pamiętam to sam wyjmowałeś ten konwerter ?? Na ile jest to skomplikowane ? Jak wygląda składanie, jakieś nowe uszczelki itp itd ???
Sam go pewnie nie wyjmę ale mam znajomy warsztat, poradzą sobie czy trzeba być fachurą od AT ??
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Demontaż podobny jak przy skrzyni manualnej. Trzeba zrzucić skrzynię i demontujesz konwerter, wszystko jest opisane w manualu. Może i od 2009 konweretery zostały poprawione, ale wszystko się zużywa, nawet zwykłe sprzęgła co jakiś czas trzeba wymieniać.
Na pewno przy regeneracji konwertera będziesz chciał wymienić wewnętrzny filtr oleju, więc jak nie uszkodzicie czegoś to będziesz potrzebował filtr wewnętrzny, zewnętrzny, 11l nowego ATF i uszczelniacz np. Dirko
Na pewno przy regeneracji konwertera będziesz chciał wymienić wewnętrzny filtr oleju, więc jak nie uszkodzicie czegoś to będziesz potrzebował filtr wewnętrzny, zewnętrzny, 11l nowego ATF i uszczelniacz np. Dirko
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Fajną sprawę wyczytałem. Efekt szarpania lock-up wynika z faktu że z czasem zmienia się poziom tarcia płytek i żeby osiągnąć poprawne "zapięcie" potrzebne jest większe ciśnienie z pompy/zaworu.
A żeby było większe ciśnienie to potrzebne są większe obroty silnika. Ale ECU silnika i skrzyni nie wiedzą, że tarczki się wytarły, więc trzymają silnik na obrotach jak z nowymi tarczkami.
Efekt jest taki tarczki się ślizgają bo są niedociśnięte.
Inna sprawa, że nawet jak silnik da ciśnienie/obroty takie, że tarczki się "zapną" to efektem zapięcia jest przecież spadek obrotów (bo nie ma uślizgu na turbinie) i jak tarczki są słabe to ten spadek wystarczy zęby się znowu rozpięły .. i stąd bierze się to szarpanie/czkawka/tarka.
Ale jest lekarstwo jak to obejść ... w innych samochodach ludzi piszą że jeżdżą na programie "Sport", które to programy często mają zapięcie L/U na wyższych obrotach.
Na tyle wysokich, że ich cofnięcie nie spowoduję rozpięcia sprzęgał ... Muszę to sprawdzić...
To takie ciekawostki ...
A mój konwerter raczej do rozebrania ...
A żeby było większe ciśnienie to potrzebne są większe obroty silnika. Ale ECU silnika i skrzyni nie wiedzą, że tarczki się wytarły, więc trzymają silnik na obrotach jak z nowymi tarczkami.
Efekt jest taki tarczki się ślizgają bo są niedociśnięte.
Inna sprawa, że nawet jak silnik da ciśnienie/obroty takie, że tarczki się "zapną" to efektem zapięcia jest przecież spadek obrotów (bo nie ma uślizgu na turbinie) i jak tarczki są słabe to ten spadek wystarczy zęby się znowu rozpięły .. i stąd bierze się to szarpanie/czkawka/tarka.
Ale jest lekarstwo jak to obejść ... w innych samochodach ludzi piszą że jeżdżą na programie "Sport", które to programy często mają zapięcie L/U na wyższych obrotach.
Na tyle wysokich, że ich cofnięcie nie spowoduję rozpięcia sprzęgał ... Muszę to sprawdzić...
To takie ciekawostki ...
A mój konwerter raczej do rozebrania ...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Jeszcze jedna ciekawostka.
W SSM jest jakiś program/procedura do odpowietrzenia zaworów w ASB.
Jak to z hydrauliką, powietrze w układzie to awaria. Ciekawi mnie tylko że musi być jakiś program.
Raczej myślałbym że samo się jakoś odpowietrza bo jak nie to słabo. Wychodzi ze zawory to pułapki na powietrze.
W SSM jest jakiś program/procedura do odpowietrzenia zaworów w ASB.
Jak to z hydrauliką, powietrze w układzie to awaria. Ciekawi mnie tylko że musi być jakiś program.
Raczej myślałbym że samo się jakoś odpowietrza bo jak nie to słabo. Wychodzi ze zawory to pułapki na powietrze.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
Wychodzi na to że skuteczny reset i uczenie skrzyni rozwiązało sprawę.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
OBK'12 3.6 - tyrkotanie jakieś ...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"