Subaru outback 04 R problem dyfer
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Subaru outback 04 R problem dyfer
Auto subaru outback 2.5 NA 2004 rok USA AUTOMAT
Od dłuższego czasu mam taki problem że przy skręcie kół auto jakby przeskakuje na asfalcie czuje jakby tylne koła pracowały odrazu razem bo aż wszystko trzeszczy. Tak jak wspomniałem dzieje się tylko tak przy mocniejszym skręcie wtedy nawet jakby auto hamuje. Diagnoza (gości którym raczej bym nie dał wymienić oleju nawet ) że to tylny dyfer tez tak podejrzewałem chociaż może zastanawiam się czy to może być coś innego? Jak to jest z dobraniem przełożenia gdybym chciał kupic jakąś używkę ? Tylko liczenie zębów wchodzi w grę czy tez jakoś inaczej można to sprawdzić?
Auto jak napisałem to automat wiec wisco nie ma.
Od dłuższego czasu mam taki problem że przy skręcie kół auto jakby przeskakuje na asfalcie czuje jakby tylne koła pracowały odrazu razem bo aż wszystko trzeszczy. Tak jak wspomniałem dzieje się tylko tak przy mocniejszym skręcie wtedy nawet jakby auto hamuje. Diagnoza (gości którym raczej bym nie dał wymienić oleju nawet ) że to tylny dyfer tez tak podejrzewałem chociaż może zastanawiam się czy to może być coś innego? Jak to jest z dobraniem przełożenia gdybym chciał kupic jakąś używkę ? Tylko liczenie zębów wchodzi w grę czy tez jakoś inaczej można to sprawdzić?
Auto jak napisałem to automat wiec wisco nie ma.
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Subaru outback 04 R problem dyfer
Po 1 napisz to w dziale technicznym.
Po 2 Sprawdź organoleptycznie lub termometrem na podczerwień czy dyfer z tyłu się nie grzeje mocno.
Po jeździe przyłóż rękę ale nie dotykaj, bo można się poparzyć
Po 3 Sprawdź auto na podnośniku czy obydwa tylne koła się kręcą jak ruszysz jednym.
Po 4 objawy masz tylko na skręconych kołach?
Jak będziesz miał możliwość to zrób fotkę pokrywy dyfra bo tam powinny być oznaczenia wybite
Po sprawdzeniu tych rzeczy możesz stwierdzić na szybko czy dyfer jest do wymiany.
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Po 2 Sprawdź organoleptycznie lub termometrem na podczerwień czy dyfer z tyłu się nie grzeje mocno.
Po jeździe przyłóż rękę ale nie dotykaj, bo można się poparzyć
Po 3 Sprawdź auto na podnośniku czy obydwa tylne koła się kręcą jak ruszysz jednym.
Po 4 objawy masz tylko na skręconych kołach?
Jak będziesz miał możliwość to zrób fotkę pokrywy dyfra bo tam powinny być oznaczenia wybite
Po sprawdzeniu tych rzeczy możesz stwierdzić na szybko czy dyfer jest do wymiany.
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Subaru outback 04 R problem dyfer
Ok dzięki sprawdzę to co napisałeś. Tak dzieje się tylko na skręconych kołach na podnośniku miałem go jak skręcałem nic się nie działo tzn wszystko było Ok czyli musi być obciążenie.
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru outback 04 R problem dyfer
A stawiam na "torque bind" zablokowany zawór od sprzęgła transferu. Sprzęgło wieloplytkowe jest zablokowane bo zawór nim sterujący się zablokował. To sprzęgło przenosi napęd na tył. Wygoogluj to co dałem w cudzysłów. Pewnie kwestia wymiany zaworu. Prosta sprawa aby to sprawdzić. W skrzynce bezpieczników ( w komorze silnika) powinien być bezpiecznik FWD, gniazdo jest puste wkładasz tam bezpiecznik. Oczywiście a wyłączonym zapłonie. Wtedy po załączeniu zapłonu, powinna zapalić się lampka FWD na liczniku. Jeśli tak się stanie to powinien działać tylko przedni napęd, tył powinien być odcięty. Jedziesz na szuter, jeśli przód będzie mielił jak w przednio napędowym samochodzie tzn że się mylę i napęd jest całkowicie sprawny. Zostaje faktycznie do sprawdzenia dyfer. Natomiast jak dalej będzie spięty tył to auto wyrwie do przodu jak zawsze. W wersjach US awaria objawia się ciągle spiętym napędem a w wersjach EU znów napęd jest rozpięty. Przerabiałem to u Siebie, jak samochód kupiłem nie działał właśnie napęd.
Subaru outback 04 R problem dyfer
O cenna rada dzięki też to sprawdzę.
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
Subaru outback 04 R problem dyfer
Bezpiecznik fwd okazał się pusty gdzie szukać innego bezpiecznika?
