Subaru Impreza GT

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Post 6 lut 2008, o 21:03

Co prawda Mizoo nie odpowiedział o jakie upalanie mu chodzi, ale mój koncept jest następujący. Jak ma nie być szkoda fury to GT z klatką, po jakiejś bidnej N-ce(można trafić ciekawy niezbananiony poniżej 25 koła (vide dawny GT Herrkama). Dokupić (może nie będzie trzeba) zawias i hamulec i upalać do bólu. JAk sie coś wysra w trakcie - doinwestować. Kupowanie w celu niszczenia niebitego ślicznego GT lub jakiegoś STI TYPE R czy Type RA, skończy się albo brakiem upalania (bo szkoda auta(ja tak mam z moim GT)), albo kundleniem i drutowaniem takiegoż unikata.



Interceptor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: takie zuzycie paliwa?
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 6 lut 2008, o 21:25

mizoo pisze:Xbike, z tego co wyliczylem bede chcial wydac okolo 37k pln. Starczy to na auto z CH za jakies 14k chf juz po oplatach, kosztach wycieczki i rej. w kraju.
W tej cenie mysle, ze daloby sie znalezc GT 99-00 z przebiegiem 90-130kkm.
Jak sie gdzies myle to mnie poprawcie. :-D
mizoo to w tych pieniazkach bez problemu kupisz TypeRA, sciagniesz z UK, przerobisz na kierownice po wlasciwej i jeszcze sporo z budzetu zostanie na doinwestowanie. A w taki TypeRA jest lzejszy i ma sporo ekstrasow.

Tak swoja droga do kiedy byly bloki zamkniete w GTku? BO w taki silnik warto pojsc jesli ma byc do upalania.
I'm addicted to adrenaline ...

Obrazek

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 6 lut 2008, o 21:35

ky pisze:Ale, IIRC, przy RHD i tak musiałbyś kupić ten magiel :)
Jasne - o tym mowie. Kupic trzebaby tak czy inaczej, ale robilbys przekladke po swojemu, w pasujacym tobie warsztacie, z jakas tam wiedza co i jak zostalo zrobione.
Tak czy inaczej koszta - chyba, ze nie przeszkadza komus zwykla przekladnia kierownicza, jesli taka sie tam znajduje.
Ja bym tak czy inaczej wolal STI - pomimo wszystkich moich dziwnych przygod z wlasnym.

No ale wlasnie - jak to zauwazyl Louis Cypher - nie bardzo nadal wiadomo, czego konkretnie mizoo oczekuje po tym samochodzie, wiec moze zwykly sprawny mechanicznie GT wystarczy :)

Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-02-06, 20:38 ]
Interceptor pisze:
mizoo pisze:Xbike, z tego co wyliczylem bede chcial wydac okolo 37k pln. Starczy to na auto z CH za jakies 14k chf juz po oplatach, kosztach wycieczki i rej. w kraju.
W tej cenie mysle, ze daloby sie znalezc GT 99-00 z przebiegiem 90-130kkm.
Jak sie gdzies myle to mnie poprawcie. :-D
mizoo to w tych pieniazkach bez problemu kupisz TypeRA, sciagniesz z UK, przerobisz na kierownice po wlasciwej i jeszcze sporo z budzetu zostanie na doinwestowanie. A w taki TypeRA jest lzejszy i ma sporo ekstrasow.
.
No z ta cena to chyba jednak dosc smiala teoria - zwlaszcza, gdyby nadal chcial sie trzymac okolic 99-00r. Chyba, ze mowimy nadal o WRX, nie o WRX STI.
Bo w tej cenie, jesli chcialbys jeszcze z oplatami sie zmiescic i przekladka, to raczej albo jakas straszna padaka, albo cos z okolic 95r.
Jacek "AMI" Rudowski

LORD VADER
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: WuWuA
Auto: 3TURBO
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 6 lut 2008, o 23:05

Interceptor pisze:
Tak swoja droga do kiedy byly bloki zamkniete w GTku? BO w taki silnik warto pojsc jesli ma byc do upalania.
w GTku nie bylo zamknietych blokow

zamkniete bloki byly w STI do 96 roku

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Post 6 lut 2008, o 23:10

LORD VADER pisze:zamkniete bloki byly w STI do 96 roku
Otóż to ;-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Post 6 lut 2008, o 23:16

LORD VADER pisze:zamkniete bloki byly w STI do 96 roku

ale silniki do 96 w imprezach duzo bardziej wytrzymale niz pozniejsze.

