Forester 2.0T czy 2.5 N/A

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Forester 2.0T czy 2.5 N/A

Post 11 paź 2018, o 05:04

Witam
Od razu zaznaczam, 2.0T mam na myśli S-turbo w SF bądź XT w SG. :)
Dziś trafiłem na ogłoszenie:
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-fo ... 7b4ae27535 jest z US, nie przeszkadza mi to że mógłbyś rozbity.
211 kunia z 2.5 o co chodzi?
Pytam bo za jakiś czas będe szukał drugiego forka, Tym razem dla mnie. na 99% będę zakładał LPG. Z wszelkimi naprawami (oprócz remontu silnika) sobie poradzę. Tylko jakiego samochodu szukać, Bedę miał ok 18 tys do dyspozycji. Dlatego pytam co lepsze 2.0 s-turbo albo XT czy 2.5 N/A?
Wiem że w 2.0 może panewka stukać, a w 2.5 mogę się spodziewać UPG. A jak wygląda spalanie, dynamika? Konsumpcja oleju pewnie bardzo uzależniona od przebiegu itd.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2018, o 05:04 przez ewemarkam, łącznie zmieniany 1 raz.



dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Forester 2.0T czy 2.5 N/A

Post 11 paź 2018, o 09:17

ewemarkam pisze:Witam
Od razu zaznaczam, 2.0T mam na myśli S-turbo w SF bądź XT w SG. :)
Dziś trafiłem na ogłoszenie:
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-fo ... 7b4ae27535 jest z US, nie przeszkadza mi to że mógłbyś rozbity.
211 kunia z 2.5 o co chodzi?
Pytam bo za jakiś czas będe szukał drugiego forka, Tym razem dla mnie. na 99% będę zakładał LPG. Z wszelkimi naprawami (oprócz remontu silnika) sobie poradzę. Tylko jakiego samochodu szukać, Bedę miał ok 18 tys do dyspozycji. Dlatego pytam co lepsze 2.0 s-turbo albo XT czy 2.5 N/A?
Wiem że w 2.0 może panewka stukać, a w 2.5 mogę się spodziewać UPG. A jak wygląda spalanie, dynamika? Konsumpcja oleju pewnie bardzo uzależniona od przebiegu itd.
18 tysięcy cały budżet czy tylko na zakup auta? Jeśli cały to celowałbym raczej w 2.5l NA. Zawsze zapas zostanie na ewentualne niespodzianki typu upg.
Przy turbo może ci więcej rzeczy paść.

Dynamika wiadomo że na plus dla turbo.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Forester 2.0T czy 2.5 N/A

Post 11 paź 2018, o 09:21

Aha jak auto z US to poproś o numer VIN i sprawdź auto w carfax czy nie było totalnie zmielone albo topione. Koszt parenaście złotych a potem nie ma niespodzianek.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Forester 2.0T czy 2.5 N/A

Post 11 paź 2018, o 12:42

Ok, dzięki

koziolek
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Forester XT 2.5
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 9 razy

Forester 2.0T czy 2.5 N/A

Post 11 paź 2018, o 13:25

Chore pieniądze za zgniłego forka :-( (ten z linku), nadkola są zżarte więc progi też, a jak progi też, to i kielichom się dostało.
Zerknij na fotkę lewej strony :o
Sam niedawno jeździłem po PL w poszukiwaniu takiego forka, po obejrzeniu kilku zgnilaków dałem za wygraną i kupiłem Pajero :-p
Załączniki
913730277_7_1080x720.jpg

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Forester 2.0T czy 2.5 N/A

Post 11 paź 2018, o 13:37

To tak wrzuciłem pierwsze lepsze z 2.5. Nie miałem zamiaru po niego jechać, ale dzięki wielkie za czujność. Swojego kupiłem z rocznika 98 ale jedyna korozja to wyjedzona dziura we wnęce koła zapasowego, i powierzchowna rdza na kołysce z tylu z lewej strony, wszystko już zrobione. Dla mnie priorytetem jest zdrowa buda, silnik można zawsze uszczelnić, maglownice itp, ale ze zjedzoną budą to jest często duży problem.

Czego jeszcze mogę się spodziewać po s-turbo z budzie SF? Wiem że panewki czasem stukają, ale coś jeszcze? Są to już silniki które mają trochę życia już za sobą. Bezpieczniej jest brać 2.5, w nich tylko UPG ? Czy lubią olej sobie wypić. A pewnie i tak się to skończy że wezmę zwykłe pewne i niezawodne 2.0 125km, ale poszukać można :-) . Rocznik samochodu nie jest dla mnie istotny, te samochody po prostu muszą być sprawne i w dobrym stanie.

ODPOWIEDZ