Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
kwiatek6324
0 gwiazdek
Auto: Forester SG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.

Post 4 sty 2019, o 15:07

Czesc i Czolem,

Jako ponad roczny posiadacz Forestera SG ' 07 MT spotkalem sie z dziwnym (chyba)
zachowaniem napedu, a przynajmniej tak mi sie wydaje. I szukajac nie znalazlem
nic co by pomoglo wyjasnic, stad pytanie,

Opis:

Stromy gorski podjazd zasniezony.

Jade autem w gorach ostatnimi czasu na reduktorze (podjazd do schroniska na ok 900 m n.p.m).
Delikatnie, bo wasko, śnieg itp. Na jednym podjeździe zabrakło pary i auto zaczelo mielić kolami i
zjezdzac do tylu, udalo sie zatrzymac lekko w poprzek.

Uwaga wazna: po wyjsciu z samochody, bylo tak slisko ze prawie sie wyłożyłem. Rodzina poszła pieszo,
ja załozyłem łańcuchy, podszedł znajomy wyprostowaliśmy auto. I chciałem ruszyć z łańcuchami z przodu.

No i tutaj clue: Wg obserwatora na zewnątrz samochodu mieliła tylko tylnia oś, lekko sie nawet zakopując.
Musiałem cofnąć się do wypłaszczenia i z rozpędu podjeżdzać.

I teraz, czy nie powinno być tak że przód też powinien mielić ? Czy z racji ze może było tak ślisko działał tylko tył ?

Dzięki za rady i wyrozumiałość ;-)

Pozdr
AK



yaro2003
0 gwiazdek
Auto: Forester '03 2.0X AT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.

Post 4 sty 2019, o 15:37

A czy "obserwator z zewnątrz" patrzył z jednej czy obu stron?

kwiatek6324
0 gwiazdek
Auto: Forester SG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.

Post 4 sty 2019, o 17:33

yaro2003 pisze:
4 sty 2019, o 15:37
A czy "obserwator z zewnątrz" patrzył z jednej czy obu stron?
Stal z tylu i raz widzial jedno , potem drugie. Oba staly, ale czy jednoczesnie to nie wie.


Pozdr
AK

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Ostrzeżenia: 1
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 25 razy
Polubione posty: 61 razy

Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.

Post 4 sty 2019, o 19:25

Raczej normalne.
Koło mieli mniej obciążone.
Nie ma systemu kontroli trakcji.
Dolce far niente ;-)

skwaro
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 29 razy

Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.

Post 5 sty 2019, o 01:12

Nie chodzi o system kontroli trakcji tylko o dyfry. Jak otwarte to nigdy nie będą mielić wszystkie. Pewnie mowa o wolnossaku a w nim nic nie jes poszperowane.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Ostrzeżenia: 1
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 25 razy
Polubione posty: 61 razy

Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.

Post 5 sty 2019, o 11:23

Kontrola trakcji powinna koło mielące przyblokować.
Patrz bmw xdrive.
Bawarczykom wyszło zestrojenie najlepiej.
Miałem forka 2.0NA 2006 czy 2007 i mielił.
Dolce far niente ;-)

dzixd
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6" i legacy II 2.2 my 96
Polubił: 0
Polubione posty: 24 razy

Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.

Post 5 sty 2019, o 11:38

kwiatek6324 pisze:Czesc i Czolem,

Jako ponad roczny posiadacz Forestera SG ' 07 MT spotkalem sie z dziwnym (chyba)
zachowaniem napedu, a przynajmniej tak mi sie wydaje. I szukajac nie znalazlem
nic co by pomoglo wyjasnic, stad pytanie,

Opis:

Stromy gorski podjazd zasniezony.

Jade autem w gorach ostatnimi czasu na reduktorze (podjazd do schroniska na ok 900 m n.p.m).
Delikatnie, bo wasko, śnieg itp. Na jednym podjeździe zabrakło pary i auto zaczelo mielić kolami i
zjezdzac do tylu, udalo sie zatrzymac lekko w poprzek.

Uwaga wazna: po wyjsciu z samochody, bylo tak slisko ze prawie sie wyłożyłem. Rodzina poszła pieszo,
ja załozyłem łańcuchy, podszedł znajomy wyprostowaliśmy auto. I chciałem ruszyć z łańcuchami z przodu.

No i tutaj clue: Wg obserwatora na zewnątrz samochodu mieliła tylko tylnia oś, lekko sie nawet zakopując.
Musiałem cofnąć się do wypłaszczenia i z rozpędu podjeżdzać.

I teraz, czy nie powinno być tak że przód też powinien mielić ? Czy z racji ze może było tak ślisko działał tylko tył ?

Dzięki za rady i wyrozumiałość ;-)

Pozdr
AK
Znaczy że trzeba łańcuchy na 4 koła zakładać :giggle:


Wysłane z mojego mądrego telefonu

Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
gumas_72 pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

Zdartapodeszwa
0 gwiazdek
Auto: Forester sf
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.

Post 5 sty 2019, o 11:54

1. NA ma otwarte dyfry z przodu i tyłu ale centralny to wiskoza która ogranicza poślizg - przynajmniej część momentu powinna pójść na przynajmniej jedno przednie koło.
2. Żeby wiskoza zaskoczyła trzeba trochę podkręcić obroty.
3. Zakladanie łańcuchów tylko na jedną oś w samochodzie ze stałym napędem na wszystkie koła utrudnia "ogarnięcie" się centralnemu dyfrowi.
4. W sytuacji gdy tył mieli spróbuj lekko podciągać ręczny - przyblokuje tył i moment powinien zacząć "uciekać" na przód.

ODPOWIEDZ