Witam,
Zwracam się z prośbą/pomocą w uruchomieniu tempomatu w Legacy IV 2003r 2.0 AT.
Tempomat od zakupu nie działa.
Po podłączeniu kabla KKL i programu FreeSSM odczytałem błąd w zakładce cruise control 45 - Meter Failure.
Poza tym błędem żadnych innych nie znaleziono. Przy próbie kasowania ginie i po paru sekundach z automatu się znowu pojawia
Czujnik hamulca, manetka wszystko ok.
W serwisówce znalazłem opis "Combination meter malfunction is detected during cruise driving or cruise setting." oraz zalecenia "<Ref. to LAN(diag)-2,Basic Diagnostic Procedure.>"
Z opisu jednak nic nie wynika (przynajmniej dla mnie).
Na jednym schemacie znalazłem combination meter i mam podejrzenie, że to jest licznik, ale nie wiem co dalej z tym zrobić (rozbierać i czego szukać?).
Dodam, że przy przekręcaniu kluczyka kontrolka cruise oraz set się zapala.
Dodatkowo jeżeli przytrzymam manetkę oraz przekręcę zapłon to będzie mrugała kontrolka cruise. (jednostajnie w równych odstępach czasu),
Przekopałem trochę forum pl i z USA, ale niestety bez rezultatu.
Mam jeden pomysł ale bez pomocy kolegów się nie obejdzie:
Nie działa mi wyświetlacz spalania, tzn nie działał a jak poprawiłem luty to wyświetlał temperaturę i czas, ale obecnie to tylko zegarek i Err.
Czy to ma związek z tempomatem? może
Czy jakiś uprzejmy kolega z legacy IV w AT mógłby odłączyć (wypiąć wtyczkę) od powyższego zegarka i powiedzieć czy tempomat działa? Może tu jest pies pogrzebany?
Liczę na pomoc
Niedziałający tempomat Legacy IV
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Niedziałający tempomat Legacy IV
Ja mam manualną skrzynię. Też tak miałem że tempomat niby się włączał ale nie działał - okazało się że było małe zwarcie w świetle stop a jak wiadomo przy hamowaniu tempomat się wyłącza. Też nie mogłem znaleźć powodu i kolega elektryk wskazał kierunek.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Niedziałający tempomat Legacy IV
Dzięki, sprawdzę,
chociaż u mnie niestety jak podczas jazdy próbuję go włączyć to kontrolka nawet nie mrugnie
chociaż u mnie niestety jak podczas jazdy próbuję go włączyć to kontrolka nawet nie mrugnie
Niedziałający tempomat Legacy IV
U mnie mrugała, ale nie dało się ustawić. Może nie da droga, może przy AT jest to inaczej elektrycznie rozwiązane.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Niedziałający tempomat Legacy IV
Ściągnij serwisowke. Była na którymś z for. Tzn linki o serwisowek. Błąd kieruje Cię do procedury diagnostycznej z serwisowki właśnie. Tam znajdziesz krok po kroku co gdzie i kiedy mierzyć.
Niedziałający tempomat Legacy IV
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Niedziałający tempomat Legacy IV
Serwisówkę mam, ale dzięki za link. Może komuś się przyda.
Tak jak pisałem w pierwszym poście niestety z serwisówki niewiele wynika. Opisuje tylko żeby krok po kroku sprawdzić sygnały wychodzące z czujników i manetki do ECM. Na moje nieszczęście program FreeSSM widzi te wszystkie sygnały i na każdy ruch manetką lub pedału hamulca reaguje poprawnie. (sygnał prawidłowy)
Serwisówka jako ostatni krok podaje żeby wymienić uszkodzoną część.
W moim przypadku ty chyba licznik - przynajmniej taki komunikat otrzymuję.
Nie jestem w stanie jedynie pojąć jeżeli wszystko działa, kontrolki działają, tempomat korzysta z czujnika luzu, hamulca, manetki i ECM to co go boli ten licznik.
Stąd ponowienie mojej prośby w sprawie odłączenia zegarka i sprawdzenia czy tempomat będzie sprawny.