- Załączniki
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru outback 04 R problem dyfer
Tam masz wsadzić jakiś. To gniazdo jest zawsze puste. Jak tam bezpiecznik wsadzisz to dopiero ci odetnie tył. I zapali się a liczniku FWD.
Subaru outback 04 R problem dyfer
Może źle to napisałem wiem że tam nie powinno być bezpiecznika ale chodzi o to że to puste gniazdo nie ma napięcia. Jak wkładam bezpiecznik to lata sobie luzem tak jakby gniazdo nie było wcale podłączone
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Subaru outback 04 R problem dyfer
masz obk 3 generacji ? czy 2? bo USA dłużej produkowało 2 gen
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Subaru outback 04 R problem dyfer
Mam 3 generacji USA
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru outback 04 R problem dyfer
Spojrzę wieczorem na schemat elektryczny. A jaka masz skrzynię 4eat czy 5eat. 4 biegi do przodu plus lockup czy 5 i lockup?
Subaru outback 04 R problem dyfer
Mam skrzynie 4eat.
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru outback 04 R problem dyfer
To dziwne bo to powinno tam być. Zobacz czy przypadkiem nie wyleciał przewód z gniazda. Odkręc skrzynkę bezpieczników i zerknij za przewodami. W każdym razie ten bezpiecznik podaje masę na wejście to TCU (sterownik skrzyni). Zrób jeszcze zdjęcie wtyczek od sterownika. W Foresterze jest on nad nogami kierowcy. Tu może też tam będzie.
Subaru outback 04 R problem dyfer
Ok idę do garażu zaraz to ogarnę.
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
Subaru outback 04 R problem dyfer
Ok wyciągnąłem skrzynkę i kable do tego bezpiecznika zadne nie idą nie widze tez nigdzie innego bezpiecznika fwd. Szukam dalej
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
Subaru outback 04 R problem dyfer
Hmmm sterownika od skrzyni jak narazie nie mogę znaleźć.
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru outback 04 R problem dyfer
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... Manual.pdf
Tu jest servisowka do modelu z 2005 tylko zabij mnie nie wiem czy to OBK 2 czy 3
Tu jest servisowka do modelu z 2005 tylko zabij mnie nie wiem czy to OBK 2 czy 3
Subaru outback 04 R problem dyfer
Spoko i tak dziękuję za zainteresowanie. Zaraz zerknę
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
Subaru outback 04 R problem dyfer
Znalazłem książkę manual od niego może tam coś będzie
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru outback 04 R problem dyfer
Serwisówka z 2004 i 2005 podaje że ten FWD bezpiecznik jest w skrzynce tam gdzie Ty go nie masz. A sterownik skrzyni pownien być koło kolumny kierowniczej nad nogami pasażera. Skrzynka z chyba 2 wtyczkami. Wielkości 2 paczek papierosów położonych obok siebie.
Tu jest serwisówka z 2004 roku
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... Manual.pdf
strona 2152 jest rozpisane połączenia sterownika, Ciebie interesuje pin B55. Jeśli oczywiście sterownik ma 2 wtyczki w tej konfiguracji co w serwisówce. I dalej na 2263 masz diagnostykę tego FWD. Teoretycznie podając tam masę na B55 uaktywnisz FWD.
Tu jest serwisówka z 2004 roku
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... Manual.pdf
strona 2152 jest rozpisane połączenia sterownika, Ciebie interesuje pin B55. Jeśli oczywiście sterownik ma 2 wtyczki w tej konfiguracji co w serwisówce. I dalej na 2263 masz diagnostykę tego FWD. Teoretycznie podając tam masę na B55 uaktywnisz FWD.
Subaru outback 04 R problem dyfer
Hmmm to już chyba wyższa szkoła jazdy ale przestudiuje to dziś. A jeszcze tak teraz patrzyłem że jakbym oleju miał w skrzyni trochę przy mało tak jest ledwie na LO w Hot (auto rozgrzane bo dziś trochę kilometrów zrobiłem). Mam zalany ten olej co na zdjeciu czy mogę dolać Obojetnie jakiegoś byle dextron III był?
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
Subaru outback 04 R problem dyfer
Dzwoniłem do sklepu mają jakiś mobile dextron III G tak mi podał
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru outback 04 R problem dyfer
Trudno powiedzieć, a wiesz dokładnie jaki był zalany. Jeśli to Ty wymieniałeś olej i faktycznie jest dextron 3 to śmiało. Ale jeśli nie Ty to bym się narazie wstrzymał. Swoją drogą poziom w automacie sprawdzamy na pracującym silniku, tak sprawdzałeś? Ja mam w skrzyni ELF'a zalanego ale jaki dokładnie to wieczorem mogę sprawdzić.
Subaru outback 04 R problem dyfer
Tak na zapalonym sprawdzałem i ma rozgrzanym. Meczy mnie ten bezpiecznik fwd czemu kurde jak go nie mam zobacze jeszcze w instrukcji co mi wysłałeś poczytam może coś się ogarnie bo meczy mnie już te walenie na parkingach.
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...