Interceptor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: takie zuzycie paliwa?
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 6 lut 2008, o 23:47

AMI pisze: No z ta cena to chyba jednak dosc smiala teoria - zwlaszcza, gdyby nadal chcial sie trzymac okolic 99-00r. Chyba, ze mowimy nadal o WRX, nie o WRX STI.
Bo w tej cenie, jesli chcialbys jeszcze z oplatami sie zmiescic i przekladka, to raczej albo jakas straszna padaka, albo cos z okolic 95r.
Zdecydowanie mowilem o tych rocznikach czyli do okolic 96. Mam swiadomosc ze 99-00 to nieosiagalne.
remek pisze:
LORD VADER pisze:zamkniete bloki byly w STI do 96 roku
ale silniki do 96 w imprezach duzo bardziej wytrzymale niz pozniejsze.
O to to :!: Do tego zmierzalem. Skoro ma byc do upalania to zalezalo by mi na pancernym silniku, lampy i inne takie ma mniejsze znaczenie (pomijam juz ze pomalowal bym to w barwy z czasow Agrupy), i do upalania tylko 4door, taki 2door to przeciez zalamka jak sie cos pogniecie albo uszkodzi z oblachowania.
I'm addicted to adrenaline ...

Obrazek

xbike.pl
2 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 6 lut 2008, o 23:49

Interceptor pisze:taki 2door to przeciez zalamka jak sie cos pogniecie albo uszkodzi z oblachowania
eee tam, memory 5 i wszystko jasne. Max 7dni ;-)
http://www.xbike.pl - oryginalne części zamienne Subaru, Mitsubishi
Obrazek

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 7 lut 2008, o 00:18

Louis Cyphre pisze:mizoo, A jakie to ma być upalanie ? Klatka i w góry, czy wkoło komina ?
Zaczynam od KJS-ow... bo od czegos trzeba zaczac. Co bedzie dalej to czas pokaze. ;-)

Po przeczytaniu co napisales i przemysleniu dochodze do podobnego wniosku.
Skupie sie bardziej na zwyklym GT-ku, ktory nie bedzie mial nabitych za duzo km i bedzie prosty. To auto do zajezdzania wiec szkoda sie blokowac psychicznie na wysokie krawezniki "bo nie ma zadnej ryski".
WRC fan pisze:Apropos różnych, dziwnych wersji limitowanych - tu jest spory spis i opisy :

http://home.arcor.de/suba...onderserien.htm
Dzieki WRC fan, strona jest po prostu rewelacyjna.
Polecam przy tej okazji babelfish.a

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 7 lut 2008, o 00:26

mizoo pisze:Zaczynam od KJS-ow... bo od czegos trzeba zaczac.
To nie lepiej wsiąść do jakiejś zmyślnej, niedrogiej ośki? Jak w coś pacniesz albo urwiesz, to przynajmniej niedrogo doprowadzisz wózek do stanu używalności.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 7 lut 2008, o 00:29

ky pisze:
mizoo pisze:Zaczynam od KJS-ow... bo od czegos trzeba zaczac.
To nie lepiej wsiąść do jakiejś zmyślnej, niedrogiej ośki? Jak w coś pacniesz albo urwiesz, to przynajmniej niedrogo doprowadzisz wózek do stanu używalności.

r.
W calym szacunkiem, ale w wieku 25 lat nie istnieje pojecie pragmatyzmu zyciowego i w dodatku latwo ulec subaromanii. :->

P.S. xbike, samochod sprzedajesz? :-/

xbike.pl
2 gwiazdki
Lokalizacja: W-wa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 7 lut 2008, o 00:32

mizoo pisze:P.S. xbike, samochod sprzedajesz?
caly czas cos tam sprzedaje - zarabiam na paliwo ;-) . Coupe ze mna zostaje poki co, od jutra jest znowu rozbebeszane. Dostaje nowe serducho i "pare" innych gadgetow.
A czesci do 2D - po prostu moge sprowadzic w krotką chwile.
http://www.xbike.pl - oryginalne części zamienne Subaru, Mitsubishi
Obrazek

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 7 lut 2008, o 00:40

mizoo pisze:W calym szacunkiem, ale w wieku 25 lat nie istnieje pojecie pragmatyzmu zyciowego i w dodatku latwo ulec subaromanii. :->
Tu nie chodzi o pragratyzm życiowy, to jest po prostu wybór: mieć za co upalać często i regularnie albo trzymać strucla w garażu i wyprowadzać go raz na rok :)

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

LORD VADER
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: WuWuA
Auto: 3TURBO
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 7 lut 2008, o 01:04

remek pisze:
LORD VADER pisze:zamkniete bloki byly w STI do 96 roku

ale silniki do 96 w imprezach duzo bardziej wytrzymale niz pozniejsze.
bo mialy jeszcze natrysk oleju na denko tloka co chlodzilo dodatkowo - w 97 niestety juz subaru tego zaniechalo a szkoda

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Post 7 lut 2008, o 01:31

LORD VADER, A wiesz że w stare motory z Legacy i Imprez przed 96 dało sie załadować 1,4 bez problemu ;-) ?

LORD VADER
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: WuWuA
Auto: 3TURBO
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 7 lut 2008, o 01:46

Louis Cyphre pisze:LORD VADER, A wiesz że w stare motory z Legacy i Imprez przed 96 dało sie załadować 1,4 bez problemu ;-) ?


wiem

dlatego najfajniejsza opcja byloby wrzucic motor od STI MY96 i zmapowac na 1,5-1,6 bar i do przodu

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Post 7 lut 2008, o 08:28

LORD VADER pisze:wrzucic motor od STI MY96 i zmapowac na 1,5-1,6 bar i do przodu
Co rozumiesz przez mapowanie w tym przypadku ?