Może znajdzie się osobo chętna która pomoże koledze w potrzebie. Jeżeli ktoś z okolic Iławy osobiście odwdzięczę się piwkiem
Tak jak pisałem w pierwszym poście niestety z serwisówki niewiele wynika. Opisuje tylko żeby krok po kroku sprawdzić sygnały wychodzące z czujników i manetki do ECM. Na moje nieszczęście program FreeSSM widzi te wszystkie sygnały i na każdy ruch manetką lub pedału hamulca reaguje poprawnie. (sygnał prawidłowy)
Serwisówka jako ostatni krok podaje żeby wymienić uszkodzoną część.
W moim przypadku ty chyba licznik - przynajmniej taki komunikat otrzymuję.
Nie jestem w stanie jedynie pojąć jeżeli wszystko działa, kontrolki działają, tempomat korzysta z czujnika luzu, hamulca, manetki i ECM to co go boli ten licznik.
Stąd ponowienie mojej prośby w sprawie odłączenia zegarka i sprawdzenia czy tempomat będzie sprawny.
Może znajdzie się osobo chętna która pomoże koledze w potrzebie. Jeżeli ktoś z okolic Iławy osobiście odwdzięczę się piwkiem
Niedziałający tempomat Legacy IV
" CHECK CANCEL CODE.
1) Perform driving test.
2) Set cruise control and drive the vehicle until
the cruise control is deactivated.
3) Using the Subaru Select Monitor, read the
cancel codes.
NOTE:
• Do not turn the ignition switch to OFF after the
cruise control is deactivated.
• Do not operate the cruise control command
switch after the cruise control is deactivated.
If the above is performed, the cancel code will
be cleared."
A kody zczytałeś bez wyłączania stacyjnki ??
No i możesz spróbować zrobić to:
Perform the self-diagnosis of combination
meter. <Ref. to IDI-4, SELF-DIAGNOSIS,
INSPECTION, Combination Meter System.>
2) Check the cruise indicator light and cruise
1) Perform driving test.
2) Set cruise control and drive the vehicle until
the cruise control is deactivated.
3) Using the Subaru Select Monitor, read the
cancel codes.
NOTE:
• Do not turn the ignition switch to OFF after the
cruise control is deactivated.
• Do not operate the cruise control command
switch after the cruise control is deactivated.
If the above is performed, the cancel code will
be cleared."
A kody zczytałeś bez wyłączania stacyjnki ??
No i możesz spróbować zrobić to:
Perform the self-diagnosis of combination
meter. <Ref. to IDI-4, SELF-DIAGNOSIS,
INSPECTION, Combination Meter System.>
2) Check the cruise indicator light and cruise
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Niedziałający tempomat Legacy IV
Kasowanie błędów wykonywane ok. Co prawda nie zgodnie z powyższą serwisówka bo nie mogę włączyć tempomatu.
Ale ogólne proces kasowania ok. Kasuje i pojawia się na nowo.
Stacyjka włączona, potem w trakcie kasowania wyłączana i ponownie włączenie.
Odnośnie sprawdzenia licznika poszukam dokładnie opis. Bo na szybko przeglądając nic pomocnego nie było. Tym bardziej że kontrolki ECM włącza ale podczas pierwszego przekręcenia kluczyka, także niestety domniemam, że testy wyjdą poprawnie.
Ale ogólne proces kasowania ok. Kasuje i pojawia się na nowo.
Stacyjka włączona, potem w trakcie kasowania wyłączana i ponownie włączenie.
Odnośnie sprawdzenia licznika poszukam dokładnie opis. Bo na szybko przeglądając nic pomocnego nie było. Tym bardziej że kontrolki ECM włącza ale podczas pierwszego przekręcenia kluczyka, także niestety domniemam, że testy wyjdą poprawnie.
Niedziałający tempomat Legacy IV
Chodzi o to czy zrobiłeś:
IDI-4, SELF-DIAGNOSIS,
Będzie w manualu
IDI-4, SELF-DIAGNOSIS,
Będzie w manualu
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"