Forek III - silnik EJ20 / FB 20

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
tzi
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester 2.0 X 2
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Forek III - silnik EJ20 / FB 20

Post 2 sty 2019, o 23:09

Hejo,

od kiedy (od jakiego rocznika) mogę się spodziewać w Foresterze v.III silnika FB20 zamiast EJ20 ? Jakiś ukonkretniony rocznik ułatwi mi poszukiwania.

Jakby ktoś oświecony mógłby napisać czy jakieś znaczące zmiany w samym FB20 były na przełomie Forka III/ IV czy też może w innym okresie ?

Dzięki z góry

T.



tomzyl
2 gwiazdki
Lokalizacja: WW
Auto: Forester SG 2.0X AT
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Forek III - silnik EJ20 / FB 20

Post 3 sty 2019, o 21:10

bodaj 2011.

tzi
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester 2.0 X 2
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Forek III - silnik EJ20 / FB 20

Post 3 sty 2019, o 22:47

Dzięki, szperałem bo prześlizgując się po temacie FB20 wydawał się 'Świętym Gralem' forestera.
Niestety wczytując się w szczegóły - wyszło mi że FB20 to silnik bi-fuel bo spala po równo benzynkę i olej silnikowy. Ciekawe na ile jest to zjawisko masowe. Wszyscy muszą dolewać między wymianami ? 50% ? 5% ?

Giresse
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: FORESTER MY12 N/A [FB20]
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forek III - silnik EJ20 / FB 20

Post 4 sty 2019, o 10:34

FB 20 poszedł do polifta MY11-MY12. Wbrew pozorom, to zupełnie inne auto, na co nie wskazuje zbytnio jego wygląd. Główne różnice, to nowy silnik i niebo lepsze zawieszenie (tego nie widać, ale czuć). Z kosmetyki, to inny grill, lusterka z kierunkowskazami, felgi ( :lol: ), zegary, wyświetlacz / radio, dodali bluetooth, tempomat inna klimatyzacja i jej sterowanie i kilka pomniejszych dupereli. Mniejsze spalanie, bezawaryjność, łańcuch zamiast paska rozrządu. Jeżeli chodzi, o spalanie oleju, to zależy czym zalewasz i jak jeździsz, nie powiem, że mój nie pije, ale uważam, że 100ml na 1000km, to żaden problem, biorąc pod uwagę fakt, że olej wymieniam co 10 000 km, i praktycznie mógłbym go nie dolewać zważywszy, żę zalewam zawsze na max, a na bagnecie pomiędzy max - min jest dokładnie 1,0l. W PLEJADACH na stronie nr 50 masz opisane wszystkie zmiany w FB20.
http://subaru.pl/docs/plejady/plejady_nr34-2011.pdf

Jeżeli chodzi o zmiany, to "stare" FB20 jest do dnia dzisiejszego np w forku SJ, natomiast od bodajże tamtego roku "nowy" na bezpośrednim wtrysku jest montowany w imprezach i xv.

tzi
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester 2.0 X 2
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Forek III - silnik EJ20 / FB 20

Post 4 sty 2019, o 13:05

Dzięki za syntetyczne porównanie. O zawieszeniu nie miałem pojęcia.
Co do oleju: bardziej styl jazdy niż przypadłość silnika ? Szukam czegoś z roczników 2008-2013 i łamie się między EJ20F z LPG lub 'czysty' FB20. Z tym że jak dostane egzemplarz FB20 żrący 1L/1000km lub więcej to będzie klapa. Z tego co czytam, to wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworów i tak nie pomoże - jak żre to będzie już żarł. Jak się wczytuje w opowieści ludzi którzy mieli na gwarancji wymieniany silnik ( lub kilka kolejnych ) i nadal zużycie się nie mieści w normie to nasuwa się pytanie - albo oni robią coś nie tak albo coś silniku jest spieprzone konstrukcyjnie.
Gadanie że boxer tak ma nie przemawia do mnie - skoro problem uwidocznił się skokowo po przekonstruowaniu silnika.

Giresse
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: FORESTER MY12 N/A [FB20]
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forek III - silnik EJ20 / FB 20

Post 4 sty 2019, o 14:31

Kiedy już zdecydowałem się na Forka, to w grę wchodził tylko polift. Przejedź się jednym i drugim i już na tej podstawie nie popatrzysz na przedlifta. Zobacz np na otomoto jaka jest podaż jednego i drugiego oraz jaka jest dysproporcja cenowa. Swojego szukałem ponad rok (niestety musiał być polski salon, bezwypadek, manual - reduktor). Obserwuję nadal rynek, i powiem jedno, tych aut prawie nie ma, jeżeli się pojawiają, to cena oscyluje pomiędzy 50 - 60 tys i więcej. Kilku moich znajomych ma te forki i nigdy nie mieli problemu z oliwą. Mam znajomego, który jest kilkanaście lat mechanikiem w ASO Subaru, i też nie spotkał się z jakimś nadmiernym apetytem na olej. Jeden klient oficjalnie przyznał, że piłuje forka ile się da, i żre mu olej. Jak się okazało wyszło mu spalanie 1L na 1000 km. Ogólnie silniki pancerne, bezobsługowe - pod warunkiem regularnego serwisowania.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