Strona 1 z 1
Legacy IV H6 i poliuretany
: 19 sty 2019, o 12:58
autor: dzixd
W związku z tym że będę ściągał całe zawieszenie tylne i przednie to chciałem dowiedzieć się czy ktoś wymieniał wszystkie tuleje na poliuretany.
Jak to ma się do komfortu podróżowania i zachowania auta na drodze. Lubię czasem jeździć dynamicznie
Interesują mnie czerwone czyli twardość podobno zbliżona do tulei gumowych.
proszę o opinie za/przeciw.
planuję wymienić komplet, żeby mieć spokój na potem.
takie coś znalazłem.
https://www.strongflex.eu/pl/impreza-gh ... 20941.html
https://www.strongflex.eu/pl/legacy-out ... 20866.html
kosztowo wychodzi nawet trochę taniej niż podobny zestaw FEBEST z allegro.
Legacy IV H6 i poliuretany
: 19 sty 2019, o 13:56
autor: lutek34
Też po kupnie Subaryny w 2016 robiąc przedni zawias kompletnie, zastanawiałem się nad tulejami z poliuretanu, ale wybrałem OEM. Zrobione 50kkm i zero problemów. Tylny zawias robiłem na wiosnę 2018r, zrobione 15kkm, tuleje pływające plus dwie OEM, reszta Febest i jak narazie jest OK.
Re: Legacy IV H6 i poliuretany
: 19 sty 2019, o 13:59
autor: przemowrc
Ja mam na przodzie czerwone Strongflex i jakiejś drastycznej różnicy nie zauważyłem.
Trochę sztywnej się jeździło na początku, ale szybko to wrażenie zniknęło. Chyba się przyzwyczaiłem...
Półtora roku jeżdżę na nich i dotychczas nic nie skrzypi. Poszedłem za radą kolegi i zamiast smaru, który był dodany zastosowałem smar miedziany.
Co do trwałości to za kilka lat się okaże.
Legacy IV kombi 2.0 SOHC
Legacy IV H6 i poliuretany
: 19 sty 2019, o 22:47
autor: BiP
W stosunku do febesta poliuretany są trwalsze, ale też nie są wieczne jak sugerują handlowcy.
Legacy IV H6 i poliuretany
: 20 sty 2019, o 00:02
autor: dzixd
BiP pisze:W stosunku do febesta poliuretany są trwalsze, ale też nie są wieczne jak sugerują handlowcy.
Wystarczy że wytrzymają ze 20k km
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Legacy IV H6 i poliuretany
: 21 sty 2019, o 00:05
autor: paku
Z mojego doświadczenia wynika że poliuretany są trwalsze i to jedyna zaleta.
Prowadzenie nie musi być lepsze, za to więcej uderzeń przenosi się na inne części zawieszenia i budy.
Legacy IV H6 i poliuretany
: 21 sty 2019, o 23:47
autor: Sławek
paku pisze: ↑21 sty 2019, o 00:05
więcej uderzeń przenosi się na inne części zawieszenia i budy.
czyli , jak dobrze rozumiem, poliuretan zostaje cały a buda się sypie
Legacy IV H6 i poliuretany
: 21 sty 2019, o 23:49
autor: paku
W przybliżeniu ..
Moim zdaniem lepsza dobra guma niż słabo dopasowany, wymiarem czy twardością, poliuretan.
Legacy IV H6 i poliuretany
: 24 sty 2019, o 17:40
autor: Piter 35
dzixd, ja miałem w GT-ku poliuretany ze strongflexa i byłem bardzo zadowolony ( nie zakładałem ich tylko na dyfer - by nie przenosiły drgań na budę), zakładałem czerwone, są trochę twardsze od seryjnych ale są o niebo trwalsze . Przejeździłem grubo ponad 20 tysi i nic nie stukało .
paku pisze: ↑21 sty 2019, o 00:05
Prowadzenie nie musi być lepsze
Ze swoich obserwacji to auto prowadziło się lepiej , całe zawieszenie było trochę sztywniejsze przez co prowadzenie było bardziej pewne .
Wynikało też to z tego ,że wymieniłem również " tuleje" w przekładni kierowniczej ale tu założyłem z firmy Whiteline .
Polecam ten zabieg bardzo , auto skręca a nie myśli ,że skręca
paku pisze: ↑21 sty 2019, o 23:49
Moim zdaniem lepsza dobra guma niż słabo dopasowany, wymiarem czy twardością, poliuretan.
Nie mogę się z Tobą zgodzić
strongflex już działa wiele lat na rynku i produkty maja dopracowane . Jak zakładałem u siebie wszystko idealnie pasowało
przemowrc pisze: ↑19 sty 2019, o 13:59
Poszedłem za radą kolegi i zamiast smaru, który był dodany zastosowałem smar miedziany
Też tak zrobiłem i nic nie skrzypiało . Na pewno nie ma co żałować tego smaru miedzianego
Legacy IV H6 i poliuretany
: 24 sty 2019, o 20:45
autor: paku
Piter 35 pisze: ↑24 sty 2019, o 17:40
strongflex już działa wiele lat
A gdzie ja o strongflex pisałem ??
Legacy IV H6 i poliuretany
: 24 sty 2019, o 22:44
autor: BiP
oryginalne gumy toyoty czy subaru są drogie, ale żywotne. Po za łącznikami stabilizatora, bo tanie i lecą, ale moje w błocie jeżdżą, może to jest przyczyną szybszego zuźycia.
Febest testowałem w suzuki i dziadowska trwałość.