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Post 7 lut 2008, o 11:45

Louis Cyphre pisze:Co rozumiesz przez mapowanie w tym przypadku ?
W starych imprezach < 96 jest dziura do wlozenia chipa obok kompa. Komancz kupil cos takiego i ma 276KM (hamowane) - auto normalnie jezdzi cos kolo roku.
Louis Cyphre pisze:ORD VADER, A wiesz że w stare motory z Legacy i Imprez przed 96 dało sie załadować 1,4 bez problemu ;-) ?
Lucek, nie mow mi takich rzeczy, bo juz mnie korci :mrgreen:
LORD VADER pisze:bo mialy jeszcze natrysk oleju na denko tloka co chlodzilo dodatkowo
sam tlok tez duzo masywniejszy.

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 7 lut 2008, o 13:41

MY96 STI to jest 218 ps?
Gdzie mozna taki silnik kupic?

A ten chip to np. zaprogramowany eeprom np. przez mapteka?

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Post 7 lut 2008, o 13:44

mizoo pisze:MY96 STI to jest 218 ps?
275

LORD VADER
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: WuWuA
Auto: 3TURBO
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 7 lut 2008, o 15:24

mizoo pisze:MY96 STI to jest 218 ps?
Gdzie mozna taki silnik kupic?

A ten chip to np. zaprogramowany eeprom np. przez mapteka?
na przyklad nie mapteka ale 4Turbo juz to ogarnia

a silnik mozna kupic w Japonii ;)

a ten czip to zaprogramowana kosc i juz - programuje sie w niej mape na podstawie juz dokonanych modow w aucie

mizoo
Awatar użytkownika
Administrator
Lokalizacja: to tu, to tam
Auto: U r a bus (GT)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 7 lut 2008, o 15:59

LORD VADER pisze:a silnik mozna kupic w Japonii ;)
Mozesz cos wiecej zdradzic na temat? Jakie trzeba z importem przejsc perturbacje (finansowe tez :-o ), czy jest ktos w tym biegly i pomoglby ewentualnie go sciagnac? :)

Jak wyglada moc po takim mapowaniu (chipowaniu?) GT-ka?
remek pisze:Komancz kupil cos takiego i ma 276KM (hamowane) - auto normalnie jezdzi cos kolo roku.
Remek.. on kupil MY96 GT STI, tak? Moc seryjna, rozumiem?
Obrazek
Subaru - the source of wanderlust. || http://mizoo.pl - foto galeria

LORD VADER
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: WuWuA
Auto: 3TURBO
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 7 lut 2008, o 16:03

mizoo pisze:
LORD VADER pisze:a silnik mozna kupic w Japonii ;)
Mozesz cos wiecej zdradzic na temat? Jakie trzeba z importem przejsc perturbacje (finansowe tez :-o ), czy jest ktos w tym biegly i pomoglby ewentualnie go sciagnac? :)

Jak wyglada moc po takim mapowaniu (chipowaniu?) GT-ka?
remek pisze:Komancz kupil cos takiego i ma 276KM (hamowane) - auto normalnie jezdzi cos kolo roku.
Remek.. on kupil MY96 GT STI, tak? Moc seryjna, rozumiem?
komancz ma zwykle GT (nie STI) po zczipowaniu tym czipem wyszlo mu tyle mocy na seryjnym silniku

co do sprowadzenia silnika to jest pare osob, ktore moga to ogarnac

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Post 7 lut 2008, o 16:41

mizoo pisze:emek.. on kupil MY96 GT STI, tak? Moc seryjna, rozumiem?
Jak LORD VADER napisal. Komancz ma MY94 GT Wagon.

BTW MY96 WRX STI ;-) - tylko w europie wymyslili nazwe Turbo/GT

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 7 lut 2008, o 17:53

LORD VADER pisze:
mizoo pisze:MY96 STI to jest 218 ps?
Gdzie mozna taki silnik kupic?

A ten chip to np. zaprogramowany eeprom np. przez mapteka?
na przyklad nie mapteka ale 4Turbo juz to ogarnia

a silnik mozna kupic w Japonii ;)
Albo UK/Ire.
Warto przegladac scoobynet w tym temacie oraz ogolnie ogloszenia.

[ Dodano: 2008-02-07, 16:56 ]
remek pisze:BTW MY96 WRX STI ;-) - tylko w europie wymyslili nazwe Turbo/GT
Akurat WRX'y to ogolnie troche mocniejsze byly niz GT/Turbo - ale nie umiem w tej chwili powiedziec jakie roznice w bebechach dokladnie drzemia.

Natomiast chyba nie bylbym tak odwazny, zeby pakowac do GT silnik od WRX/STI - ok.280KM bez zmiany/modyfikacji skrzyni. Bo z tego co pamietam z wrazen ludzi, to takich mocy to ona moze nie przezyc i chyba nieco wiekszego momentu jednak tez.
Jacek "AMI" Rudowski

ODPOWIEDZ